ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟

آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟

توسط EADNA ۷ مهر ۱۴۰۳
۷ مهر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
195

طبق گزارش‌های مختلف سهم گوگول از بازار موتورهای جست‌وجو در حدود 90 درصد است، این یعنی تقریبا همه مردم جهان برای جست‌وجوی مطالب خود از گوگل استفاده می‌کنند. اما این سهم حداکثری در از بازار با ورود ابزارهای هوش مصنوعی به چالش کشیده شده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در دو سال گذشته سهم 90 درصدی گوگل از جست‌وجوهای اینترنتی متزلزل بوده و در برخی گزارش‌های به زیر 88 درصد هم رسیده است. بر همین اساس برخی کارشناسان از احتمال کاهش شدیدتر این شاخص در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

رشد فزاینده استفاده از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیارهای شخصی این پدیده جدید، میزان رجوع به گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجوی کلاسیک را کاهش داده است.

اما آیا واقعا گوگل در رقابتش بر سر سهم از بازار تسلیم این اتفاقات خواهد شد؟

انتشار نخستین نسخه‌ها از محصول CHATGPT در سایت OPENAI با موج گسترده و روزافزون کاربرانی روبرو شد که مطالب و محتوای دلخواه خود را در این پلتفرم دنبال می‌کردند اما با فروکش کردن این موج و البته ارائه محصول هوش مصنوعی گوگی به نام جمینای یا جمینی، دوباره شرایط به دوران پیش از چت جی پی تی بازگشت.

اما حالا موسسه گارتنر که از موسسه های معروف پژوهش در حوزه‌های مختلف تجاری تکنولوژی است در گزارشی اعلام کرده که در دو سال آینده حجم جست‌وجوی موتورهای جست‌وجو ممن است تا 25 درصد کاهش داشته باشد.

این موسسه اعلام کرده که گرایش کاربران به استفاده از چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، علاقمندی آنان به موتورهای کلاسیک جستجو را کاهش داده و عمده آنها اعلام کرده‌اند که با استفاده از دستیارهای هوش مصنوعی تجربه راحت تر و بهتری را دارند.

آلن انتین، معاون تحلیلگر گارتنر، گفت: «جستجوی ارگانیک و پولی، کانال‌های حیاتی برای بازاریابان فناوری هستند که به دنبال رسیدن به تولید و افزایش تقاضا هستند. اما در سال‌های نزدیک آینده راه‌حل‌های هوش مصنوعی (GenAI) یا همان دستیارهای هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به موتورهای پاسخ‌گوی جایگزین هستند و محل پرسش‌های کاربران می‌شوند که ممکن است.. این امر شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا در استراتژی کانال‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنند.

برهمین اساس تکنیک‌های جذب ترافیک نیز تغییراتی خواهد داشت و جئو جایگزین سئو می‌شود.

 

جئو جایگزین سئو؟

به تازگی بنیاد ARXIV.org در یک مقاله، از یک مفهوم جدید در حوزه تولید محتوا رونمایی کرده است. این مرکز با ابداع اصطلاح جدید GEO به معنی بهینه‌سازی موتورجستجوهای مولد،  یک انقلاب جدید را در بازار تولید محتوای دیجیتالی و بازاریابی دیجیتالی پیشبینی و رهبر می کند.
جئو در مقابل سئو یک متد متفاوت برای تولید محتوا در عصر ابزارهای هوش مصنوعی است و البته گفته می‌شود به زودی الگوی تولید محتوا را تغییر خواهد داد. در این تصاویر جزئیات بیشتری درباره این موضوع و تفاوت جئو و سئو می بینید.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو
  • نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان
  • پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت
  • آیا حجم و مدل نمایش تبلیغات بنری در سایت‌های خبری استاندارد است؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
ماجرای اجلاس سران اینستاگرام چیست؟ / یک شوخی یا نشست واقعی با بلیت 370 میلیونی؟
نوشته بعدی
خداحافظی لوگوها با دهه شصتی‌ها / موج ری‌برندینگ‌ برای جذب نسل z

نوشته‌های مرتبط

نقد تبلیغات / ویدیوی تبلیغاتی هایلایت کلاسینو

۱۲ آذر ۱۴۰۳

تبلیغات خلاقانه برندهای معروف + تصاویر

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر

۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

روندهای تبلیغات تجاری در سال 2025 / هوش مصنوعی در...

۱۰ دی ۱۴۰۳

اهمیت و کاربرد نوستالژی در تبلیغات/ خاطره‌ها چگونه بازار می‌سازند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترندهای تبلیغات ایران در سال 1404 چه خواهد بود؟

۱۸ اسفند ۱۴۰۳

تپسی رکورد 13 میلیون نصب در کافه بازار را شکست

۲۰ تیر ۱۴۰۳

نزدیک است شاخ در بیاورم! / گفت‌وگو با یاشار مشیرفر...

۶ مرداد ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تیزینگ «از قیمت‌ها غول نساز» در تهران

۲ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

گزارش جامع دیتاک 1402 منتشر شد/...

۷ خرداد ۱۴۰۳

واکنش برندها، استارتاپ‌ها و گرافیست‌ها به...

۲ مهر ۱۴۰۳

اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های...

۱۸ بهمن ۱۴۰۲