ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » پایان عصر ناهارهای آنلاین؟ بهترین کباب در پاوه 50 هزار، بدترین در تهران 70 هزار!

پایان عصر ناهارهای آنلاین؟ بهترین کباب در پاوه 50 هزار، بدترین در تهران 70 هزار!

توسط EADNA ۲۶ آبان ۱۴۰۳
۲۶ آبان ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
208

شما در ماه چندبار از رستوران‌ها ناهار سفارش می‌دهید؟ چقدر برای وعده ناهارتان در سر کار هزینه می‌کنید؟ آیا از کیفیت ناهارهایتان راضی هستید؟

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) سالانه شهروندان بسیاری برای تجربه خوردن غذاهای محلی با کیفیت راه سفر می‌شوند و به شهرها روستاهای مختلف کشور می‌روند؛ سفر ارزان با چاشنی خوراکی‌های سالم و اصیل!

گردشگری غذا به تازگی و تقریبا در ده سال اخیر به طور جدی در ایران همه‌گیر شده و در یکی، دو سال اخیر با افزایش قابل توجه قیمت غذای رستورانی، اوج گرفته است.

مشتریان غذاهای رستورانی معمولا کارمندان ادارات هستند. آنها روزانه برای ناهار خود از طریق پلتفرم‌های آنلای سفارش غذا یعنی اسنپ فود، تپسی فود، زودکس و … ناهار سفارش می‌دهند و معمولا برای هر وعده به طور میانگین 170 هزار تومان پول خرج می‌کنند. این یعنی هر کارمند در ماه 3 میلیون و 750 هزار تومان صرف خرید یک وعده غذا می‌کند که معادل بیست درصد میانگین حقوق کارمندان تهران است.

همچنین براساس برآوردهای سازمان آمار ایران در تهران بیش از 11 میلیون نفر و استان تهران بیش از 14 میلیون نفر ساکن یا مقیم موقت هستند که از این جمعیت بیش از 6 میلیون نفر شاغل هستند. از این 6 میلیون نفر دست‌کم بیش از 3 میلیون نفر هر روز با چالش ناهار روبرو می‌شوند. جالب آنکه میانگین سفارش روزانه اسنپ فود به عنوان یزرگترین پلتفرم آنلاین سفارش غذا در تهران، کمتر از 100 هزار سفارش در روز است. این یعنی بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند تا از غذای خانگی یا احتمالا غذاهای سوپرمارکتی استفاده کنند.

به نظر می‌رسد بالا بودن هزینه خرید غذا از رستوران، هر روز از شمار سفارش‌دهندگان آنلاین می‌کاهد و این بازار احتمالا به زودی شاهد تغییرات عمده‌ای خواهد بود.

تپسی فود یا اسنپ فود؟ کاربران چه می‌گویند؟

اختلاف ناهمسوی قیمت و کیفیت

جالب این است که کیفیت غذاهای رستورانی با وجود گران بودن، چندان بالا نیست. یا به تعبیر دیگر، بسیاری از کاربران پلتفرم‌های آنلاین سفارش غذا از خریدشان رضایت بالایی دارند. بیشترین سفارش‌ها هم البته پیتزا و ساندویچ است. این یعنی ناسالم بودن این نوع از غذاها با توجه به تغییر فزاینده سبک زندگی شهروندان و استقبال از غذاهای سالم، در نهایت منجر به کاهش سفارش آنلاین غذا خواهد شد.

به نظر می‌رسد که به زودی فروش غذاهای سالم نیمه آماده، غذاهای ارزان و ساده و غذاهای غیرفراوری شده جایگزین بخش قابل توجهی از فروش رستورانی می‌شود. اما این امر، بیشتر در مورد ناهارها اتفاق خواهد افتاد.

همه اینها در شرایطی است که در جامعه ما، خرید غذا از رستوران، یک تفریح همیشگی و مهم به شمار می‌آید.

مهاجرت غذایی معکوس

اینستاگرام، فضای تبلیغاتی بزرگی برای کسب و کارهای کوچک است. بسیاری از رستوران‌های نسبتا کوچک در شهرستان‌های کوچک کشور با تکیه بر تبلیغات اینستاگرامی و کیفیت بالای غذاهای خود، باعث شده‌اند تا مشتریان بسیاری را جلب کنند.

کباب پاوه

کبابی هیات یا هه‌یات در منطقه گردشگری دالانی-ته‌ته

از جمله کباب گوسفندی در پاوه که یکی از شهرهای کوهستانی استان کرمانشاه است، با قیمت هر سیخ 50 هزار تومان و کیفیت بسیار بالا، در دو، سه سال اخیر مشتریان پر و پاقرصی پیدا کرده است. بسیاری از رستوران‌های کوچک در شهرهایی غیر از تهران یا مراکز استان نیز چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده و رکوردهای فروش‌شان را تغییر داده‌اند.

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به جمع رفقا و دوستا

در واقع در تعطیلات مختلف، شهروندان با هدف تجربه خرید از این رستوران‌ها و صرف غذاهای باکیفیت که قیمت منطقی دارد، راهی شهرهای مختلف کشور می‌شوند و تجربیات خود را نیز به اشتراک می‌گذارند. اما این اتفاق در نهایت، توقع شهروندان از کیفیت غذا را در شهرهای بزرگ نیز بالا خواهد برد و همزمان انتظارها را از قیمت غذاها نیز تغییر خواهد داد. این یعنی میزان نارضایتی از غذاهای رستورانی در شهرهای بزرگ به مرور بیشتر خواهد شد.

 

یک تغییر بزرگ؟

به بحران ناهار کارمندی برگردیم. امروزه پلتفرم‌های آنلاین برای گرفتن سهم بیشتر از بازار با هم رقابت دارند. این در حالی است که مدل ارائه غذای رستورانی به رغم تقاضای بسیار بالا، در آستانه یک تحول بزرگ است. در این میان، برنده کسی است که با یک مدل بیزنسی متفاوت، بتواند غذای باکیفیت و سالم را با قیمت متعادل‌تری به دست مشتری برساند.

لوگوی تپسی قود و اسنپ فود

پلتفرم‌ها تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات جدید و پیشنهادهای جذاب قیمتی، ای ننیاز بازار را برطرف کنند اما در نهایت کیفیت غذاها در اختیار پلتفرم‌ها نیست. به نظر می‌رسد اسنپ و تپسی و … دارند بر سر اسبی شرط می‌بندند که احتمالا قرار نیست به خط پایان برسد.

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت
  • آیا حرف‌های ما برای تبلیغات هدفمند شنود می‌شود؟
  • باارزشترین برند هر کشور در سال ۲۰۲۴ کدام است؟
  • نتیجه یک تحقیق در امریکا: محتوای هوش مصنوعی بهتر از محتوای انسانی است
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
برندهای بزرگ چگونه از بحران‌ها عبور می‌کنند؟ راه‌حل غول‌های برندینگ برای حل بحران
نوشته بعدی
چگونه برای کودکان تبلیغ تجاری طراحی کنیم؟ تجربه‌ برندهای بزرگ جهان

نوشته‌های مرتبط

دوره دایناسورها تمام شده است/ نظرهای جالب کاربران لینکدین درباره...

۱۰ مهر ۱۴۰۳

چند و چون جنگ تبلیغاتی در بازار برندهای ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

افزایش هزینه تبلیغات دیجیتال در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات خلاقانه برندها/ رقابت آتشین سس‌های کچاپ تند در تبلیغات...

۴ مهر ۱۴۰۳

راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی و استفاده از آن+...

۱۰ بهمن ۱۴۰۳

نقد و بررسی فضای تبلیغاتی کشور در همایش فناوری و...

۱۹ آذر ۱۴۰۲

دومین رویداد برندکارفرمایی برگزار می‌شود / سالن ضرغام کجاست؟

۲۴ آذر ۱۴۰۳

گزارش 1402 یکتانت در 1403 / بازار 11 هزار میلیارد...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

نقدی بر تبلیغات تلویزیونی مواد آرایشی بهداشتی

۸ بهمن ۱۴۰۲

بیلبوردهای دیجیتالی چقدر می‌ارزد؟

۱۹ آذر ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

معرفی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال...

۹ دی ۱۴۰۲

لینک مستقیم هوش مصنوعی درنا /...

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

کاهش بودجه مارکتینگ برندها در ایران؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۲