ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی «تورش کن» اقامت 24

واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی «تورش کن» اقامت 24

توسط EADNA ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
314

اقامت 24 از برندهای شناخته شده در حوزه هتلینگ و سفر است که هفته گذشته در تهران کمپین تبلیغاتی نسبتا بزرگی را با عنوان «تورش کن» برگزار کرد و مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این کمپین از سوی متخصصان حوزه تبلیغات واکنش‌ها و بازخوردهای متفاوتی گرفت. برخی از این متخصصان نظر مثبتی درباره کمپین داشتند و برخی دیگر انتقاداتی قابل توجه به آن وارد کردند.

مهمترین واکنش‌ها را در ادامه خواهید خواند:

 

نقد زبانشناختی

شیدا حسین‌زاده از فعالان حوزه مارکتینگ و متخصص دیجیتال مارکتینگ در صفحه لینکدین خود نوشته است:

اون‌قدر درگیر کول‌بودن و محاور‌ه‌ای‌بودن تبلیغات شدیم که یادمون رفته زبان نوشتاری یه شکل شکستۀ درست داره با ظرفیت فوق‌العاده‌.

این عکس رو توی تایملاینم دیدم و هرچی فکر کردم هیچ دلیلی جز استفادۀ تقریباً اشتباه از زبان شکسته برای کاربرد دو حرف «ت» و «ش» در پایان کلمات «سفر» و «تور» ندیدم.
اگه شما می‌بینید بهم بگید!
و با دقت بیشتر باید دید کلمۀ «تور» معادل و مابه‌ازای درستی در خدمات این کسب‌وکار داره؟ یعنی من می‌تونم سفرم رو به تور تبدیل کنم؟ باتوجه‌به‌ اینکه تعریف سفر شخصی و تور کاملاً متفاوته. یعنی آوردن کلمۀ تور اینجا داره به خدمت خاصی اشاره می‌کنه یا صرفاً یه ایده در سطح کلماته؟
همین‌طور معنای دیگۀ این کلمه در زبان مخفی که یعنی شکارکردن و توی هوازدن و فرصت خیلی ویژه، کجای این داستان قرار داره و خدمات کسب‌وکار نسبت به رقبا چه «ویژگی» خاصی داره که من فکر کنم تورش کردم.
به نظر من
ایدۀ به این خوبی و سرراستی و زیبایی با همین دو حرف هدر رفته!
و می‌تونست این‌طوری باشه:
سفرو تور کن!
سفرتو تور کن
تور کن سفرو
سفر تور کن!

برای چه مخاطبی؟

کاربر دیگری در پلتفرم ایکس یا همان توئیتر سابق نوشته است:

احساس می‌کنم این کمپین بیشتر با هدف تحت تاثیر قرار دادن جامعه لینکدین و یا در بهترین حالت اثربخشی روی فعالان حوزه تبلیغات ساخته شده و تاثیر چندانی بر روی عموم شهروندان که هدف و مخاطب نهایی خدمات شرکت اقامت 24 هستند ندارد. البته باید کمپین منیجرها و مدیران اقامت 24 بگویند که در طول یکی، دو هفته اخیر توانستند از تعطیلات طولانی نیمه اول شهریور استفاده کنند یا خیر؟ چقد بازخورد گرفتند و آمار نصب یا رزرو چقدر افزایش داشت؟

واکنش‌ها به تبلیغات بیمه بازار با طرح گلس شیشه شکسته/ خلاقانه یا کپی کاری؟

 

اجرای گرافیکی خوب

مرتضی مهرزاد، متخصص مارکتینگ و توسعه برند و از دانشجویان رشته ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی نیز در متنی که برای ایدنا فرستاده، نوشته است: در کمپین تبلیغاتی اقامت 24 یک شعار محوری وجود دارد: «سفرت رو تورش کن» این شعار یک بیان بصری هم دارد. در بیان بصری کمپین، ایده به تور انداختن هواپیما اجرا شده است. اجرا، کار خوبی است هم بامزه است و هم با سطح اول معنایی شعار همخوانی خوبی دارد. اما این اجرای خوب، یک ضعف دارد. آن هم این است که وجه ایهامی و دوپهلویی شعار را از بین برده است. با این حال اجرای خوب گرافیکی و بیان بصری خوب این شعار، ضعفش را قابل اغماض کرده است.

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا
  • موج تبلیغات کنسرت‌ها در تهران / رقابت عجیب و غیرجذاب بیلبوردی
  • گزارش تحلیلی از وضعیت تبلیغات ایران در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۳
  • علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس/ یک تبعیض یا یک راه بازکن
نوشته بعدی
معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

نوشته‌های مرتبط

شبکه اجتماعی دیجی‌کالا راه‌اندازی شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی

۲۰ آذر ۱۴۰۲

نمایش تبلیغات در منو استارت ویندوز ۱۱

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

باارزشترین برند هر کشور در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

ترندهای بازاریابی محتوا در سال 2024

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های موفق و ناموفق ایرانی

۵ دی ۱۴۰۲

تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

۲۰ آذر ۱۴۰۲

برخورد با تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای

۲ اسفند ۱۴۰۲

برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات

۱۱ دی ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

اسنپ فود هک شد+جزئیات تازه

۱۰ دی ۱۴۰۲

محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها...

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دوره دایناسورها تمام شده است/ نظرهای...

۱۰ مهر ۱۴۰۳