ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک ضرب‌المثل ایرانی

نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک ضرب‌المثل ایرانی

توسط EADNA ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
228

ادبیات کلاسیک و آموزه‌های عرفان ایرانی از ژرف‌ترین سرمایه‌های آموزشی و تربیتی تاریخ انسان است که حتی امروزه هم در برخی از حوزه‌های جدید  کاربرد دارد.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به برندهای بزرگ تجاری در دنیا بر اساس آموزه‌های اصیل انسانی و اخلاقی بنا گذاشته شده اند.

یکی از مهمترین آموزه‌های ادبیات عرفانی ایران یکی بودن جلوه و نهان آدمی است. یعنی اصطلاحا درون و بیرون و ظاهر و باطن آدمی باید یکی باشد. آنچه می‌نماید و آنچه واقعا هست!

در رباعی معروفی از خیام نیشابوری آمده است:

شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی
هر لحظه به دام دگری پابستی؛

گفتا؛ شیخا، هر آن‌چه گویی هستم
آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟

همچنین عطار نیشابوری نیز در کتاب معروف خود به نام «تذکره الاولیا» در ذکر مربوط به ابزید بسطامی از قول او این نصیحت را نوشته است که:

«و گفت: یا چنان نمای که هستی یا چنان باش که می‌نمایی.»

 

تبلیغات داو Dove

از این الگوی اخلاقی مربوط به ادبیات عرفانی ایرانی، استفاده های بسیاری در حوزه‌های مختلفی شده است اما شاید جهانشمول‌ترین مورد، مربوط به تبلیغات برند معروف داو است.

داو تقریبا در همه تبلیغات خود در دو دهه اخیر کوشیده است تا تصویر رسانه‌ای‌شده از زیبایی را نقد کند و بگوید آنچه ما در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از خودمان نشان می‌دهیم، تحریف شده یا برپایه تعریفی نادرست از زیبایی است. داو که محصولات آرایشی بهداشتی نظیر صابون و کرم دست و صورت و … تولید می‌کند، با تکیه بر این اصل، این نکته را بیان می‌کند که شما به خودی خود زیبا هستید و نیازی ندارید تا بر اساس الگوی تحریف شده زیبایی، خودتان را دستکاری کنید.

یکی از مهترین کلیپ‌های تبلیغاتی داو که در انتخاب میان کارشناسان سایت معروف THE DRUM در میان 100 تبلیغ ویدیوی برتر تاریخ قرار گرفته، به وضوح همین نکته را گوشزد می‌کند.

این تبلیغ، مصداق تصویری «چنان نمای که هستی» است. یعنی خودت را بپذیر و واقعیت خود را نشان بده.

https://eadna.ir/wp-content/uploads/2024/09/Dove-_-Reverse-Selfie-_-Have-TheSelfieTalk.mp4

 

تبلیغ Go Slim

اما در مقابل کمپین تبلیغاتی داو که مبتنی بر پذیرش خود است، مجموعه‌کلینیک‌های Go Slim  پیشنهاد دیگری را ارائه کرده است. این برند روی دیگر سکه را خوانده: «چنان باش که می‌نمایی». از آنجا که این کلینیک به صورت اختصاصص بر روی تناسب اندام کار می‌کند، اعتقاد دارد که آدم‌ها باید خود را به بهترین نسخه خودشان که در شبکه‌های اجتماعی نمایش می‌دهند، برسانند.

کمپین تبلیغاتی این کلینیک با این پوسترها وایرال شده است.

ممکن است علاقه مند باشید
  • هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد کپی‌رایترها را بگیرد/ گفت‌وگو با رحمان نقی‌زاده گرمی
  • آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟
  • معرفی بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران؛ کانون ایران نوین
  • چگونه یک ویدیوی جذاب برای کسب و کارمان درست کنیم؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا مطالبات سنگین مالی / گفت‌وگو با مازیار حبیبی‌نیا مدیرعامل شبکه آفتاب
نوشته بعدی
اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس/ یک تبعیض یا یک راه بازکن

نوشته‌های مرتبط

تبلیغات خلاقانه برندها/ رقابت آتشین سس‌های کچاپ تند در تبلیغات...

۴ مهر ۱۴۰۳

اطلاعات نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و برندسازی در تهران / نشانی...

۵ آذر ۱۴۰۳

از چگونگی تبلیغ در ماهواره تا برخوردهای ارشادی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین روش نوشتن رپورتاژ آگهی ؛ رپورتاژ نویسی و رشد...

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات چیست؟ تفاوت‌ها و هم‌سویی‌های تبلیغات تجاری، فرهنگی و سیاسی

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

لینک مستقیم هوش مصنوعی درنا / آموزش استفاده از ابزار...

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

معرفی بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران؛ کانون ایران نوین

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

تبلیغات شهاب حسینی برای سیگار واقعیت دارد؟

۱۳ دی ۱۴۰۲

تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند...

۲۹ آذر ۱۴۰۲

راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing + دانلود رایگان فایل

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

ماجرای تبلیغات عجیب صداوسیما در زمین...

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

سوپر اپلیکیشن دیجیکالا در بازار آنلاین‌ها...

۲۷ بهمن ۱۴۰۳

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش...

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳