ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » یک چهره برای هزار تبلیغ ؟ / بیلبوردهای تهران در تسخیر مهران مدیری

یک چهره برای هزار تبلیغ ؟ / بیلبوردهای تهران در تسخیر مهران مدیری

توسط EADNA ۳ شهریور ۱۴۰۳
۳ شهریور ۱۴۰۳ 3 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
522

در چند ماه گذشته تصویر مهران مدیری، بیلبوردهای تهران را تسخیر کرده بود. تصویر چهره او برای تبلیغات سه اثر متفاوت شامل فیلم ساعت شش صبح، رئالیتی شو گل یا پوچ و اسکار، در معابر مختلف تهران به شهروندان نمایش داده شد تا آنان را مجاب به تماشای این آثار کند.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) پیش از این تکرار چهره پژمان جمشیدی در بیلبوردهای تهران حاشیه‌ساز شده بود اما امسال گویا مهران مدیری قرار است جای جمشیدی را بگیرد. مهران مدیری پس از اجرای برنامه دورهمی در یک دهه اخیر، بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و خودش هم رویکرد فعال‌تری در بازار مارکتینگ اتخاذ کرد. او به عنوان معروف‌ترین کمدین برنامه‌ساز ایرانی البته حواشی متعددی را نیز در سال‌های اخیر از سر گذراند با این همه همچنان محبوبیت بالایی در میان ایرانیان دارد و برنامه‌هایش با استقبال گسترده شهروندان روبرو می‌شود.

مدیری در نزدی کبه 15 سال اخیر و با تغییر فضای رسانه‌ای در کشور، بسیار تجربه‌گرا بوده و پلتفرم‍‌های مختلف را برای برنامه سازی آزموده و البته در همین راستا، بازارهای متنوع پولسازی به ویژه تبلیغات را هم محک زده است.

اگرچه حواشی درباره دستمزد او در استراتژی مارکتینگش کم نیست اما همچنان اطلاع دقیقی از رقم قراردادهایش وجود ندارد. با این حال می‌دانیم که تهیه کنندگان آثاری که مهران مدیری در آنها حضور دارد، رقم‌های بزرگی برای اسپانسرینگ درخواست می‌کنند.

 

40 میلیارد برای اسپانسری گل یا پوچ؟

چندی پیش گزارش‌هایی درباره رقم اسپانسری برنامه فوتبال 360 عادل فردوسی پور در فضای مجازی منتشر شده بود. این گزارش‌ها تخمین می‌زد که اسپانسر این برنامه برای یک سال مبلغ 90 میلیارد تومان پرداخته است و برخی دیگر هم رقم قرارداد اسپانسری این برنامه را تا 30 میلیارد تومان تخمین می‌زدند.

زمانی که این برنامه منتشر شد یعنی در اوایل سال 1401، رقم 30 میلیارد تومان هم رقم بسیار بالایی بود. در مقایسه بیش از 8 درصد  فروش کل سینمای ایران در یک سال بود. اما این رقم بالا، معادلات اقتصادی اسپانسرینگ برای برنامه‌سازی در شبکه نمایش خانگی را تغییر داد.

گویا از آن به بعد برای اسپانسری این گونه برنامه‌‌سازی در شبکه نمایش خانگی رقم‌ها از 20 و 30 میلیارد تومان آغاز می‌شود. گفته می‌شود که رئالیتی شو گل یا پوچ از فیلیمو نیز با اسپانسری 40 میلیارد تومان برای فصل اول کلید خورده است. البته هنوز تایید رسمی در این باره وجود ندارد. با توجه به این که در برنامه گل یا پوچ قدرت مانور بصری چندانی برای نمایش برند وجود ندارد، به نظر می‌رسد که رقم 40 میلیارد تومان رقم نسبتا بالایی باشد.

همچنین گفته می‌شود که هومن سیدی نیز برای تولید یک رئالیتی شو در شبکه نمایش خانگی مشغول به کار است که اسپانسرینگ این برنامه نیز از 35 تا 50 میلیارد تومان تخمین زده شده است. هنوز هم جزئیات برنامه سیدی معلوم نیست اما چنانکه گفته شده برنامه او در حوزه آشپزی است.

 

دستمزد مهران مدیری در گل یا پوچ

دستمزد مهران مدیری در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه رسانه‌ها بوده است. برخی می‌گویند او در سینما درصد از فروش می‌گیرد، در شبکه نمایش خانگی درصد از رقم اسپانسرینگ و در تلویزیون دستمزد ثابت در سه چک! اما هیچ یک از این گفته‌ها تایید رسمی نیست و صرفا در حد گمانه‌زنی است.

اما اگر این گمانه زنی درست باشد، رقم دریافتی او در برنامه‌ای همچون گل یا پوچ چقدر است؟ برخی تهیه‍‌کنندگان گفته اند که بش از 50 درصد بودجه پروژه‌ها صرف دستمزد چهره‌ها می‌شود. با توجه به این که تنها چهره مطرح برنامه گل یا پوچ مهران مدیری است، می‌توان گمانه زنی کرد که او برای این کار چیزی در حدود 10 تا 15 میلیارد تومان دریافتی داشته است.

تا امروز 5 قسمت از رئالیتی شو گل یا پوچ منتشر شده است و چنانکه پیداست چهار قسمت دیگر از این برنامه نیز در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • از چگونگی تبلیغ در ماهواره تا برخوردهای ارشادی
  • برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر
  • نقد و بررسی فضای تبلیغاتی کشور در همایش فناوری و تبلیغات
  • سوپر اپلیکیشن دیجیکالا در بازار آنلاین‌ها + لینک دانلود
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
خرید آنلاین در ایران؛ بدون روتوش / پرسش‌های جالب رسانه‌ای‌ها از دیجیکالا
نوشته بعدی
جزئیات دقیق بازداشت پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در فرانسه

نوشته‌های مرتبط

برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات

۱۱ دی ۱۴۰۲

اهمیت و کاربرد نوستالژی در تبلیغات/ خاطره‌ها چگونه بازار می‌سازند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیلبوردهای دیجیتالی چقدر می‌ارزد؟

۱۹ آذر ۱۴۰۲

مردم چی می‌گن؟ / واکنش‌ها به تبلیغات کاسپین، پرسیل، تپسی...

۲۵ مهر ۱۴۰۳

جشنواره شیرهای کن Cannes Lions چیست ؟ / رقابت تبلیغاتی...

۲۳ خرداد ۱۴۰۳

گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/ ماجرای یک سال عمر...

۵ شهریور ۱۴۰۳

تبلیغ بینابینی چیست؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت تثبیت جایگاه انرژی ایران در نظام جدید جهانی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

شکایت زودکس از اسنپ‌فود به اتهام انحصارگری / دعوا سر...

۳۰ مهر ۱۴۰۳

3 دیدگاه

مهان 3 شهریور 1403 - 12:45

مهران مدیری برای هر برنامه 10 تا 15 میلیارد می گیره یا برای همه قسمتا؟

پاسخ
1 3 شهریور 1403 - 12:45

طبیعتا برای همه قسمت‌‎ها.

پاسخ
temp mail 14 شهریور 1403 - 16:56

I just wanted to express my gratitude for the valuable insights you provide through your blog. Your expertise shines through in every word, and I’m grateful for the opportunity to learn from you.

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

دومین رویداد برندکارفرمایی برگزار می‌شود /...

۲۴ آذر ۱۴۰۳

افزایش 19 درصدی قیمت در تبلیغات...

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

کاهش بودجه مارکتینگ برندها در ایران؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۲