ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

توسط EADNA ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
269

جذاب‌ترین رقابت‌ها نه الزاما در دنیای ورزش و مسابقات فوتبال، بلکه در بسیاری از مواقع در دنیای بازاریابی و در میان برندهای معروف رخ داده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) رقابت بر سر سهم از بازار، اعتبار برند و محبوبیت در میان شهروندان، انگیزه‌های شکل‌گیری بزرگترین رقابت‌های تجاری میان برندهای معروف دنیا بوده است؛ رقابت‌هایی که حتی گاهی جذاب‌تر از رقابت‌های ورزشی حتی در میان تیم‌های پرستاره و محبوب دنیای فوتبال بوده است.

به بیان دیگر گاهی رقابت‌های خلاقانه و بامزه تبلیغاتی، همپا و همسنگ بزرگترین مسابقات فوتبال، کشتی، والیبال و بسکتبال است؛ چیز در قواره رقابت‌های کلاسیک میان تیم‌های فوتبال آرژانتین و برزیل، ایتالیا اسپانیا، بایرن مونیخ و منچستر یونایتد، رئال مادرید و بارسلونا و البته تیم‌های بسکتبال لس آنجلس لیکرز و بوستون سلتیکس و …

در دنیای بازاریابی، رقابت‌های تبلیغاتی بین برندهای بزرگ همیشه مملو از خلاقیت و نوآوری بوده است. در زیر چند نمونه از کمپین‌های جذاب و معروف رقابتی بین برندهای معروف با جزئیات معرفی می‌شود:

 

رقابت کوکاکولا و پپسی

  • کمپین “Taste the Feeling” کوکاکولا (2016)

    کوکاکولا با این کمپین جهانی بر حس لذت نوشیدن کوکاکولا تمرکز کرد. در این کمپین، کوکاکولا از لحظات روزمره انسان‌ها مانند دیدار با دوستان، لذت از طبیعت، و حتی لحظات عاشقانه برای ارتباط احساسی با مصرف‌کننده استفاده کرد.

CocaCola / Taste the feeling :: Behance

 

  • پاسخ پپسی: “Pepsi Challenge” (2015)

    پپسی در یک کمپین خلاقانه مردم را تشویق به شرکت در یک چالش کورکردن طعم نوشیدنی‌ها کرد. در این کمپین، از مصرف‌کنندگان خواسته شد بدون اطلاع از برند، نوشیدنی را بچشند و پپسی سعی داشت ثابت کند که مردم، طعم نوشیدنی آن‌ها را به کوکاکولا ترجیح می‌دهند.

The New Pepsi Challenge: Reuse & Refill

 رقابت مک‌دونالد و برگر کینگ

  • کمپین “Big Mac” مک‌دونالد (2019)

    مک‌دونالد در این کمپین به معرفی دوباره برگر معروف خود، Big Mac، پرداخت و از هشتگ‌های اجتماعی مانند #BigMacsWorld استفاده کرد. این کمپین با استفاده از تبلیغات دیجیتالی و فروش ویژه این برگر اجرا شد.

McDonald's przegrał bitwę o Big Maca w UE. "Zwycięstwo małych firm"

 

  • پاسخ برگر کینگ: “Whopper Detour” (2018)

    برگر کینگ با این کمپین نوآورانه مشتریان را تشویق کرد تا از نزدیک‌ترین شعبه مک‌دونالد بازدید کنند، اما به جای خرید از آنجا، از طریق اپلیکیشن برگر کینگ یک Whopper با قیمت ۱ سنت سفارش دهند! این کمپین باعث سر و صدای زیادی شد و یکی از خلاقانه‌ترین حرکت‌های تبلیغاتی بود.Burger King transforma su debilidad con una campaña digital

 

اپل و سامسونگ

  • کمپین “Get a Mac” اپل (2006-2009)

این سری تبلیغات معروف به “I’m a Mac, I’m a PC” در قالب یک سری ویدیوهای طنز بود که در آن مک (با بازیگری جاستین لانگ) به عنوان یک فرد مدرن، سریع و جذاب معرفی می‌شد، در حالی که PC به عنوان یک فرد قدیمی، پیچیده و پر از مشکلات نشان داده می‌شد.

Get a Mac": Cómo una campaña logró definir la asociación marca-consumidor

  • پاسخ سامسونگ: “The Next Big Thing is Already Here” (2011)

    سامسونگ با این کمپین به تبلیغ گوشی‌های سری گلکسی پرداخت. تبلیغاتی که با طنز و کنایه نشان می‌داد که طرفداران اپل برای آیفون جدید صف می‌کشند، در حالی که سامسونگ ویژگی‌های بهتری ارائه می‌دهد.

New Samsung commercial shows the Next Big Thing is Already Here - Ausdroid

 

نایک و آدیداس

  • کمپین “Just Do It” نایک (1988-تا کنون)

    این کمپین یکی از ماندگارترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ برندهاست. نایک با استفاده از این شعار، مصرف‌کنندگان را به تلاش بیشتر و پیروزی در هر شرایطی تشویق می‌کند. یکی از معروف‌ترین کمپین‌های آن، همکاری با ورزشکاران بزرگی مانند مایکل جردن و لیبرون جیمز بود.

Conozca el origen macabro del popular slogan de Nike, "Just do it"

  • پاسخ آدیداس: “Impossible is Nothing” (2004)

  • آدیداس با این شعار الهام‌بخش به رقابت پرداخت. این کمپین با همکاری ورزشکاران حرفه‌ای مثل لیونل مسی، دیوید بکهام و محمد علی، به مخاطبان نشان می‌داد که هیچ چیزی غیرممکن نیست و هر هدفی قابل دست‌یابی است.

adidas Arabia on X: "لا شيء مستحيل Impossible is nothing. #ImpossibleIsNothing #fifaworldcup https://t.co/6PBGbo3SfM" / X

 

بوئینگ و ایرباس 

  • کمپین “The Future is Built Here” بوئینگ (2016)

  • بوئینگ در این کمپین به معرفی تکنولوژی‌های نوین و نوآوری‌های خود در زمینه هواپیماهای مسافربری و نظامی پرداخت. تمرکز این تبلیغات بر روی توانایی بوئینگ در تولید هواپیماهای با دوام و پیشرفته بود.

Philipp Boettcher posted on LinkedIn

  • پاسخ ایرباس: “We Make it Fly” (2017)

    ایرباس با این کمپین به معرفی فناوری‌های جدید و هواپیماهای پیشرفته خود پرداخت. هدف این کمپین این بود که نشان دهد ایرباس نه تنها نوآور است بلکه در طراحی و تولید هواپیماهای پایدار و دوستدار محیط زیست نیز پیشرو است.

Airbus - LGR Presentations

 

مایکروسافت و سونی (Xbox و PlayStation)

  • کمپین “Power Your Dreams” ایکس‌باکس (2020)

    مایکروسافت با عرضه کنسول جدید Xbox Series X/S، کمپین “Power Your Dreams” را راه‌اندازی کرد. این کمپین بر قدرت و سرعت بالای کنسول تأکید داشت و تمرکز اصلی بر روی تجربه‌ای عمیق و کامل برای گیمرها بود.

XBOX - POWER YOUR DREAMS — Ashley Suarez Wood

  • پاسخ سونی: “Play Has No Limits” پلی‌استیشن (2020)

    سونی در مقابل، با کمپین “Play Has No Limits” کنسول جدید PS5 را معرفی کرد. این کمپین با نمایش بازی‌های منحصر به فرد پلی‌استیشن و تکنولوژی‌های جدید مانند کنترلر DualSense، بر مرزهای جدید تجربه گیمینگ تأکید کرد.

The Edge - Play Has No Limits | PlayStation

 

نستله و مارس (کیت کت و اسنیکرز)

  • کمپین “Have a Break, Have a Kit Kat” نستله (1937 تا اکنون)

    کیت کت با این شعار قدیمی همیشه بر لذت بردن از یک استراحت کوتاه با یک تکه شکلات کیت کت تمرکز داشته است. این شعار و تبلیغات مرتبط با آن، از محبوب‌ترین‌ها در دنیای شکلات هستند.

Have a break, have a Kit-Kat!

  • پاسخ مارس: “You’re Not You When You’re Hungry” اسنیکرز (2010)

    این کمپین خلاقانه اسنیکرز، نشان می‌داد که افراد وقتی گرسنه‌اند، تغییر رفتار می‌دهند. این تبلیغات طنزآمیز با حضور افراد معروف و هنرمندان، یکی از موفق‌ترین کمپین‌های شکلات‌سازی شد.

 

کوکاکولا و ردبول

  • کمپین “Share a Coke” کوکاکولا (2011)

    کوکاکولا در این کمپین نام‌های شخصی افراد را روی بطری‌های خود قرار داد و مصرف‌کنندگان را تشویق کرد که نوشیدنی‌های خود را با دوستان و خانواده‌شان به اشتراک بگذارند.

Case Study On Coca Cola 'Share A Coke' Campaign

  • پاسخ ردبول: “Red Bull Gives You Wings” (تا کنون)

    ردبول با شعار “بال می‌دهد”، همیشه بر انرژی‌زا بودن و قدرت تحریک فعالیت‌های جسمی و ذهنی تأکید کرده است. این برند با اسپانسری ورزش‌های اکستریم و تبلیغات پرانرژی، جایگاه خود را در بازار حفظ کرده است.

CashCow Media on X: "How Redbull gave itself wings? It's just Strategic Marketing, read this thread to understand it. https://t.co/DfcEPdSurd" / X

ممکن است علاقه مند باشید
  • کمپین تبلیغاتی کالین با شعار «کالین باشه تو هم باشی» و دو مرد جوان حاشیه ساز شد
  • تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان
  • خداحافظی با داروخانه‌ها/ چرا تبلیغ دارو در پلتفرم‌ها ممنوع شد؟
  • ورود هوش مصنوعی به تولید تبلیغات گوگل ادز
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی «تورش کن» اقامت 24
نوشته بعدی
واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور

نوشته‌های مرتبط

محل برگزاری و جزئیات اولین نمایشگاه صنعت کنسرو در ایران

۲۱ آبان ۱۴۰۳

ماجرای لغو پیامک تبلیغاتی با ارسال 11

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

گزارش جامع دیتاک 1402 منتشر شد/ اندرونی بازار 130 هزار...

۷ خرداد ۱۴۰۳

افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی و سئو محتوا +...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد کپی‌رایترها را بگیرد/ گفت‌وگو...

۲۶ فروردین ۱۴۰۴

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

۱۹ آذر ۱۴۰۳

مک‌دونالد؛ برنامه فروش 45 میلیارد دلاری در سال

۱۹ آذر ۱۴۰۲

تعریف و کارکردهای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب‌خوانی

۸ آبان ۱۴۰۳

جشن 15 سالگی اسنپ‌فود! / یک حاشیه بی پایان

۲۲ مهر ۱۴۰۳

همه چیز درباره اسنپ پی و آن یک ساعت و...

۱۲ آذر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

اینفلوئنسرها در سال 1403 باید مالیات...

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

سوپر اپلیکیشن گلرنگ با دو نام...

۴ خرداد ۱۴۰۳

تاثیر تبلیغات انتخاباتی بر تبلیغات تجاری...

۶ تیر ۱۴۰۳