سازمان زیباسازی شهرداری تهران که متصدی امور تبلیغات محیطی در پایتخت است، از طراحی و ساخت 100 سازه دیجیتالی به صورت دو بعدی و سه بعدی خبر داده و تلاش دارد تا پایان امسال این پروژه را اجرایی کند.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) دو روز پیش پس از انجام مطالعات اولیه و سنجش توان شرکتهای ایرانی برای ساخت این سازهها، محسن طارمیان، معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد که توان ساخت سازههای سه بعدی در چهل نقطه پرتردد پایتخت، ارزیابی شده و به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سازههای دیجیتالی کجا نصب میشود؟
گفته میشود که میدان ولیعصر، میدان انقلاب، میدان جهاد، میدان ونک، میدان آزادی، میدان تجریش، میدان هفت تیر، میدان فردوسی، میدان محسنی، میدان قدس، میدان راه آهن، میدان امام حسین (ع)، میدان امام خمینی (ره)، تقاطعهای صدر-شریعتی، همت-شریعتی، مدرس-ولیعصر، یادگار امام-آزادی، سه راه ضرابخانه و … از جمله مناطقی است که برای نصب تابلوهای سه بعدی دیجیتالی در نظر گرفته شده است.
طارمیان همچنین از مدرن شدن سازههای تبلیغات شهری خبر داد و اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سازههای سهبعدی تبلیغاتی در سطح دنیا به همت سازمان زیباسازی، برای اولین بار سازههای تبلیغاتی پایتخت نیز به سازههای مدرن و دیجیتالی دوبعدی و سهبعدی تبدیل میشود.
آغاز اجرای طرح از ماه آینده
او افزود: شورای شهر تهران در سالهای گذشته مصوباتی مبنی بر دیجیتالسازی و ایجاد سازههای نوین تبلیغاتی داشته است؛ اما در دورههای گذشته مدیریت شهری، این مصوبات اجرایی نشده و ما در این دوره مدیریت شهری تلاش کردهایم این اتفاق عملی شود. معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران تعداد سازههای تبلیغاتی پایتخت را ۳هزار سازه دانست و اعلام کرد: سازمان زیباسازی با منتشر کردن فراخوانی در تلاش است ۱۰۰ سازه تبلیغاتی از این۳هزار سازه را که شامل عرشه پلها، بیلبوردهای تبلیغاتی، برایتبورد و استرابورد است و در بخشهای مختلف پایتخت پراکندگی دارد دیجیتالی کند.
طارمیان خاطرنشان کرد: پروژه دیجیتالسازی، احتمالا تا یک ماه آینده در سطح پایتخت اجرایی خواهد شد و تا پایان سال نیز ما در شهر تهران صد سازه سنتی را به سازه دیجیتالی تبدیل خواهیم کرد. وی ایجاد نمایشگرهای سهبعدی جدید را دستاورد دیگری از سازمان زیباسازی دانست و ادامه داد: همزمان با پروژه دیجیتالی کردن سازههای سنتی به سازههای مدرن، سازمان زیباسازی در حال برنامهریزی برای ایجاد ۴۰ سازه سهبعدی در پایتخت است که به لحاظ زیرساختی جذابیت بصری بسیار بالایی نسبت به سایر سازههای تبلیغاتی دارد. معاون تبلیغات سازمان زیباسازی بیان کرد: نمایشگرهای سهبعدی، اتفاق خوب و بزرگی در صنعت تبلیغات ایران است. برندهای ایرانی با توجه به اهمیت تولید داخلی از طریق این سازهها میتوانند با جذابیتهای بیشتری کالا یا خدمات خودشان را به مردم معرفی کنند.