همزمان با فعال شدن پلتفرم سفارش آنلاین غذا تپسی فود در تهران، کاربران بسیاری در شبکههای اجتماعی این پلتفرم جدید را با رقیب 15 سالهاش یعنی اسنپ فود مقایسه کردند.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) کاربران شبکههای اجتماعی پس از نخستین تجربهها از تپسی فود، نکاتی را با ایدنا در میان گذاشتند که در ادامه مرور خواهیم کرد.
این مقایسهها در پنج زمینه اصلی لوکیشنیابی، محیط کاربری، قیمت تمام شده، ارسال و … انجام شده است. آنچه در ادامه میخوانید برآیند نظرات کاربران است. شما نیز میتوانید با ارسال نظرات خود به ایدنا در تکمیل این گزارش به ما کمک کنید.
تپسی و اسنپ پس از خریداری تپسی از سوی گلرنگ به دو رقیب بزرگ بازار آنلاین کشور تبدیل شدهاند.
شاخصهای مقایسه تپسیفود و اسنپفود
لوکیشنیابی
تپسیفود لوکیشنهای قبلی رو که در پلتفرم تاکسی اینترنتی استفاده کردین، داره اما برای پیدا کردن جایی که الان هستید، مقداری لگ داره. نقشهش هم به سادگی اسنپ فود نیست.
محیط کاربری
محیط کاربری تپسیفود شبیه اسنپفوده. البته تپسی فود در رنگبندی، کیفیت تصاویر و چیدمان بصری زیباتر و خوشایندتره.
قیمت
تپسی فود برای همه غذاها ارسال رایگان داره. این یک امتیاز بزرگه. برای سفارش اول هم کد تخفیفی 40 درصدی گذاشته (welcome40) اما به نظر میرسه که برنامه متمایز و روزانهای برای تخفیفهای بعدی نداره. در مقابل اسنپفود با فودپارتی و تخفیفهای مداوم روزانه و البته اشتراکهای پرو، قیمت تمام شده رو برای ناهار یا شام کاهش داده.
ارسال
مقایسه این مورد کمی دشواره. تپسی طبیعتا سفارشهای کمتری از اسنپ داره و احتمالا ارسالش به همین دلیل هم به موقعه. همونطور که گفتم ارسالش هم رایگانه. اما اسنپ در برخی سفارشها چالشهای ریز و درشت داره.
رستورانها
طبیعیه که رستورانهای تپسی فود کمتر باشه. این یعنی تنوع کمتری هم در کیفیت و قیمت غذاها داره. اما اسنپ فود یک تجربه به قول خودش 15 ساله داره و تقریبا هر رستورانی در تهران، در اسنپ فود هم هست.
نتیجه
تپسی برای سفارش اول با کد تخفیف 40 درصد و ارسال رایگان، پیشنهاد نسبتا خوبی رو کرده. اما برای کسی که تپسی فود رو خودجوش نصب کرده باشه. اگر مثلا سه تخفیف 40 درصدی برای سه سفارش اول داشت، نصب و فعالسازی بالاتری میگرفت و از همین ابتدا، رقیب سرسختتری برای اسنپ فود میشد.
نکته
نکته مهم این که مدیریت قریب به اتفاق رستورانهای ایران مکانیزه نیست. یعنی موجودی غذاها و مکانیزم آمادهسازی و … کاملا سنتیه. بنابراین مدیریت سفارشهای همزمان در دو پلتفرم تپسیفود و اسنپفود برای خیلی از رستورانها چالشبرانگیز میشه. این یعنی به زودی در سفارش غذا و دریافتش چالشهای بیشتری خواهیم داشت. با این حال رقابت همیشه بهتره.