ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » چرا درگاه‌های پردخت دیجیکالا بسته شد؟ / جدال حقوقی با سازمان توسعه تجارت الکترونیک

چرا درگاه‌های پردخت دیجیکالا بسته شد؟ / جدال حقوقی با سازمان توسعه تجارت الکترونیک

توسط EADNA ۱ آبان ۱۴۰۳
۱ آبان ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
231

درگاه‌های پرداخت دیجیکالا با صلاحدید سازمان توسعه تجارت بسته شده است. این یعنی تا اطلاعا ثانوی خرید نقدی از این فروشگاه امکان‌پذیر نیست اما همچنان می‌توان خریدهای اعتباری را انجام داد. این در حالی است که بخش بزرگی از خریدهای این فروشگاه نقدی است و بسته شدن درگاه‌هایش عملا به معنی تعطیلی بخش بزرگی از این کسب و کار است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) صبح امروز دیجیکالا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اینماد این پلتفرم و درگاه‌های پرداختش بسته شده است. این استارتاپ بزرگ ایرانی نوشت که این اقدام «بر اساس اطلاعات اشتباه و کارشناسی نشده» بوده و اعلام کرد که چنین برخوردهایی می‌تواند به زیان تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای آنلاین در کشور باشد. در این بیانیه آمده است: «برخوردهای این چنین با کسب‌وکارهای نوآور باعث آسیب دیدن تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی آنلاین‌ و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.»

 

جزئیات بسته شدن درگاه‌های پرداخت دیجی‌کالا

دیجی‌کالا هشدار داده که مسدود شدن درگاه‌های پرداخت و تعلیق ای‌نماد، کسب‌وکارهای بسیاری را که از طریق این پلتفرم به فعالیت مشغول هستند تحت تاثیر قرار می دهد. به گفته دیجی‌کالا، این فروشگاه هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده فعال دارد که با استفاده از این بستر، کالاهای خود را به سراسر کشور عرضه می‌کنند.

متن بیانیه رسمی دیجیکالا را در ادامه می‌خوانید:

2024-10-22-11.13.48.jpg
بیانیه رسمی دیجی کالا

دیجی‌کالا می‌گوید این وضعیت نگرانی‌هایی را در خصوص آینده فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین و معیشت فروشندگان محلی ایجاد کرده است. دیجی‌کالا در ادامه بیانیه خود اشاره کرد که این‌گونه اقدامات می‌تواند فروشندگان را به فعالیت در بسترهای غیررسمی و بدون نظارت مالیاتی سوق دهد.

هنوز علت مسدود شدن درگاه های پرداخت دیجیکالا و تعلیق نماد الکترونیک آن به طور رسمی مشخص نیست و نمی‌دانیم این محدودیت ها چه زمانی برطرف خواهد شد، اما دیجی‌کالا ابراز امیدواری کرده که با دخالت نهادهای مسئول، درگاه‌های پرداخت اینترنتی این فروشگاه به زودی بازگشایی شوند.

03.JPG

در حال حاضر دیجیکالا از درگاه‌های پرداخت متعلق به دیجی جت (سوپر مارکت) خود برای تداوم فروش استفاده می‌کند و با این کار محدودیت‌ها را دور زده است.

 

علت مسدود شدن درگاه‌های دیجیکالا

به‌دنبال مسدود شدن درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا و تعلیق ای‌نماد این فروشگاه، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون علت این اقدام مطرح شده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل احتمالی این مسدودسازی، فروش کالای قاچاق در این پلتفرم باشد. با این حال، در بیانیه منتشر شده توسط دیجی‌کالا، این فروشگاه به‌طور غیرمستقیم به این موضوع پرداخته و به این اتهامات واکنش نشان داده است.

دلیل تعلیق دیجی کالا چه بود؟

در بخشی از بیانیه دیجی‌کالا آمده است:

«در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی و … به فروش می‌رسد، برخورد این چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامید کردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.»

با این حال، هنوز از سوی مراجع رسمی یا خود دیجی‌کالا، علت مسدودسازی درگاه‌های پرداخت این پلتفرم اعلام نشده است و مشخص نیست که اتهام فروش کالای قاچاق تا چه حد در این تصمیم تاثیرگذار بوده است.

 

واکنش توئیتری رئیس سازمان تجارت الکترونیک

علت واقعی بسته شدن درگاه های پرداخت دیجیکالا

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تجارت الکترونیک (تتا)، با انتقاد از بیانیه دیجی‌کالا و خلاف واقع خواندن آن، در صفحه خود در توییتر نوشت چهار ماه است بحث فروش کالای قاچاق در دیجی‌کالا مطرح است اما از آنجایی که این فروشگاه به تعهدات خود عمل نکرده، در نهایت مجبور شده‌اند به درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ای‌نماد دیجیکالا را تعلیق کنند. به این ترتیب درگاه‌های پرداخت هم تعلیق شده‌اند.

ممکن است علاقه مند باشید
  • نسبت روابط عمومی و بازاریابی در چیدمان سازمان/ کارشناسان پاسخ می‌دهند
  • تعریف و کارکردهای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب‌خوانی
  • 5 قدم مهم در تدوین استراتژی برندینگ برای سال 1403
  • راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های موفق و ناموفق ایرانی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
واکنش‌ها به اوپنینگ «یه ایران دوستش داره» / تبلیغ تهران برای تهرانی‌ها؟
نوشته بعدی
جزئیات رفع فیلتر اینستاگرام / پیش‌بینی ایدنا محقق شد؟

نوشته‌های مرتبط

هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد کپی‌رایترها را بگیرد/ گفت‌وگو...

۲۶ فروردین ۱۴۰۴

بتیزینگ و بتازان! شرحی بر موج تازه کمپین‌های انتظاری

۱۷ مهر ۱۴۰۳

راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های موفق و ناموفق ایرانی

۵ دی ۱۴۰۲

تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

۴ مرداد ۱۴۰۴

رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن...

۲۳ فروردین ۱۴۰۴

پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت

۲۹ آذر ۱۴۰۲

معرفی بهترین دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران /...

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

طلاق سلبریتی‌‌ها و تبلیغات تجاری در ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صفحات بالای 5 هزار دنبال کننده باید ثبت رسمی شوند

۵ دی ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

شبکه اجتماعی دیجی‌کالا راه‌اندازی شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره وزیران پزشکیان /...

۹ مرداد ۱۴۰۳

صفحات بالای 5 هزار دنبال کننده...

۵ دی ۱۴۰۲