ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » فروشنده بزرگ در سبد خرید همراه اول/ ارزش دیجیکالا چقدر است؟

فروشنده بزرگ در سبد خرید همراه اول/ ارزش دیجیکالا چقدر است؟

توسط EADNA ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
291

دیجیکالا 40درصد از سهامش را به همراه اول فروخت. ارزش این مقدار سهم 8400 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) از فروردین ماه امسال حرف و حدیث‌ها درباره فروش دیجیکالا مطرح بود. در همان زمان هم اعلام شد که شرکت «همراه اول» پای خرید دیجیکالا ایستاده و مصمم است تا عمده سهام این شرکت را خریداری کند.

 

دیجیکالا چند میلیارد تومان می‌ارزد؟

ارزش کل سهام دیجی‌کالا رقمی بیش از ۵۰۰میلیون دلار و تا حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. چنان که پیش از این شفقنا گزارش داده بود، ارزش شرکت دیجی‌کالا ۱۰سال پیش توسط نشریه اکونومیست برای نخستین بار حدود ۱۵۰میلیون دلار قیمت‌گذاری شد اما در تیرماه۱۴۰۱ شرکت پامگرنت یکی از سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری‌ای آی‌ای سی (IIIC) یعنی مالک ۳۲.۶۷درصدی دیجی‌کالا گزارشی از صورت‌های مالی خود منتشر کرد که نشان می‌دهد ارزش سهام دیجی‌کالا رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار است. این گزارش که اطلاعات مطمئن و موثقی دارد نشان می‌دهد ارزش دیجی‌کالا در سال۱۴۰۱ به یک یونیکورن یا معادل یک‌میلیارد دلار (۹۵۲میلیون یورو) رسیده است. این یعنی با احتساب دلار 60 هزار تومانی، ارزش دیجیکالا حدود 60 هزار میلیارد تومان است. اما و هزار اما…

 

قیمت معامله دیجیکالا و همراه اول

روز گذشته نیز همراه اول در بیانیه‌ای اعلام کرد:  8400 میلیارد تومان نقد برای خرید سهام گروه دیجی‌کالا پرداخت می‌کند.

در متن اطلاعیه آمده است که: «ارزش‌گذاری انجام شده در این سرمایه‌گذاری 300 هزار میلیارد ریال بوده که با توجه به ورود مؤثر همراه اول در این سهامداری و نحوه پرداخت نقدی ثمن معامله در قیمت 84000 میلیارد ریال خریداری گردید» برآورد 30 هزار میلیارد تومانی، نیمی از ارزش دیجیکالا در محاسبات پیشین است.

پیش از این نیز گمانه‌زنی‌هایی درباره قیمت و ارزش دیجیکالا و خجم خرید همراه اول مطرح شده بود.

همراه اول با چه قیمتی دیجی کالا را می‌خرد؟

جزئیات خرید دیجیکالا از سوی همراه اول

سهم زیرمجموعه‌های همراه اول از 40 درصد سهام گروه دیجی‌کالا:
شرکت «کسب‌وکارهای نوپای حرکت اول» 20 درصد
شرکت «ارتباطات سیار ایران» 10 درصد
شرکت «سرمایه‌گذاری توسعه نوردنا» 5 درصد
شرکت «همراه کسب و کارهای هوشمند» 5 درصد.

در بندهای بعدی این اطلاعیه نیز جزئیاتی به اطلاع عموم رسانده شده که این موارد درادامه آمده است:

۱. بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، حمید و سعید محمدی، همچنان ۲۲ درصد از سهام شرکت و دو عضو هیئت‌مدیره از پنج عضو را دراختیار خواهند داشت. طی این توافق، بنیان‌گذاران و تیم راهبری دیجی‌کالا همچنان مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را برعهده خواهند داشت. پس از این توافق، همچنان هیچ سهام‌داری به‌تنهایی کنترل شرکت را دراختیار نخواهد داشت.

۲. شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» پس از گذشت ۱۲ سال از اولین سرمایه‌گذاری جسورانه خود در دیجی‌کالا از ترکیب سهام‌داری این شرکت خارج می‌شود و بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین بازگشت سرمایه موفق سرمایه‌گذاری VC در حوزه‌ی نوآوری و اقتصاد دیجیتال کشور رقم می‌خورد.

۳. این مذاکرات از بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری انجام‌شده در تاریخ اقتصاد دیجیتال کشور است. این سرمایه‌گذاری پس از چند سرمایه‌گذاری‌ موفق «حرکت اول» (صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول) در شرکت‌های تکنولوژی و استارت‌آپ‌های ایرانی مانند فلای تودی، گروه آچاره، میاره، همراه‌مکانیک، جاجیگا و… انجام شده است. هدف از همکاری جدید همراه اول و دیجی‌کالا، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در جهت توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور است.

شرکت دیجی‌کالا در پایان اظهار امیدواری کرده است که پس از این سرمایه‌گذاری و مشارکت این دو بازیگر مهم که هرکدام ده‌هامیلیون کاربر دارند، شاهد خلق سرویس‌های جدید برای مردم ایران، تجربه‌ی خوشایندتر برای مشتریان و نیز افزایش سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور باشند.

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • کاربران پلتفرم‌های خدماتی چقدر درآمد دارند؟
  • راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی و استفاده از آن+ مقایسه دیپ سیک و چت‌جی‌پی‌تی
  • فروش اسنپ به بنیاد مستضعفان تکذیب شد
  • تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در روغن فیلترینگ
نوشته بعدی
فرزانه صادق وزیر راه خواهد شد؟ معرفی اولین وزیر زن بعد از انقلاب

نوشته‌های مرتبط

جزئیاتی از کمپین تبلیغاتی فرش بهشتی در تهران

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

هشدار بانک ملت درباره کلاهبرداری با تبلیغات وام

۱۳ دی ۱۴۰۲

واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی «تورش کن» اقامت 24

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین داستان‌های برند در جهان

۹ مهر ۱۴۰۳

گزارش تحلیلی از وضعیت تبلیغات ایران در ۹ ماه اول...

۲ دی ۱۴۰۳

کره گرفتن صداوسیما از آب تبلیغات فوتبالی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پلتفرم‌هایی که تبلیغات‌چی شدند؟ از دیجیکالا و اسنپ تا دیوار...

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

تبلیغ جالب اسنپ‌فود در کرمانشاه با خورش خلال و دنده...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

اینترنت بدون فیلتر از پردیس به جزیره رسید / کیش...

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

لوئیس فیگو برای تبلیغ لبنیات وارد تهران شد

۲۷ آذر ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 61,9K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,9K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,2K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

خیز سایپا برای بازاریابی گسترده در...

۲۹ آذر ۱۴۰۲

خانومی دیر کرد! / بررسی گزارش...

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی شد؟

۱۸ آذر ۱۴۰۲