تبلیغات محیطی هنوز یکی ازم همترین انواع تبلیغات تجاری، فرهنگی و حتی سیاسی به شمار میآید. این گونه تبلیغات اگرچه هزینه بالایی نسبت به دیگر انواع تبلیغات دیجیتالی و تلویزیونی دارد اما قدرت تاثیرگذاری بیشتری نیز دارد.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع تبلیغات تجاری ایران) تبلیغات محیطی شامل انواع تبلیغات در بیلبوردها، استرابوردها، عرشههای پل و هایبردها و … میشود که در ایارن عمده این فضاها در اختیار نهاد شهرداری است که به آژانسهای تبلیغاتی اجاره داده میشود و این آژانسها سازههای یاد شده را به تبلیغات برندها اختصاص میدهند.
تبلیغات محیطی چیست؟
به هر ابزار و رسانهی تبلیغاتی بصری و صوتی که خارج از فضاهای سربسته باشد و در معرض دید شهروندان قرار بگیرد، تبلیغات محیطی میگویند. این تبلیغات به out door به معنی بیرون از در یا OOH Advertising معروف هستند که مخفف Out-Of-Home Advertising است.
عمده تبلیغات محیطی با اهداف زیر انجام میشود
- افزایش آگاهی از برند
- افزایش تعامل تجاری و غیر تجاری با مشتری
- هدف قرار دادن یک منطقه خاص جغرافیایی
پرکاربردترین انواع تبلیغات محیطی در ایران
تبلیغات بیلبورد
محبوبترین سازه برای تبلیغات محیطی است که در ابعاد بزرگ ساخته شده و معمولا دارای روشنایی است. بیلبورد عمدتا در حاشیه خیابانها، بزرگراهها، آزادراهها و جادهها نصب میشود و انواع مختلفی دارد:
- بیلبورد ثابت: این بیلبوردها ماهیت ثابتی دارند و به صورت چاپی هستند
- بیلبورد دیجیتال: بیلبوردهایی که نمایشگرهای الکترونیکی دارند و توسط کامپیوتر کنترل میشوند و بر روی صفحات LED پخش میشوند
- بیلبوردهای تلفیقی از دو مورد بالا: تمام طرح به صورت چاپی بوده و قسمتی از آن با ساخت نمایشگر LED تغییر میکن.
تبلیغات عرشه پل
پلهای عابر پیاده و همچنین پلهای ماشین رو فضای مناسبی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی هستند. تابلوهای تبلیغات در این باره میتوانند کارکرد زیبایی شناسی هم داشته باشند زیرا سازههای بتنی و فلزی را که عمدتا رنگ و نور مناسبی ندارند، میپوشانند و جلوهای زیبا به ان میدهند. به تابلوهایی که در این مکان ها نصب می شود، عرشه پل میگویند. تابلوهای عرشه پل های عابر معمولا ابعاد متفاوتی با بیلبوردها و دیگر انواع تابلو دارند و طول آنها در مقایسه با عرض بیشتر است.
تبلیغات استرابورد
استرابورد نسبت به بیلبورد ابعاد کوچکتری دارد و معمولا دارای روشنایی نیستند. این سازه ها نیز دارای محبوبیت زیادی هستند و علت آن فراوانی بالای این سازه ها در تمام سطح شهر است. استفاده از استرابوردها برای ایجاد ارتباط نزدیکتر با مخاطبان انجام می شود.
تبلیغات هایبرد
هایبردها از جمله جایگاههای تبلیغاتی هستند که در زمان کمبود بیلبوردهای تبلیغاتی در مناطق پرتردد به وجود آمدند. این تابلوها ارتباط صمیمانه تری با مخاطبان ایجاد میکنند و معمولا برای ایجاد توالی تبلیغاتی و تکرار یک پیام کاربرد دارند.
تبلیغات لمپوست
لمپوست یک سازه جدید تبلیغاتی است که از میلههای مستطیل شکل در اندازه ۱ در ۳ متر ساخته میشود. معمولا روی تیر چراغ برقها نصب میشوند و قابل اجرا در ابعاد مختلف و به صورت دو وجهی یا چهار وجهی است. در کنار جادهها و وسط بلوارها به صورت ایستاده قرار داده میشوند. نسبت به سایر المانهای تبلیغاتی ارزانتر هستند و کارایی بیشتری دارند به طور مثال قابلیت ارتجاعی دارند و در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است .
چگونه یک بیلبورد اجاره کنیم؟ / راهنمای گام به گام اجرای کمپینهای تبلیغات محیطی
بهترین شرکتهای تبلیغاتی ایران
سازمان زیباسازی شهرداری تهران هر سال برخی شرکتها را از نظر سطح کیفی خدمت رسانی معرفی میکند. اما افزون بر این موضوع رضایت مشتریان و تنوع خدمات در کنار نوگرایی در انجام تبلیغات، از دیگر شاخصهایی است که میتوان کیفیت کار شرکتهای تبلیغات را با آن سنجید.
در ادامه 5 شرکت برتر تبلیغات محیطی در ایران را بر اساس حروف الفبا معرفی میکنیم:
شرکت تبلیغاتی آوای صدرا رسانه
آوای صدرا رسانه از مهمترین و بهروزترین شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی ایران در زمینه ارائه فضای تبلیغات محیطیف مشاوره و برندینگ مدرن است که در طول 20 سال اخیر از تعداد سازههای در اختیار و سطح گسترده خدمت رسانی به عنوان شرکت برتر تبلیغاتی شناخته شده است. این شرکت در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در محله یوسف آباد تهران واقع است. برای دسترسی به اطلاعات این شرکت روی لینک زیر کلیک کنید.
شرکت تبلیغاتی آیینه تهران
این شرکت تبلیغاتی نیز بیش از 15 سال سابقه فعالیت دارد و عمدتا در زمینه تبلیغات محیطی و اجاره تابلوها و بیلبوردهای شهری فعال است. برای دسترسی به اطلاعات کامل این شرکت روی لینک زیر کلیک کنید.
شرکت تبلیغاتی ایران نوین
ایران نوین با نزدیک به 30 سال سابقه و شرکت تبلیغاتی تمام سرویس به عنوان بنیان گذار نوع جدیدی از خدمت رسانی در زمینه مشاوره بازاریابی و همچنین تولید کننده محتوای استاندارد، پیام شما را به درستی به جامعه هدفتان منتقل می کند. برای دسترسی به اطلاعات این شرکت روی لینک زیر کلیک کنید.
شرکت تبلیغاتی بادکوبه
بادکوبه یک شرکت تبلیغاتی فول سرویس است که بر اسا متن منتشر شده در سایتش، هدف خود را رونق کسب و کار معرفی کرده است، این شرکت تبلیغاتی نیز حدود 20 سال قدمت دارد. برای دسترسی به اطلاعات این شرکت روی لینک زیر کلیک کنید.
شرکت تبلیغاتی نماآگهی
نما آگهی در سال 1388 با ورود به بازار خرید و برنامه ریزی رسانه تاسیس و در سال 1391 به یکی از شرکتهای رسانه دار تبدیل شد و پس از 3 سال در 1394 به یک آژانس تبلیغاتی با کلیه خدمات، تغییر ماهیت داد . برای دسترسی به اطلاعات این شرکت روی لینک زیر کلیک کنید.