ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » شکایت زودکس از اسنپ‌فود به اتهام انحصارگری / دعوا سر سفره

شکایت زودکس از اسنپ‌فود به اتهام انحصارگری / دعوا سر سفره

توسط EADNA ۳۰ مهر ۱۴۰۳
۳۰ مهر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
241

بعد از شکایت ازکی‌وام از آنچه انحصارگری اسنپ‌پی خوانده شده، حالا نوبت به زودکس رسیده و این پلتفرم هم اسنپ‌فود رو متهم به انحصارگری کرده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بر اساس آنچه در اختیار ما قرار گرفته، شرکت زودرسان کیهان کریمان که با نام تجاری زودکس به عنوان یک پلتفرم سفارش برخط غذا در 9 شهر ایران در حال فعالیت است از اسنپ‌فود بخاطر انواع مختلفی از رفتارهای انحصاری شکایت کرده است.

 

ماجرای شکایت‌ها از اسنپ فود

شورای رقابت پیش‌تر در سال ۱۳۹۸ در پرونده شکایت شرکت چیلیوری از اسنپ‌فود، اسنپ‌فود را به خاطر قراردادهای انحصاری‌اش متهم و محکوم کرده بود. با این حال، این رأی در دیوان عدالت اداری نقض شد و در نتیجه شرکت چیلیوری مجبور به خروج از بازار شد! از آن پس اسنپ‌فود تبدیل به تنها بازیگر بازار سفارش آنلاین غذا در اکثر شهرهای ایران شد.

حالا پس از گذشت حدود 5 سال از آن شکایت، این بار زودکس که استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس و قم فعالیت دارد، از آنچه رفتارهای ضدرقابتی و قراردادهای انحصاری اسنپ‌فود در بازار خوانده است، شکایتی را به صورت رسمی در شورای رقابت ثبت کرده است.

گفته شده که رسیدگی به رفتار اسنپ فود در خصوص قراردادهای اختصاصی با رستوران‌ها از مهمترین بخش‌های موکد در این شکایت است. چیزی که به گفته زودکس می‌تواند حذف رقبا از بازار و نیز ایجاد مانع برای ورود بازیگران جدید باشد.

 

زودکس چیست؟

شرکت زودکس یک پلتفرم خرید آنلاین غذاست که از سال 1398 یعنی زمان خروج چیلیوری از بازار فعالیت خود را آغاز کرد. بازار خرید آنلاین غذا در طول پنج سال گذشته رشد فزاینده‌ای داشته و اسنپ فود به عنوان بازیگر اصلی این بازار همیشه مورد توجه بوده است.  به تازگی نیز تپسی فود به عنوان پلتفرم گروه تپسی که ذیل گروه صنعتی گلرنگ فعال است، فعالیت خود را آغاز کرده و رقابت سرسختانه‌ای با اسنپ را آغاز کرده است.

مرکز تخصصی مطالعات توسعه و رقابت (بانا)، با شعار «افزایش رقابت پذیری اقتصاد ایران»، با تنظیم لایحه حقوقی-اقتصادی زودکس علیه اسنپ فود، بازوی حقوقی زودکس در این شکایت است.

 

بانا چیست؟

بانا

تنظیم گری ناکارآمد و چالش‌های اخذ مجوز، رویه‌های ضدرقابتی توسط برخی از شرکت‌ها و رقبا در بخش خصوصی و دولتی؛ پیچیدگی‌های طراحی بازار و مدل قیمت‌گذاری؛ و نهایتاً کمبود دانش تخصصی حقوقی در حوزه‌های اقتصادی و بالعکس از دلایل اصلی تأسیس مرکز مطالعات توسعه و رقابت بوده است.

مسائل حوزه دعاوی مرتبط با رقابت و انحصارگرایی، جمع‌آوری اسناد و شواهد در زمینه حقوق اقتصادی تا مدل‌های متنوع و پیچیده‌ی قیمت‌گذاری کالا و خدمات نیازمند تخصص‌هایی فراتر از توانایی‌های یک فرد یا حتی یک مجموعه حقوقی یا اقتصادی صرف هستند و ما مفتخریم که مجموعه‌ای از افراد با تخصص‌های مختلف بین‌رشته‌ای از دانشگاه‌های برتر ایران را در کنار یکدیگر جمع کرده‌ایم.

ممکن است علاقه مند باشید
  • برخورد با تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای
  • مهمترین سایت‌های اختصاصی اخبار تبلیغات ایران
  • خانومی دیر کرد! / بررسی گزارش جشن 10 سالگی
  • هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟ دیجیکالا و اسنپ در صدر؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
دانلود اپلیکیشن تپسی فود / غذا چی سفارش می‌دی؟
نوشته بعدی
واکنش‌ها به اوپنینگ «یه ایران دوستش داره» / تبلیغ تهران برای تهرانی‌ها؟

نوشته‌های مرتبط

چند و چون جنگ تبلیغاتی در بازار برندهای ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

اهمیت «بازرگانی دیداری» در فروشگاه‌ها+نمونه‌های داخلی و خارجی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ماجرای تبلیغات عجیب صداوسیما در زمین فوتبال + عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تبلیغات محیطی سیف CIF / تصادف با شیشه...

۱۳ بهمن ۱۴۰۳

انتشار فراخوان تبلیغات سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

۲۰ آذر ۱۴۰۲

نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان

۲۱ آبان ۱۴۰۳

استفاده از تصویر غیراخلاقی در تبلیغات یک نمایشگاه

۷ دی ۱۴۰۲

پایان عصر ناهارهای آنلاین؟ بهترین کباب در پاوه 50 هزار،...

۲۶ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات 2024 در یک نگاه / پیش‌بینی‌ها از رویکردهای تبلیغاتی...

۲۱ آذر ۱۴۰۳

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

چگونه برای کودکان تبلیغ تجاری طراحی...

۲۷ آبان ۱۴۰۳

تیزر ریبرندینگ جالب آیسی مانکی برای...

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین...

۹ مهر ۱۴۰۳