ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا مطالبات سنگین مالی / گفت‌وگو با مازیار حبیبی‌نیا مدیرعامل شبکه آفتاب

از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا مطالبات سنگین مالی / گفت‌وگو با مازیار حبیبی‌نیا مدیرعامل شبکه آفتاب

توسط EADNA ۷ شهریور ۱۴۰۳
۷ شهریور ۱۴۰۳ 3 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 3FacebookTwitterPinterestWhatsapp
511

مدیرعامل و هم‌بنیانگذار آژانس تبلیغاتی شبکه آفتاب با تاکید بر این که آینده صنعت تبلیغات، بسیار متفاوت از امروز و الگوهای امروزی این صنعت است، بر ضرورت توسعه نوآوری‌های تکنولوژیک تاکید کرد و گفت: تحولات شتابنده در گستره جهانی، فضای بسیار متفاوتی را در صنایع خلاقه به ویژه تبلیغات تجاری ایجاد کرده است، بنابراین باید متناسب با این تحولات، در ساختار سازمان‌های تبلیغاتی نیز تحولاتی بنیادین شکل بگیرد.

مازیار حبیبی نیا در گفت‌وگو با ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) با بیان این که استانداردهای کلاسیک، پاسخ‌گوی نیاز آینده صنعت تبلیغات و برندینگ نیست، گفت: من فکر می‌کنم آژانس‌هایی که وارد حوزه نوآوری نشوند، حتما قافیه را باخته‌اند. اگرچه این تحولات ابتدا ممکن است چندان برای برخی آژانس‌ها خوشایند نباشد، با این حال نیاز مبرم این حوزه است.

 

درباره مازیار حبیبی‌نیا

مازیار حبیبی‌نیا، کارشناس ارشد رشته سینما در دانشگاه تهران و متولد آذرماه سال 1350 است. او در سال 1374 با همراهی دوست همکارش مرحوم رضا حداد با هدف تولید آثار تلویزیونی و سینمایی یک موسسه فیلمسازی را راه‌اندازی کرد که در نهایت منجر به شکل‌گیری آژانس تبلیغاتی شبکه آفتاب شد. حبیبی‌نیا در سپهر تبلیغات ایران به عنوان یکی از چهره‌های خلاق و الهامبخش این صنعت شناخته می‌شود و از جریان‌سازان توسعه پژوهش‌های آکادمیک در برندینگ و تبلیغات تجاری است.

 

او ادامه داد: ما در شبکه آفتاب با خیز بلندی تلاش کردیم تا مسیر آینده را پاکوب کنیم و در قالب تفاهمنامه‌ای که با پارک علم و فناوری دانشگاه شریف داشتیم، سنگ‌بنای کار را بر اساس کار پژوهشی و در تعامل با آکادمی قرار دادیم. اتفاقی که فکر می‌کنم، تجربه جدیدی در حوزه رسانه، ارتباطات، دانشگاه و نوآوری خواهد بود و حوزه‌های پژوهشی، مشاوره‌ و همچنین فعالیت‌هایی که منتج به طراحی و ساخت NewMediaهای حوزه تبلیغات می‌شود را دربرخواهد گرفت. امیدواریم که بتوانیم در این حوزه به عنوان مجموعه پیشرو، فضای تبلیغاتی کشور را تحت تاثیر قرار دهیم.

حبیبی‌نیا افزود: معتقدم که در شرایط امروز، یک آژانس تبلیغاتی باید یک واسطه نوآوری باشد. یعنی درواقع باید بتواند تحولات پیش‌رو را مدیریت و هدفمند کند، نمی‌توانیم انکار کنیم که در آینده نزدیک بخش مهمی از تخصص‌های ما در حوزه‌های گرافیک، دیزاین و حتی تولید محتوا توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. ما برای این که بتوانیم از پتانسیل‌های خلاقه‌ای که در اختیار داریم استفاده کنیم باید وارد این حوزه شویم. یعنی هوش مصنوعی را نه به عنوان یک تهدید، بلکه به عنوان یک فرصت ببینیم.

این فعال حوزه تبلیغات اعلام کرد: شبکه آفتاب با پروژه آفتاب‌نکست (AftabNext) در همین راستا قرار است فعالیت‌های ما را توسعه بدهد و بتوانیم استانداردها و الگوهای جدید و نوآورانه‌ای را در تبلیغات ایران ارائه کنیم. در واقع همانطور که در دهه‌های 80 و 90 توانستیم زمین بازی تبلیغات را در ایران تغییر بدهیم، در این دوره هم بتوانیم راهبر نوآوری در حوزه تبلیغات آینده باشیم.

مطالبات سنگین

مدیرعامل آفتاب همچنین گفت: به رغم نیاز به توسعه و تحول در آژانس‌های تبلیغاتی، موانعی بر سر راه وجود دارد که از جمله مهمترین آن‌ها، وضعیت نقدینگی و فشار مالی گسترده‌ای است که به لحاظ تعهدات مالی بر آژانس‌ها وجود دارد.

حبیبی نیا ادامه داد: کسب‌وکارهای تبلیغاتی از جمله مهمترین کسب‌وکارهایی هستند که به لحاظ مالی بسیار آسیب‌پذیرند. ما از نظر دولت‌ها، دارایی و نظام اقتصادی کشور، در زمره بنگاه‌های تولیدی نیستیم، خط توید یا ابزار و ادوات تولیدی به معنای کلاسیک کلمه نداریم و دارایی ما نیروی انسانی خلاق است. بنابراین تسهیلات ارزی و حمایتی از دولت نمی‌توانیم بگیریم. این در حالی است که مالیات‌های قابل توجه و سنگینی باید پرداخت کنیم.

این فعال حوزه تبلیغات با تاکید بر این که نگهداشت و توسعه نیروی انسانی مستلزم وجود انضباط در منابع مالی است، گفت: متاسفانه کسب‌وکارهای تبلیغاتی نه تنها از حمایت‌های دولتی برخوردار نمی‌شوند بلکه حتی در تحقق مطالبات خود نیز با چالش‌های جدی مواجه هستند. برای مثال صداوسیما به عنوان یکی از مهمترین ارکان تبلیغاتی کشور و کارفرمای این حوزه، به یکباره تصمیم می‌گیرد که تعهدات مالی خودرا در قراردادهای بلند مدت انجام دهد. یعنی آزانس‌ها ناچار هستند که مطالبات خود از این سازمان را در طول یک دوره بلند مدت به صورت قطره‌چکانی دریافت کنند؛ این در حالی است که پرداخت‌های مالی خود را به روز باید انجام دهند. این شاید بدترین اتفاقی است که می‌توند برای یکی آژانس تبلیغاتی رخ بدهد. اطلاع دارید که در همین شرایط ما باید مالیات‌های سنگین تکلیفی و عملکردی هم پرداخت کنیم.

او افزود: در چنین شرایطی آژانس‌های تبلیغاتی زمان، انرژی و حتی انگیزه کافی برای توسعه نوآوری‌ها ندارند و نمی‌توانند خود را بر اساس استانداردهای جهان آینده تبلیغات روزآمد کنند.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • جالب‌ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران
  • GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد
  • مراقب تبلیغات درمانی در فضای مجازی باشید/ ساماندهی تبلیغات پزشکان
  • تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟
اشتراک‌گذاری 3 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
کمپین تبلیغاتی جاباما کپی بود؟
نوشته بعدی
نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک ضرب‌المثل ایرانی

نوشته‌های مرتبط

واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی «تورش کن» اقامت 24

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

خداحافظی لوگوها با دهه شصتی‌ها / موج ری‌برندینگ‌ برای جذب...

۸ مهر ۱۴۰۳

فروشنده بزرگ در سبد خرید همراه اول/ ارزش دیجیکالا چقدر...

۲۱ مرداد ۱۴۰۳

قیمت تبلیغات ویدیویی در مراسم اسکار

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد رضا گلزار سفیر برند اکستریم VX شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغ بینابینی چیست؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای تبلیغ صنایع‌دستی

۹ بهمن ۱۴۰۲

حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران: 19 هزار میلیارد تومان

۲۸ آذر ۱۴۰۲

3 دیدگاه

محسن-م 7 شهریور 1403 - 14:01

واقعا فکر می‌کنید آژانس‌های تبلیغاتی به آینده فکر می‌کنن؟ دست کم 90 درصدشون اصلا کاری به این موضوع ها ندارند

پاسخ
1 7 شهریور 1403 - 14:12

صحبت ایشان هم همین است که آژانس‌ها باید با تحولات روز، بازتعریف و بازآرایی بشن

پاسخ
فائزه 7 شهریور 1403 - 14:11

شبکه آفتاب یکی از برندای واقعا خوبه که بچه‌هاش هم واقعا خوشدل و حرفه‌این

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 61,9K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,9K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,2K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (124)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (124)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران...

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات نادرست موجب جریمه میلیون دلاری...

۲۸ آذر ۱۴۰۲

بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک...

۲ مرداد ۱۴۰۳