به تازگی در تهران یکی از برندهای شناخته شده صنایع غذایی برای محصول جدید خود که کنسرو مایه املت است، کمپین تبلیغات محیطی اجرا کرده است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این روزها تبلیغات محیطی به ویژه در تهران بیش از همیشه مورد توجه شهروندان قرار میگیرد و به نظر میرسد که تبلیغات محیطی ایران در حال سپری کردن یک دوره رنسانس باشد. تلاش برای اجرای ایدههای خلاقانهتر و جلب توجه عموم شهروندان، فضایی بانشاط، جالب و امیدبخش ایجاد کرده است تا تبلیغات محیطی ایرانی نیز بتواند بخشی از زندگی روزمره شهروندان باشد و علاوه بر انتقال پیام های تجاری، در توسعه فرهنگی، نشاط عمومی و زیباسازی شهرها نقش ایفا کند.
به تازگی یکی از کمپینهای تبلیغاتی که برند سان گل اجرا کرده با سوژه کنسرو مایه املت مورد توجه قرار گرفته است.
واکنشها به تبلیغ کنسرو مایه املت
حمیدرضا قاضی مقدم، مشاور بازاریابی و توسعه کسب کار و بنیانگذار آژانس تبلیغاتی همخرد در صفحه لینکدینش به این کمپین تبلیغاتی واکنش نشان داده و نوشته:
پرداختن به فعالیت های مارکتینگی هر محصولی، مستلزم کسب شناخت دقیق از بازار و مخاطب هدف اون محصوله و این دغدغه در ارتباط با محصولات جدید (محصولاتی که قبلا مشابه اون در دنیا و لااقل در منطقه جغرافیایی عرضه محصول وجود نداشته باشه) به مراتب پیچیده تره.
ضمن آرزوی موفقیت برای برند پرتلاش سان گل و فارغ از قضاوت نسبت به موفقیت یا عدم موفقیت این محصول در بازار، به عنوان یک چالش ذهنی و صرفا برای تمرین؛
❓ به نظرتون چه سگمنتی از بازار می تونن مشتری کنسرو مایه املت باشن؟ به عبارت بهتر، مخاطبان هدف این محصول از نظر ویژگی های زیر چگونه توصیف می شوند؟
🔰 چه سنی؟
🔰 با چه شغلی؟
🔰 با چه جنسیتی؟
🔰 با چه سطحی از درآمد؟
🔰 با چه میزانی از تحصیلات؟
🔰 در چه مرحله ای از چرخه عمر زندگی؟
🔰 در چه موقعیت هایی؟
🔰 با چه معیارهایی از ارزیابی و انتخاب محصول؟
🔰 با چه عادت های رسانه ای؟
🔰 به عنوان جایگزین/ مکمل چه غذاهایی؟
🔰 و …
تبلیغات ناخوشایند تک ماکارون
اما این همه ماجرا نبود. برخی کاربران شبکههای اجتماع با یادآوری تبلیغای مربوط به برند تک ماکارون در چند سال گذشته، شعار تبلیغاتی این نوع کنسرو را ناخوشایند قلمداد کردند. آنها نوشتند که شعار «خوراک خودته» شعار خوشابندی برای مخاطبان این کمپین نیست و حتی میتواند توهین آمیز باشد.
پیش از این تک ماکارون در یک اقدام عجیب، تلاش کرده بود تا قیمت ارزان ماکارونیهای خودش را در بیلبوردهای شهر تهران برجسته سازی کند. اما این افدام با یک شعار ناخوشایند همراه بود که واکنشهای بسیاری برانگیخت.
یکی از کاربران توئیتر با نام رسام در صفحه خود نوشت: «تک ماکارون تو حقانی بیلبورد زده «یک غذای تک برای ۵ نفر، ۵٠٠٠ تومن» با عکس یه بسته ماکارونی خالی. جدا از ناراحتکننده بودن چنین پیامی، اگه قرار باشه ماکارونی خالی بخوریم که خب نون بربری هست.»