گلرنگ در چند بازار آنلاین رقابت با اسنپ را آغاز کرده است؛ رقابت در بازار آنلاین خرید از سوپری، رستوران و تهیه غذا و بازار تاکسیهای اینترنتی. اما این رقابت از اسفند ماه گذشته تا الان با حملات آماری ادامه پیدا کرده و هر بار یکی از این دو گزارشی آمار منتشر کرده و رقیش را تحقیر میکند.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بعد از این که گلرنگ تپسی را خرید، رقابتش با اسنپ وارد مرحله جدیدی شد. گروه صنعتی گلرنگ تلاش کرد تا کسب و کارهای متعدد و متنوع خود را همسو و همراستا کند و آن دسته از زیرمجموعههایش را که آنلاین هستند، ذیل یک سوپراپلیکیشن جمع کند. سوپراپلیکیشنی که قرار است تمام قد در برابر اسنپ بایستند و در همه بازارها از جمله ویزیت پزشکی و درمانی، خرید اقلام خوراکی و بهداشتی (سوپری) و حمل و نقل داخل شهری و بین شهری رقابت کند.
این سوپر اپلیکیشن با نام تپسی قرار است به زودی در دسترس همه کاربران قرار بگیرد. سوپراپلیکیشن تپسی به اپلیکیشن اکالا دسترسی دارد و آن را ذیل خود قرار داده تا در کنار افود و تپسی دکتر، خدمات روزمره شهروندان را تامین کند.
جنگ یا رقابت آماری-تبلیغاتی
1
اسفند ماه گذشته گروه صنعتی گلرنگ صاحب اپلیکیشن اکالا اعلام کرد که این اپلیکیشن بعد از برگزاری کمپین تبلیغاتی اش توانسته رکورد ثبت سفارش خرید آنلاین از سوپر مارکت را جابجا کند. این یعنی اکالا در یک روز توانسته اسنپ مارکت را شکست دهد و بیش از آن سفارش ثبت کند.
خبر مثل توپ صدا کرد و پخش شد اما اسنپ هم دست روی دست نگذاشت. روابط عمومی اسنپد در پاسخ به این حمله خبری-رسانهای، گزارشی را منتشر کرد و اعلام کرد که 64 درصد از کل بازار خرید آنلاین از سوپر مارکت ها را در اختیار دارد.
2
پیش از این اکالا در کمپین تبلیغاتی اش به شکل غیرمنتظره ای اعلام کرده بود که ارسال تمامی خریدها از اپلیکیشن اکالا رایگان خواهد بود. در مقابل هم اسنپ برای این که از قافله عقب نماند، برای مشتریان خاصش ارسال رایگان را فعال کرد.
3
حالا باز قصه تغییر کرده است. بعد از سه چهار ماه از آغاز این رقابت تن به تن و شانه به شانه، که در میانه آن رقابت بسیاری هم بر سر نیروهای انسانی و متخصصان هر دو برند شکل گرفت، اسنپ یک حمله جدید را آغاز کرده است.
محمد خلج، مدیرعامل گروه اسنپ امروز اعلام کرده که سهم اسنپ از بازار تاکسیهای اینترنتی در کل کشور به ۹۲ درصد رسیده است.
این خبر، یک حمله جدی به تپسی به شمار میآید؛ یعنی دیگر تاکسی های اینترنتی که البته تپسی مهمترینشان است همه با هم 8 درصد از بازار را در اختیار دارند.
باید منتظر بمانیم و ببینیم که تپسی برای مقابله با این جنگ تازه چه تدبیری می اندیشد؟
جامهگردانی غولها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و تپسی