مدرسه ایدنا علاوه بر انتشار متون آموزشی رسمی و آکادمیک حوزه تبلیغات و برندینگ و مارکتینگ و مقالات تحلیلی در این باره، تجربهها و پستهای اموزشی برخی فعالان این حوزه را نیز که جنبههای آموزشی و اثربخش دارند، منتشر میکند.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) برخی از کاربران شبکه اجتماعی لینکدین که عمدتا پلتفرم فعالیتهای شغلی و حرفهای است متنها و پستهای جالبی درباره تبلیغات منتشر میکنند که در ادامه به یکی از این موارد اشاره میکنیم.
تینا شاهین استراتژیست برند
این فعال حوزه تبلیغات و مارکتینگ در صفحه ضخصی خود در لینکدین نوشته:
مارکتینگ و بیزینس به زبان ساده!
احتمالا سادهترین حالتی که بشه هدف از مارکتینگ در فضای بیزینس رو معرفی کرد همین باشه. این حد فاصل که اسمش مزیت هستش! شامل اجزای مختلفی میشن مثلا اجزای Tangible و intangible برند. اینه که میگن مارکتینگ علم پاسخگویی به این نیازهاست و برندها هر روز در حال پاسخگویی به این سوال هستند. مکالمه بین برند و مشتری در عالم تئوری اینجوریه:
-برند: من کرم آبرسان حاوی هیالورونیک اسید دارم
+مشتری: خب که چه؟
-هیالورونیک اسید لایه های عمیق پوست شما رو آبرسانی میکنه
+خب که چه؟
-آبرسانی باعث جلوگیری از ایجاد چروک میشه
+خب کم کم دارم میفهمم که چه! ولی خب که چه؟
-هیچی دیگه پوستت سالمتر خواهد بود
+سلامتی نیاز منه و توی هرم مازلو برام تعریف شده پس کرم تورو میخرم به دردم میخوره
و اینگونه توسط CVL یا نردبان ارزش مشتری به این نیاز پاسخگویی شد. بیایین مثلا تعمیم بدیم به شیر گیاهی:
-من یه شیری دارم که به حیوانات کره زمین آسیب نمیزنه و وگانه
+وگان چیه؟؟؟ حیوونا رو خودشونم میخورم چه برسه شیرشون!
-این شیر سالمتره و با بدنت سازگاری بیشتری داره
+آخ یعنی دیگه دلدرد نمیگیرم؟ ایییییییییییییول میخرمش
3 دیدگاه
این که به زبان گفتار می نویسید جالبه ولی بعضی وقتا سخت میشه خوندن
با سلام. این متن از صفحه لینکدین خانم شاهین نقل شده. کاربران لینکدین که یک شبکه اجتماعیه، به زبان محاوره مینویسن تا امکان ارتباط صمیمانهتر و دوستانهتری ایجاد بشه. برای حفظ این ویژگیها به زبان متن اصلی وفادار میمانیم.
تبلیغات در ایران هنوز در اول راه است
برندهای ایرانی اعتنایی به این تئوری ها ندارند