ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » بلک فرایدی ایرانی یا بازار سیاه ناهمخوان؟ آیا دیجیکالا قیمت‌ها را بالا برده است؟

بلک فرایدی ایرانی یا بازار سیاه ناهمخوان؟ آیا دیجیکالا قیمت‌ها را بالا برده است؟

توسط EADNA ۳ آذر ۱۴۰۳
۳ آذر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
160

بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه که یادآور ضرب المثل «آتیش زدم به مالم» است، هر سال همزمان با بازارهای جهانی در ایرای هم برگزار می‌شود.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بلک فرایدی ایرانی البته اما و اگرهای بسیاری دارد. در حالی که برندهای بزرگ خارجی و حتی فروشگاه‌های معتبر به صورت مستقل تلاش می‌کنند تا با در نظر گرفتن تخفیف‌های گسترده، مشتریان را جلب خرید محصولات خود کنند در ایران برخی برندها یا فروشگاه‌ها با افزایش قیمت محصول و اعمال تخفیف بر روی قیمت افزایش یافته، سعی می‌کنند یک بلک فرایدی صوری را به نمایش بگذارند.

انتقاداتی هم در این باره شکل گرفته است. برخی نوشته‌اند که دیجیکالا با افزایش قیمت کالاهای خود، عملا بلک فرایدی را بی اثر کرده است. اما هنوز جزئیات و صحت این ماجرا معلوم نیست.36

 

چرا بلک فرایدی ایرانی حاشیه دارد؟

هر سال در هفته‌های پایانی سال میلادی، بلک فرایدی برگزار می‌شود. ایده اصلی این رویداد آن است که برندها یا فروشگاه‌ها پس از گذشت یک سال از ارائه محصولات خود و فروش آن در طول سال، سعی می‌کنند اجناس باقی مانده را با قیمت پایین‌تری بفروشند تا برای سال جدید، فضا و امکان عرضه محصولات جدید بیشتر وجود داشته باشد. تبدیل محثول به نقدینگی و ایجاد فضای بیشتر برای عرضه محصولات جدید و کاهش هزینه‌های نگهداری از مهمترین دلایل و انگیزه‌های برگزاری بلک فرایدی است.

اما در ایران، این رویداد در روزهای پایانی سال قرار نمی‌گیرد. بنابراین برندها و فروشگاه‎‌ها خیلی رغبتی یا انگیزه یا حتی دلیل منطقی برای کاهش قیمت محصولات خود ندارند. به همین دلیل، انتظار این که تحفیف قابل توجهی روی محصولات اعمال شود کمی دور از تصور است. پس در نتیجه برخی بازی‌های عاطقی و روانی شکل می‌گیرد و مخاطبان و مشتریان را ناراضی می‌کند.

 

واکنش‌ها به بلک فرایدی دیجیکالا و اسنپ

در همه پلتفرم‌های ارتباطی و تعاملی، واکنش‌هایی به بلک فرایدی دیجیکالا و اسنپ شکل گرفته است اما لینکدین همچنان بیشترین توجه‌ها را برمی‌انگیزد.

کاربری به نام  M GHORBANi با مقایسه قیمت کالاهای مشابه در سایت ترب و دیجیکالا در صفحه لینکدینَ نوشته است:

3 روزه Digikala و SnappShop با سرو صدایه فراوان تخفیف بلک فرایدی گذاشتن
منم امسال تصمیم گرفتم از برندایه خارجی کمتر خرید کنم و بخشیش رو از داخلی بگیرم
ولی فهمیدم شعور خریدار ذره ای اهمیت برای این دو بزرگوار نداره
برندایه مطررررح دنیاااا کل سال رو برای این روز آماده میشن و تخفیفات خفن میزنن و سودشون رو میکنن و دغل بازی هم در نمیارن
واسه ما؟
جنس و گرون میکنن
تخفیف میزنن
قیمت تخفیف خورده از قیمت اصلی کالا گرون تره
خوده کالا هم که کلا در این اپلیکیشن ها از بازار هم گرونتره
توهین به شعور خریدار کمترین کاریه ک شما میکنید
کاش هیچکاری نکنید تخفیف نخواستیم
این چند روز نشده جنسیو بخوام و این بلا سرش نیومده باشه
از پشت کوه ک نیومدیم قربونت برم :))))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنین3 هم در لینکدین نوشته:

اصلا بلک فرایدی تو ایران معنایی نداره

اونور آب بلک فرایدی قبل پایان سال مالیه
به دلایلی، تخفیف های گسترده ای وجود داره

مثلا یکیش خالی کردن انبار که مالیات بر کالاهای انبار شده کمتری بپردازن

این یعنی زیرساخت و دلیل منطقی ارائه تخفیف برای فروشگاه ها وجود داره 👌

….
چیشد که این پست رو گذاشتم
دیشب قبل خواب رفتم تو دیجی کالا زدم رو بنر بلک فرایدی
این کالا رو دیدم که زده “یک و هفصصصصصد” و با تخفیف شده ۳۲۵ تومن 😂 ۸۰ درصد تخفیف

زدم تو سبد خرید دیدم حتی ۲۰ تا هم بخوام بهم میده
خوب طبیعتا میتونم اینو پس فردا ۱۵۰۰ بفروشم و کلی سود کنم

کالا رو سرچ کردم دیدم تو ترب ارزون تر از قیمت تخفیف خورده ی دیجی کالا هست

تو ایران این زیرساخت و شرایط ارائه تخفیف به سبک بلک فرایدی وجود نداره
صرفا شاید تخفیف های معمولی و کوچیک منطقی باشه

و اینکه برند های بزرگ از این کار نمیترسن؟
من اگر برند بزرگ باشم اعتبار خیلی واسم مهمه.

Image preview
ممکن است علاقه مند باشید
  • برخورد با تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای
  • راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های موفق و ناموفق ایرانی
  • رقابت داغ شرکت‌‎های تبلیغات دیجیتالی/ خبر خرید شیپور توسط تپسل، دیوار را به یکتانت برد؟
  • فروش ۴۲.۵ درصد از سهام آپ به ارزش ۴۶۵۳ میلیارد تومان؛ خریدار بانک است؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
شرکت مادر تیک تاک 300 میلیارد دلاری شد/ خودنمایی چینی‌ها در بازار شبکه‌های اجتماعی
نوشته بعدی
اطلاعات نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و برندسازی در تهران / نشانی و تقویم برگزاری

نوشته‌های مرتبط

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

پنجمین دوره نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات

۹ دی ۱۴۰۲

وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تغییر هویت بصری ۲۳ برند ایرانی در 1402

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

پول هست اما کم است/ گزارش تریبون از رسانه‌های ایرانی...

۲۸ آذر ۱۴۰۳

کدام یک از تبلیغات آنلاین مزاحم‌تر است؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

نقدی بر تبلیغات تلویزیونی مواد آرایشی بهداشتی

۸ بهمن ۱۴۰۲

معرفی بهترین دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران /...

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

بسته‌بندی به عنوان نخستین قدم برندینگ/ ماجرای توسعه کالاهای ایرانی...

۶ آبان ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

مراقب تبلیغات درمانی در فضای مجازی...

۵ خرداد ۱۴۰۳

نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و...

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

۱۷ شهریور ۱۴۰۳