ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟

آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟

توسط EADNA ۷ مهر ۱۴۰۳
۷ مهر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
233

طبق گزارش‌های مختلف سهم گوگول از بازار موتورهای جست‌وجو در حدود 90 درصد است، این یعنی تقریبا همه مردم جهان برای جست‌وجوی مطالب خود از گوگل استفاده می‌کنند. اما این سهم حداکثری در از بازار با ورود ابزارهای هوش مصنوعی به چالش کشیده شده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در دو سال گذشته سهم 90 درصدی گوگل از جست‌وجوهای اینترنتی متزلزل بوده و در برخی گزارش‌های به زیر 88 درصد هم رسیده است. بر همین اساس برخی کارشناسان از احتمال کاهش شدیدتر این شاخص در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

رشد فزاینده استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیارهای شخصی این پدیده جدید، میزان رجوع به گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجوی کلاسیک را کاهش داده است.

اما آیا واقعا گوگل در رقابتش بر سر سهم از بازار تسلیم این اتفاقات خواهد شد؟

انتشار نخستین نسخه‌ها از محصول CHATGPT در سایت OPENAI با موج گسترده و روزافزون کاربرانی روبرو شد که مطالب و محتوای دلخواه خود را در این پلتفرم دنبال می‌کردند اما با فروکش کردن این موج و البته ارائه محصول هوش مصنوعی گوگی به نام جمینای یا جمینی، دوباره شرایط به دوران پیش از چت جی پی تی بازگشت.

اما حالا موسسه گارتنر که از موسسه های معروف پژوهش در حوزه‌های مختلف تجاری تکنولوژی است در گزارشی اعلام کرده که در دو سال آینده حجم جست‌وجوی موتورهای جست‌وجو ممن است تا 25 درصد کاهش داشته باشد.

این موسسه اعلام کرده که گرایش کاربران به استفاده از چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، علاقمندی آنان به موتورهای کلاسیک جستجو را کاهش داده و عمده آنها اعلام کرده‌اند که با استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی تجربه راحت تر و بهتری را دارند.

آلن انتین، معاون تحلیلگر گارتنر، گفت: «جستجوی ارگانیک و پولی، کانال‌های حیاتی برای بازاریابان فناوری هستند که به دنبال رسیدن به تولید و افزایش تقاضا هستند. اما در سال‌های نزدیک آینده راه‌حل‌های هوش مصنوعی (GenAI) یا همان دستیارهای هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به موتورهای پاسخ‌گوی جایگزین هستند و محل پرسش‌های کاربران می‌شوند که ممکن است.. این امر شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا در استراتژی کانال‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنند.

برهمین اساس تکنیک‌های جذب ترافیک نیز تغییراتی خواهد داشت و جئو جایگزین سئو می‌شود.

 

جئو جایگزین سئو؟

به تازگی بنیاد ARXIV.org در یک مقاله، از یک مفهوم جدید در حوزه تولید محتوا رونمایی کرده است. این مرکز با ابداع اصطلاح جدید GEO به معنی بهینه‌سازی موتورجستجوهای مولد،  یک انقلاب جدید را در بازار تولید محتوای دیجیتالی و بازاریابی دیجیتالی پیشبینی و رهبر می کند.
جئو در مقابل سئو یک متد متفاوت برای تولید محتوا در عصر ابزارهای هوش مصنوعی است و البته گفته می‌شود به زودی الگوی تولید محتوا را تغییر خواهد داد. در این تصاویر جزئیات بیشتری درباره این موضوع و تفاوت جئو و سئو می بینید.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • نسبت روابط عمومی و بازاریابی در چیدمان سازمان/ کارشناسان پاسخ می‌دهند
  • اهمیت و کاربرد نوستالژی در تبلیغات/ خاطره‌ها چگونه بازار می‌سازند؟
  • چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد تاثیرگذار است؟
  • گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/ ماجرای یک سال عمر + 23 ساعت اضافه
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
ماجرای اجلاس سران اینستاگرام چیست؟ / یک شوخی یا نشست واقعی با بلیت 370 میلیونی؟
نوشته بعدی
خداحافظی لوگوها با دهه شصتی‌ها / موج ری‌برندینگ‌ برای جذب نسل z

نوشته‌های مرتبط

سند «تبلیغات تجاری در فضای مجازی» چیست و چه تاثیری...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

درآمد یوتیوب چقدر است؟ رونق بازار تبلیغات در بزرگترین پلتفرم...

۱۲ آذر ۱۴۰۳

ترب‌گلد؛ حاصل همکاری کاریزما و ترب/ چگونه طلای با پشتوانه...

۷ اسفند ۱۴۰۳

باارزشترین برند هر کشور در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

۳ آبان ۱۴۰۴

تعریف و کارکردهای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب‌خوانی

۸ آبان ۱۴۰۳

گرایه‌سواری در لینکدین/ واکنش‌ کاربران به پیشنهاد استفاده از گرایه...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

رازگشایی از بزرگترین چالش لینکدین فارسی/ «بوردیم» چگونه برنده رقابت...

۱۵ آبان ۱۴۰۳

مقایسه ChatGPT 4 و ChatGPT 4o / پاسخ‌های متفاوت به...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

درآمد تلویزیون از پخش تبلیغات در مسابقات ورزشی سال 1403

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

حاشیه‌های آپدیت جدید اپلیکیشن تپسی در...

۱ مهر ۱۴۰۳

چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد...

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

۲۷ درصد برندهای ایرانی به تحقیقات...

۱۳ اسفند ۱۴۰۲