ظهر امروز دیجی کالا که به تازگی بخش عمدهای از سهامش را فروخته است، گزارشی از عملکردش در یک سال گذشته منتشر کرد.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این گزارش احتمالا علاوه بر جنبه اطلاعاتی و آماری معمول، یک سند تاریخی نیز به شمار خواهد آمد زیرا میتواند نشان دهنده تفاوتهای احتمالی عملکرد این برند پیش و پس از فروش عمده سهامش باشد.
در ادامه بخشی از مهمترین آمارهای اعلامی را مرور خواهیم کرد. دیجیکالا هم اکنون بیش از 12 هزار نفر کارمند دارد که 12.5 میلیون نوع کالا را به فروش میرسانند.
گزارش دیجیکالا: 5.5 میلیون بازدید روزانه
اگر شما هم سایت دیجیکالا را باز میکنید تا از فروشهای شگفتانگیز یا محصولات جدید در شلف مجازی این پلتفرم دیدن کنید، یکی از همین آمار 5.5 میلیون نفری بازدید هستید. بر این اساس میتوان گفت که دیجیکالا در سال بیش از دو میلیارد بار بازدید دارد یعنی به طور میانگین هر روز 5.5 میلیون بازدید.
گزارش دیجیکالا: 418 هزار فروشنده
418 هزار فروشنده از این پلتفرم برای عرضه و فروش کالاهای خود استفاده میکنند. این فروشندگان در بیش از 2 هزار شهر و روستا پراکندهاند.
گزارش دیجیکالا: آمار خریدارها
بر اساس اطلاعات موجود در گزارش احتمالا حدود 9 میلیون نفر سالانه از دیجیکالا خرید میکنند. از این تعداد حدود 4 میلیون نفر در تهران ساکن هستند و بیش از 5 میلیون نفر نیز در شهرهای غیر از تهران سفارش خرید خود را در دیجیکالا ثبت میکنند. پرمشتریترین استانها بعد از تهران به ترتیب البرز، اسفهان و مازندران هستند.
همچنین شهروندان خراسان جنوبی کمترین خرید را از دیجیالا دارند. پس از این استان، خراسان شمالی و پس از آن هم کهگیلویه و بویر احمد قرار دارند.
گزارش دیجیکالا: وای از آذر
رتبه اول تا چهارم پربازدیدترین روزهای سال به روزهای اول تا چهارم آذرماه تعلق میگیرد. اول آذر ماه نخستین روز از حراج روز بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه بود و طبیعی است که افزایش قابل توجه بازدید در این روز ثبت شود. روزهای متوالی پس از اول آذرماه تحت تاثیر همین مناسبت پربازدیدترین روزهای سال هستند. پس از این چهار روز، 11 اسفند در ردیف پنجم قرار دارد. اما به جز 11 اسفند باقی روزهای پربازدید هم عمدتا در آذرماه رخ داده است. در گزارش اشاره ای به پرفروش ترین روزهای سال نشده است.
گزارش دیجیکالا: کالای ایرانی در رتبه دوم
گزارش نشان میدهد که بیش از 53 درصد مشتریان، کالاهای خارجی را خریداری کردهاند. عمده کالاهای فروخته شده کالاهای دیجیتالی همچون موبایل، لپتاپ، لوازم خانگی و … است. با این حال در فروش غذای تازه با 99 درصد، کتاب و لوازم التحریر با 88 درصد، غذای خشک با 88 درصد، لوازم نظافت منزل و لوازم با 83 درصد و مراقبت از کودک با 72 درصد محصولات ایرانی دست بالا را داشته اند.
متن کامل گزارش دیجیکالا
2 دیدگاه
[…] خواندن متن کامل گزارش سال 1402 دیجیکالا میتوانید روی لینک زیر کلیک […]
I just wanted to express my gratitude for the valuable insights you provide through your blog. Your expertise shines through in every word, and I’m grateful for the opportunity to learn from you.