ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟

چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟

توسط EADNA ۱۸ تیر ۱۴۰۳
۱۸ تیر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
770

چه کسانی سکان نهادهای اقتصادی دولت را در اختیار می‌گیرند؟ طیب‌نیا وزیر اقتصاد می‌شود یا معاون اول؟ آذری جهرمی چه سمتی در دولت مسعود پزشکیان خواهد داشت؟

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) روز گذشته محمدجواد ظریف در دیدار با تیم رسانه‌ای و تبلیغات ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان گفت که در دولت حضور نخواهد داشت. این یعنی نه معاون پزشکیان خواهد بود نه وزیر خارجه! احتمال تئوریسین یا مشاور ارشد دولت باشد. بنابراین ظریف در پشت صحنه حاضر خواهد بود و احتمالا تیم‌های اجرایی را هدایت خواهد کرد.

اما گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره کابینه احتمالی پزشکیان مطرح است.

 

روایت مرضیه امیری از چیدمان کابینه

مرضیه امیری خبرنگار اقتصادی در گزارشی در سایت راه پرداخت منتشر کرده، از برآیند نظر کارشناسان درباره چیدمان کابینه نوشته است. بنا به پیش بینی های موجود، احتمالا اقتصاددانان نزدیک به جبهه اصلاحات و نه الزاما تیم اقتصادی حسنروحانی رئیس جمهور اسبق، سکان اقتصادی دولت را در دست خواهند گرفت.

به نوشته او علی طیب‌نیا یکی از گزینه‌های جدی تیم اقتصادی دولت پزشکیان است اما اینکه برای ایفای این نقش در جایگاه وزیر اقتصاد قرار بگیرد یا معاون اول هنوز محل تردید است.

در واقع برای معاون اول پزشکیان نام آذری جهرمی و طیب‌نیا در کنار یکدیگر مطرح شده؛ دو نفری که در جریان برگزاری انتخابات نقش پررنگی در تیم پزشکیان داشتند.


اگر طیب‌نیا وزیر شود گزینه بانک مرکزی کیست؟


طبق پرس‌وجوهایی که راه پرداخت انجام داده، اگر طیب‌نیا گزینه معرفی‌شده پزشکیان به مجلس باشد و رای اعتماد کسب کند، بعد از آن می‌توان یکی از گزینه‌های جدی برای ریاست بانک مرکزی را تیمور رحمانی دانست.

تیمور رحمانی یار دیرینه طیب‌نیا در دانشگاه و وزارت‌خانه است و یدطولایی به لحاظ دانشی و اجرایی در حوزه پولی دارد. اما آنچه ممکن است این گزینه برای رئیس کل شدن بانک مرکزی ممکن نشود، اهل تسنن بودن تیمور رحمانی است. در کنار تیمور رحمانی نام عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی هم برای رفتن به ساختمان میرداماد به گوش می‌رسد که باتوجه به رویکرد سلبی همتی به بازار رمز ارز شاید او گزینه خوشایندی برای اکوسیستم رمزارز نباشد.

همچنین نام حسین عادلی هم برای ریاست بر بانک مرکزی به گوش می‌رسد. عادلی در دوره دولت خاتمی نیز رئیس کل بانک مرکزی بود و حتی اگر در این جایگاه هم قرار نگیرد، در دولت پزشکیان و تیم اقتصادی و مشاوره او احتمالا حضور خواهد داشت.


حضور حسین عبده تبریزی در دولت پزشکیان


از طیب‌نیا و گزینه احتمال بانک مرکزی مورد نظر او که بگذریم، یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی وزارت اقتصاد حسین عبده تبریزی است. عبده تبریزی یکی از افراد شناخته شده در حوزه اقتصاد است و مشاور و حامی مالی و مالیاتی مسعود پزشکیان در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود.

باتوجه به نگاه عبده تبریزی به ماهیت کسب‌وکارها حضور او در تیم اقتصادی دولت پزشکیان می‌تواند برای اکوسیستم نوآوری مهم و تاثیرگذار باشد.

طبق نظرسنجی که رسانه کارنگ با عنوان «۶ مطالبه استارتاپ‌ها از رئیس جمهور» انجام داده، یکی از مطالبات اصلی از دولت پزشکیان رفع نگاه امنیتی در مواجهه با آنهاست. نگاهی هم که عبده‌تبریزی دارد دقیقا هم‌تراز با همین مطالبه است.

عبده‌تبریزی در یکی از مناظرات که در کنار پزشکیان به‌عنوان مشاور اقتصادی حضور داشت، گفت:«می‌خواهند مشکل اقتصادی ایجاد شده را سر بنگاه و موسسه بیندازند؛ در دهه ۶۰ بنگاه‌داری که گران‎فروشی می‌کرد را شلاق می‌زدند و الان جریمه می‌کنیم؛ دولت قرار بوده تورم و گرانی را مهار کند و در این باره نظام و دولت مسئول هستند نه آن شخصی که کار و کاسبی می‌کند.»

اما درمورد عبده تبریزی آنچه احتمال وزیرشدنش را تضعیف می‌کند، این است که او یکی از منتقدان جدی دولت قبل و مجلس فعلی است و ممکن است پیشنهاد دادن او به مجلس به رای اعتماد نرسد.

در کنار این اسامی احتمال اینکه کامل تقوی نژاد هم یکی از گزینه‌های وزارت اقتصاد باشد وجود دارد. تقوی‌نژاد در دولت روحانی ریاست سازمان امور مالیاتی را برعهده داشت و همچنین مدیرعاملی بانک سپه را هم در کارنامه خود دارد.

برخی معتقدند درصورتی نام تقوی‌نژاد جدی خواهد شد که پزشکیان تصمیم بگیرد از تیم متخصص و علمی در پشت صحنه استفاده کند و تصدی وزارت اقتصاد برعهده یک فرد اجرایی باشد.

مسعود پزشکیان در نیمه دوم مردادماه کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی خواهد کرد و باید دید اعضای اکوسیستم صنعت فناوری‌های مالی نیز می‌توانند نقشی در انتخاب، ارائه پیشنهادهای خود و انتقال مطالبات در این مدت داشته باشند یا نه. پیشنهاد صاحبان کسب‌وکار اقتصاد دیجیتال چیست؟

ممکن است علاقه مند باشید
  • جنگ، برندینگ و دیگر هیچ… / یک مشاوره رایگان فوری!
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ
  • چرا تبلیغات دیجیتالی در ایران خلاقانه نیست؟
  • سریال هفت چگونه تبلیغاتش را مدیریت کرد؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
سفر قهرمان در قصه برند Nike به روایت مهسا حافظی
نوشته بعدی
تپسی رکورد 13 میلیون نصب در کافه بازار را شکست

نوشته‌های مرتبط

گزارش جامع جاب ویژن از حقوق و دستمزد در سال...

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

واکنش پلیس راهور به تبلیغات فروش خودروهای گذرموقت

۱۱ دی ۱۴۰۲

رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن...

۲۳ فروردین ۱۴۰۴

بهترین و جالب‌ترین هدیه‌‌های سازمانی به روایت آرا هنر +...

۱۳ تیر ۱۴۰۳

ماجرای تبلیغات عجیب صداوسیما در زمین فوتبال + عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴

واکنش قالیباف به بیلوردهای روز مجلس

۱۹ آذر ۱۴۰۲

هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟

۱۲ دی ۱۴۰۲

کاربران پلتفرم‌های خدماتی چقدر درآمد دارند؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

محل برگزاری و جزئیات اولین نمایشگاه صنعت کنسرو در ایران

۲۱ آبان ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,1K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,6K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

    ۶ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه...

۲۷ آذر ۱۴۰۲

انتشار فراخوان تبلیغات سینمای ایران در...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

استفاده گسترده از مواد بازیافتی برای...

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳