ویدیو تبلیغاتی هایلایت کلاسینو همزمان با آغاز پاییز و بازگشایی مدارس در شبکههای اجتماعی منتشر شد.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این ویدیو تبلیغاتی را در ادامه با توجه به رویکردهای نشانهشناسانه و فرمی تحلیل و نقد خواهیم کرد.
کلاسینو چیست؟
این پلتفرم در بخش معرفی خود در سایتش نوشته: کلاسی نو در حقیقت اولین آموزشگاه کنکور ایران است که تمامی برنامه ها و کلاسهای آن، به صورت زنده و آنلاین برای دانش آموزان در سراسر کشور برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید اینجا را بخوانید.
نقد و بررسی
خط روایی
ایده اصلی ویدیو مبتنی بر زندگی روزانه یک دانشآموز پشت کنکوری است. او عادات روزمره را تکرار میکند و ویدیو به ما نشان میدهد که برخی چیزها برای ما مهمتر، عزیزتر، خوشمزهتر و …. هستند و روی آنها خطی شبیه خط ماژیکهای فسفری کشیده میشود تا سرانجام به موضوع نکات کنکوری مهمتر میرسیم و نریتور میگوید: هرچی مهمه هایلایته!
فضاسازی
ترکیب رنگهای روشن در نور روز فضای گرم و پویا و بانشاطی را ایجاد میکند که به نظر میرسد تناسب خوبی با سبک زندگی نوجوانان امروزی به عنوان مخاطبان هدف این تبلیغ دارد.
پرداخت داستانی
انتخاب موقعیتها میتوانست بهتر باشد. آنچه دیده میشود باز کردن یخچال، عوض کردن لباس، خوردن ناهار و درس خواندن است. این موقعیتها برای زندگی یک نوجوان دهه هشتادی مقداری کسلکننده و ایستاست. به نظر میرسد بازی با دوستان، سفر، فیلم دیدن و … میتوانست اثربخشتر باشد.
کاراکترها
در این ویدیو تنها یک کاراکتر حضور دارد. یک پسر نوجوان که تصویری از چهره او دیده نمیشود پس ما واکنشهای عاطفی او را هم نمیبینیم. این یک ضعف است. اما اگر به جای یک نوجوان، چند نوجوان با جنسیت مختلف را در موقعیتهای متفاوت نمایش میداد، درت اثرگذاری، ترغیبی و همذاتپنداری ویدیو بیشتر میشد.
متن و شعار
متن و شعار تبلیغاتی این ویدیو استاندارد و اثرگذار است. واقعگرا و مینیمال است و ضرب بالایی دارد. شعار پایانی «هرچی خوبه هایلایته» به خوبی بیانگر هدف اصلی موضوع و روایت کلی ویدیو است. توضیح «هایلایت کلاسینو هرچه مهمه رو برات جدا کرده» اضافی و مانع نفوذ تاثیر شعار پایانی است. توضیح واضحات و اضافه است.