ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان

نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان

توسط EADNA ۲۱ آبان ۱۴۰۳
۲۱ آبان ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
177

برند شناخته شده ال‌جی برای نخستین بار نمونه‌ای از یک نمایشگر منعطف و کش‌سان را معرفی و رونمایی کرد.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این صفحه نمایش عجیب، در عین انعطاف‌پذیری بالا خاصیت کشسانی دارد و از ابعاد 12 اینچی تا 18 اینچی قابلیت تغییر دارد. این در حالی است که تغییر تصویر در این ابعاد بدون افت کیفیت است. این تکنولوژی برای نخستین بار در سال 2022 از سوی برند ال‌جی رونمایی شده بود اما نسل جدید این نمایشگرها می‌تواند تا 50 درصد ابعاد تصویر را بزرگتر کند. نسل قبلی تنها 20 درصد قابلیت کش‌سانی و افزایش ابعاد تصویر داشت.

ال جی پیش از این سهم از بازار خود را در عرضه نمایشگرهای تلویزیونی و مانیتوری تا حد قابل توجهی از دست داده بود و حالا انتظار می‌شود با بازگشت دوباره به بازار، نسل زد را با خود همراه کند.

صفحه نمایش لول‌شو کش‌سان LG

نمایشگر کشسان ال‌جی از صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی تشکیل شده است که می‌تواند تا ۱۸ اینچ کش بیاید و وضوح حیرت‌انگیز ۱۰۰ پیکسل‌براینچ و پوشش کامل گستره‌ی رنگی RGB را حفظ کند. این اولین تلاش ال‌جی برای ساخت نمایشگر کشسان نیست. شرکت مذکور در سال ۲۰۲۲ نمونه‌ی اولیه‌ای از این فناوری را به‌نمایش گذاشت؛ اما حداکثر میزان کشسانی آن فقط ۲۰ درصد بود.

ال‌جی نوآوری نمایشگرهای کاملاً کشسان را به‌عنوان نهایت فناوری نمایشگرها توصیف می‌کند. برخلاف صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر کنونی که خم یا تا می‌شوند، این نمایشگرها می‌توانند به‌معنای واقعی کلمه تغییر شکل دهند و بچرخند و به شکل‌های مختلف کش بیایند. چنین قابلیتی درهای تازه‌ای را روی انبوهی از کاربردهای نوآورانه در بخش‌های مختلف باز می‌کند.

براساس اعلام TomsHardware، توسعه‌ی نمایشگر کاملاً کشسان بخشی از پروژه‌ی ملی به رهبری وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی است که از سال ۲۰۲۰ آغاز شد. ال‌جی دیسپلی کنسرسیوم متشکل از ۱۹ مؤسسه‌ی تحقیقاتی درگیر در این پروژه را رهبری می‌کند.

اگرچه هدف اولیه نرخ کشسانی ۲۰ درصدی بود، تیم با استفاده از فناوری‌های جدید موفق شد این میزان را دو برابر کند. فناوری به‌کاررفته در نمایشگر کاملاً کشسان شامل ماده‌ی زیرلایه‌ی سیلیکونی خاصی است که معمولاً در لنزهای تماسی استفاده می‌شود و علاوه‌بر این از رویکرد پیش‌گامانه برای سیم‌کشی نمایشگر استفاده شده است.

دوام ویژگی مهم دیگری است که در نمایشگر کاملاً کشسان ال‌جی به آن توجه می‌شود. براساس ادعای ال‌جی، نمونه‌ی اولیه‌ی این صفحه‌نمایش می‌تواند تا ۱۰,۰۰۰ بار کشش مکرر را تحمل کند. علاوه‌بر این، نمایشگر مذکور از منبع نور micro-LED با ابعاد فقط ۴۰ میکرومتر استفاده می‌کند. این امر حتی در محیط‌های چالش‌برانگیز با دماهای شدید یا ضربه‌های خارجی، کیفیت تصویر ثابت را تضمین می‌کند.

ال‌جی چندین کاربرد برای نمایشگر کاملاً کشسان خود به نمایش گذاشت. به‌عنوان مثل شرکت کره‌ای به نمایشگر خمیده‌ی خودرو اشاره کرد که می‌توان آن را با حرکات لمسی کنترل کرد و نمایشگر پوشیدنی که در لباس‌های آتش‌نشانان برای دسترسی به اطلاعات لحظه‌ای ادغام شده است.

نمایشگرهای کاملاً کشسان ال‌جی بسیار نازک سبک هستند و می‌توان آن‌ها را روی سطوح منحنی مانند لباس یا پوست چسباند. شرکت کره‌ای انتظار دارد این فناوری در صنایع مختلف، از مُد و پوشیدنی‌ها تا بخش حمل‌و‌نقل، به‌طور گسترده پذیرفته شود.

ممکن است علاقه مند باشید
  • نام سوپر اپلیکیشن گروه صنعتی گلرنگ چیست؟ رقیب اسنپ با چه اسمی می‌آید؟
  • کارگاه هوش مصنوعی زاینده برگزار شد/ یک هشدار برای مدیران ارشد کسب‌وکارها
  • تپسل رفع فیلتر شد؛ علت فیلتر شدن تپسل چه بود؟
  • گلایه‌ها و راه‌کارهای مبتکرانه برای روشن کردن کولر در اسنپ و تپسی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
محل برگزاری و جزئیات اولین نمایشگاه صنعت کنسرو در ایران
نوشته بعدی
برندهای بزرگ چگونه از بحران‌ها عبور می‌کنند؟ راه‌حل غول‌های برندینگ برای حل بحران

نوشته‌های مرتبط

برند سیگار شهاب حسینی چیست ؟ جستجوی مخاطبان ایرانی

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

«اُفود»؛ رقیب جدید اسنپ فود

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/ ماجرای یک سال عمر...

۵ شهریور ۱۴۰۳

تلگرام: هیچ‌چیزی در روسیه نداریم

۱۶ دی ۱۴۰۲

برندگان جشنواره ایران ادز معرفی شدند

۲۱ آذر ۱۴۰۳

تعریف و کارکردهای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب‌خوانی

۸ آبان ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

نیسان بازاریاب خودروهای چینی می‌شود

۲۷ آذر ۱۴۰۲

واکنش برندها، استارتاپ‌ها و گرافیست‌ها به حادثه معدن طبس +...

۲ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

کمپین‌های تبلیغاتی برندها در ماه رمضان؛...

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

افزایش 19 درصدی قیمت در تبلیغات...

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

نقد و بررسی فضای تبلیغاتی کشور...

۱۹ آذر ۱۴۰۲