ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه گاری» سیاوش قمیشی

شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه گاری» سیاوش قمیشی

توسط EADNA ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 5 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
16,9K

چندی پیش گفت‌وگویی با سیاوش قمیشی خواننده خارج از کشور انجام شد که او در پاسخ به پرسشی درباره یادگاری، جمله جالبی گفت و فضای شبکه‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) سیاوش قمیشی در این گفت‌وگو عبارت جالب «یاد چه گاری» را به کار برد و همین کافی بود تا بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از این الگو استفاده کنند و ترکیب‌های جالبی را خلق کنند.

در اینستاگرام، توئیتر و لینکداین شوخی‌های خلاقانه‌ای بر اساس این عبارت قمیشی منتشر شد که در ادامه برخی از آنها را مرور خواهیم کرد.

 

لینک چه دینی؟

امیرحسین علی‌مددی ، گرافیست‌ شرکت پرادزش موازی سامان در پستی در لینکدین با انتشار تصویر زیر نوشت:

میگن چرا کاراتو نمیذاری لینکدین !
لینکدین ؟ لینک چه دینی؟
وقتی نمونه کاری که کلی زحمت کشیدی رو میذاری ۶ تا لایک میخوره ، واقعا لینک چه دینی؟ نه…. شما بگین

 

راب چه طه‌ای؟

کاربری به نام آرچی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز با ارجاع به موضوع ترند این سال‌ها که عمدتا روابط عاطفی است، کلمه رابطه را با فرمول قمیشی شکست و نوشت: راب چه طه‌ای؟

 

یک نکته

علی خزایی مدیر محتوای ازکی هم در همین رابطه یک موضوع جالب زبانشناسانه ارائه کرد. او در صفحه لینکدینش نوشت:

در زبان فارسی پدیده‌ای به نام  «میان‌وند تاکیدی» هست که خب من تاحالا نشنیده بودم و طبیعتا سرچ کردم میان‌وند تاکیدی.
چیز خاصی پیدا نکردم. فقط یه مقاله پیدا کردم به نام «بررسی انواع تاکید در زبان فارسی» که در ژورنال «زبان و زبان‌شناسی» که متعلق به پژوهشگاه علوم‌انسانی بود داوری و منتشر شده بود که با خوندنش، مثل همیشه از فضای آکادمیک علوم‌انسانی ایران ناامید شدم. (طبیعتا خودم هم که تو این فضا کار پژوهشی کردم از این قاعده مستثنی نیستم)
القصه، جمیع بررسی‌هام به این نتیجه می‌رسید که در زبان فارسی چنین ساختاری که برای تاکید، عبارت رو بشکنیم و یه وند از هر نوعی به وسطش اضافه کنیم نداریم و اگر هم توی مکالمات روزمره همچین ساختاری رو استفاده می‌کنیم، حدسم اینه که برداشت ذهن ما از ساختار Expletive infixation زبان انگلیسیه که توی چند سال اخیر به خاطر فراگیری بیشتر سریال‌ دیدن، توی ذهن ما جا گرفته و وارد زبان فارسی محاوره شده. اما از اون‌جایی که دیگه استاد این ترکیب رو به صورت رسمی به زبان محاوره فارسی اضافه کرده و برای این‌که این ترکیب درخشان روی زمین نمونه، براش اسم انتخاب کردم و اسمش رو گذاشتم:
سیاوشٍ چه قمیشی، که کوتاه‌شده‌اش می‌شه «چه قمیشی»

 

برون چه گرایی؟

کیمیا اسدی نویسنده و مدیر محتوا نیز در کامنتی در همین راستا این متن را منتشر کرد:

وقتی درون‌گرایی و تو مصاحبه می‌گن شرکت ما برون‌گراها رو استخدام می‌کنه، واکنش من:

«برونِ چه گرایی؟!»

پرو چه فایلی؟

کاربر دیگری نیز در کامنتی استفاده جالبی از کلمه پروفایل کرد و یادآورد کلمه «پرو» شد که به معنی پوشیدن یک لباس برای امتحان است: پرو چه فایلی؟

 

ر چه زومه‌ای؟

کاربری دیگر هم در لینکدین به ماجرای ارسال رزومه‌هایم تعدد برای پیدا کردن شغل اشاره کرده و نوشته: ر چه زومه‌ای؟

 

ان چه گیزه‌ای؟

کاربری به نام پرگل بزرگ هم در توئیتر با کلمه انگیزه همین شوخی را کرد و نوشت: ان چه گیزه‌ای؟

 

ازد چه واجی؟

کاربری در توئیتر به نام گوریل هم با یادآوری واژه واج که از واحدهای تحلیل زبانی و ساخت کلمه‌است این شوخی را با کلمه اردواج تکرار کرد و نوشت: ازد چه واجی؟

 

خواست چه گاری؟

کاربری به نام داس ماه نو هم در توئیتر ضمن بازخورد دادن به توئیت ازد چه واجی، با کلمه خواستگاری شوخی کرد: خواست چه گاری؟

همچنین برخی کاربران شوخی‌های بسیاری از این دستبا نام برندهای معروف ایرانی کرده‌اند از جمله:

اس چه نپی؟

تپ چه سی؟

گل چه رنگی؟

سای چه پایی؟

از چه کی؟

پ چه گاهی؟

طاق چه چه‌‎ای؟

و …

ممکن است علاقه مند باشید
  • همه چیز درباره کارخانه تکنولوژی ایران / داستان پیشرفت و نوآوری
  • هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟ دیجیکالا و اسنپ در صدر؟
  • پرفروش‌ترین محصولات در فروش آنلاین جهانی
  • بهترین و جالب‌ترین هدیه‌‌های سازمانی به روایت آرا هنر + عکس
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
فرزانه صادق وزیر راه خواهد شد؟ معرفی اولین وزیر زن بعد از انقلاب
نوشته بعدی
وضعیت آموزش و پژوهش تبلیغات در ایران / اعظم صوفیانی

نوشته‌های مرتبط

همه چیز درباره کارخانه تکنولوژی ایران / داستان پیشرفت و...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟ دیجیکالا و اسنپ در...

۲۷ آذر ۱۴۰۳

بهترین و جالب‌ترین هدیه‌‌های سازمانی به روایت آرا هنر +...

۱۳ تیر ۱۴۰۳

پرفروش‌ترین محصولات در فروش آنلاین جهانی

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

۲ مرداد ۱۴۰۳

پین‌دیس: تحول دیجیتال در پخش کالا و بهبود Sell-In برندها...

۱۶ بهمن ۱۴۰۳

سلبریتی‌ها با چه غذایی جوان و سالم می‌مانند؟

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

عینک متا ریبن؛ رونق بازار یک محصول 20 میلیونی در...

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

5 دیدگاه

علیرضا 19 مهر 1403 - 02:52

دید چه گاهی

پاسخ
نوکر 8 آبان 1403 - 18:09

علی چه رضایی؟

پاسخ
. 14 دی 1403 - 22:01

نوی چه کری؟

پاسخ
مهدی 11 آذر 1403 - 12:53

ای چه دنایی؟

پاسخ
. 14 دی 1403 - 22:02

مه چه دی ای

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 61,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,9K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,1K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل و مقایسه دوایده معروف در تبلیغات محیطی

    ۴ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

سلبریتی‌ها با چه غذایی جوان و...

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟...

۲۷ آذر ۱۴۰۳

بهترین و جالب‌ترین هدیه‌‌های سازمانی به...

۱۳ تیر ۱۴۰۳