به تازگی در سطح شهر تهران یک کمپین تبلیغاتی جدید با استفاده از تکنیک تیزینگ اجرا شده که با واکنشهای جالبی همراه بوده است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) شهروندان تهرانی از ابتدای پاییز امسال با یک پیام تبلیغاتی عجیب و البته پرسش برانگیز روبرو شدند: «برات گرون تموم میشه!». این پیام تبلیغاتی روی تابلوهای عرشه پل منتشر شده و کنجکاوی شهروندان و بیشتر از آنان مارکترهای ایرانی را برانگیخته است که چنین تبلیغاتی متعلق به چه برندی است و قرار است با چه متن گشایشگری در فاز اوپنینگ همراه شود.
برخی از کاربران شبکههای اجتماعی با ارجاع به متن پس زمینه و فحوای جمله، احتمال دادهاند که این تیزینگ متعلق به یکی از برندهای صنعت بیمه باشد. با این حال هنوز احتمالا سه، چهار روزی زمان نیاز است تا کمپین منیجرهای این برند، به پرسش وایرال شده درباره این تیزینگ پاسخ بدهند و از برند و کپی رایتینگ تبلیغاتیشان رونمایی کنند.
فائزه نظری از فعالان لینکدین و کمپین منیجر در این باره نوشته:
این بیلبورد جدیدا داره تو تهران خودنمایی میکنه و نظر من رو خیلی جلب کرده! بیاین باهم تحلیلش کنیم.
همونطور که میدونین یکی از قلابهایی (Hook) که میتونیم برای به دامانداختن نظر مخاطب و جلبتوجهش استفاده کنیم Curiosity-Inducing Hook هست که تلاش میکنه حس کنجکاوی رو تو مخاطب برانگیخته کنه. به نظرم این بیلبورد میتونه یه نمونه خوب از این روش باشه. بازاریابی_محتوایی
علاوه بر اون، انگار برند میخواد با این بیلبورد قدرتش رو به رخ رقبا و مخاطب بکشه.
کپی «برات گرون تموم میشه» اشاره مستقیم به هزینه داره، ولی میتونه تعابیر مختلفی هم داشته باشه. از دیدگاه من برند میخواد به استراتژی «رهبری هزینه» اشاره کنه و بگه قیمتهای بهشدت رقابتی و ارزونتر از رقبا داره. شاید هم به زمان صرف شده اشاره میکنه و میخواد مزیت «سرعت و سهولت» رو نشون بده. شما با کدوم موافقین؟
به نظر من تیزینگ خوبی بود و از هر برندی که پشتشه انتظار دارم در ادامه یه کمپین خوب ارائه کنه.
بنفش معمولا رمزآلود بودن و قدرت رو نشون میده. این تناژ بنفش شما رو یاد کدوم برند میندازه؟
شما این بیلبورد رو دیدین؟ به نظر شما برای چه برندیه و هدفش چیه؟
3 دیدگاه
رنگ پس زمینه ش مال بیمه دات کامه
چرا یک برند بیمه ای باید اول پاییز کمپین بگذاره؟ جواب نداره چون بیمه ها هیچ کدوم نمی دونن پیک زمانی بازارشون کی هست. واقعا الان اثرم داره؟
قانون شده بود که توی تیزینگ از لوگو استفاده بشه. چطور این کار رو نکردن؟