ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات چیست؟ تفاوت‌ها و هم‌سویی‌های تبلیغات تجاری، فرهنگی و سیاسی

تبلیغات چیست؟ تفاوت‌ها و هم‌سویی‌های تبلیغات تجاری، فرهنگی و سیاسی

توسط EADNA ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
192

تبلیغات به عنوان یک حوزه مهم در بازارسازی، توسعه فرهنگی و ترویج امور سیاسی به عنوان یکی از مهترین حوزه‌های حرفه‌ای در ارتباطات و مدیریت شناخته می‌شود، می‌توان گفت که امروزه مرزهای میان سه گونه تبلیغات تجاری، فرهنگی و سیاسی از میان رفته است و هر یک از این سه گونه، می‌‎تواند رگه‌هایی از دیگر گونه‌ها را نیز در خود داشته باشد.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تبلیغات تجاری در خدمت گسترش ارزش‌های فرهنگی و سیاسی آنهاست و تبلیغات سیاسی و فرهنگی نیز در راستان تقویت بازارها انجام می‌شود.

هم‌آهنگی و هم‌راستایی این سه گونه تبلیغاتی، شیوه‌های مدیریت آن را نیز دستخوش تحولات بزرگی کرده است. اما در این میان همچنان اهمیت تبلیغات تجاری بیش از دو گونه دیگر است. به این دلیل که تبلیغات تجاری حساسیت کمتری برمی‌انگیزد و عمق اثرگذاری بیشتری دارد. در واقع تبلیغات تجاریف می‌تواند با بازارسازی برای کالاها و خدمات مختلف، زمینه‌های تغییر سبک زندگی را فراهم کند و امکان اقرگذاری تبلیغات سیای و فرهنگی را بیشتر کند.

بسیاری از کشورهای جهان که اقتصاد قدرتمندی دارند با تکیه بر همین الگو، توسعه تبلیغات تجاری را در دستور کار قرار داده‌اند. اما تبلیغات تجاری دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ در ادامه تبلیغات تجاری را بر اساس تازه‌ترین متدها تععریف و بررسی خواهیم کرد و پس از ان به مرور در مطالبت دیگر، ارتباط و هم سویی و تفاوت‌های ان با تبلیغات سیاسی و فرهنگی را از نظر خواهیم گذراند.

 

تبلیغ چیست؟

تعریف تبلیغات وسیله ارتباطی است که در آن یک محصول، برند یا خدمات به بیننده ارتقا می یابد تا علاقه، تعامل و فروش را جلب کند. تبلیغات (اغلب به تبلیغات یا تبلیغات خلاصه می شود) به اشکال مختلف، از کپی گرفته تا ویدیوی تعاملی، و تبدیل به یکی از ویژگی های مهم بازار برنامه ها شده اند.

 

چرا تبلیغات مهم است؟

تبلیغات یک روش تضمینی برای دستیابی به مخاطب است. با ایجاد یک تبلیغ جذاب و صرف هزینه کافی برای دستیابی به کاربران هدف، تبلیغات می توانند تأثیر فوری بر تجارت داشته باشند. این اثر را می توان در بهبود تجارت یا افزایش شناخت برند، در میان بسیاری از معیارهای مختلف مشاهده کرد. یک استراتژی تبلیغاتی معمولاً شامل یک KPI برای اندازه گیری این تأثیر است.

 

تبلیغات درون‌برنامه‌ای چگونه است؟

تبلیغات درون برنامه‌ای می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله متن، بنر، اعلان‌های فشاری و تبلیغات ویدیویی قبل یا بعد از پخش. چنین تبلیغات ویدیویی معمولاً حدود 10 تا 15 ثانیه طول می کشد (اگرچه می توانند متفاوت باشند) و معمولاً محصول را در این مدت به نمایش می گذارند. تبلیغات به طور فزاینده ای تعاملی می شود و تعامل بیشتری را برای کاربران در عصر اسکرول فراهم می کند. یکی از این نمونه‌ها استفاده از پیوند عمیق است، ویژگی که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کاربران را مستقیماً به صفحه نصب با یک کلیک بفرستند. همانطور که CTV همچنان در فضای تبلیغاتی برجسته می شود، روش های تعاملی خلاقانه ای ظهور می کند، از جمله استفاده از کدهای QR برای هدایت کاربران از تلویزیون خود به منبع تبلیغ در تلفن همراه.

 

از کدام قالب تبلیغاتی استفاده کنم؟

انتخاب قالب مناسب می تواند یک تصمیم قطعی در تبلیغات باشد. بیایید نگاهی به برخی از رایج‌ترین قالب‌های تبلیغاتی در تبلیغات موبایلی بیندازیم و اینکه چه زمانی می‌توانند موثر باشند.

 

تبلیغات بنری

انواع بنرهای تبلیغاتی در سایت‌ها

با تبلیغات بنری، هدف نمایش یک تصویر و منتظر ماندن کاربران برای مشاهده، کلیک و تبدیل است – ایجاد گرافیک با کیفیت و اجزای ضروری فراخوان برای اقدام (CTA).

 

تبلیغات بینابینی

تبلیغات تمام صفحه بینابینی

تبلیغات بینابینی یک تجربه تمام صفحه را ارائه می دهند. زمانی که کاربران آنقدر به دیدن تبلیغات بنری عادت می‌کنند که دیگر متوجه آن نمی‌شوند، از این موارد می‌توان برای جلوگیری از کوری بنر استفاده کرد. تبلیغات بینابینی همچنین می توانند قابل گسترش باشند (معروف به تبلیغات قابل گسترش) که قبل از اینکه کل صفحه را اشغال کنند به عنوان تبلیغات بنری معمولی شروع می شوند.

 

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی متناسب با محیط مخاطب طراحی و ارائه می شود

تبلیغات بومی زمانی است که تبلیغات متناسب با محیطی که در آن قرار می گیرد طراحی می شود. به عنوان مثال، وقتی یک برچسب «حمایت‌شده» را می‌بینید که به یک ویدیوی YouTube متصل شده است، این یک تبلیغات بومی در آن پلتفرم خاص است.

تبلیغات ویدیویی

همانطور که از نام آنها پیداست، تبلیغات ویدئویی تبلیغاتی در قالب ویدئو هستند. طبق ماهیت خود، تبلیغات ویدیویی یک روش تبلیغاتی محبوب هستند زیرا می توانند بسیار جذاب باشند و CTR (نرخ کلیک) عالی را ارائه دهند.

 

بازی‌های تبلیغاتی

پیام‌های تبلیغاتی با بازی در یک پلتفرم ارائه می‌شود

با دادن دسترسی کاربران به گیم پلی تعاملی، تبلیغات قابل پخش به شما امکان می دهد قبل از خرید امتحان کنید. این به کاربران نگاه محدودی به یک برنامه می دهد و نکات برجسته ای را ارائه می دهد که باید کاربران را مجبور به نصب کند. از آنجایی که کاربران می توانند قبل از خرید برنامه، علاقه خود را بسنجند، می توان از تبلیغات قابل پخش برای کاهش نرخ حذف نصب برنامه استفاده کرد.

 

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • تپسی فود یا اسنپ فود؟ کاربران چه می‌گویند؟
  • تعریف و کارکردهای نورومارکتینگ یا بازاریابی عصب‌خوانی
  • اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟
  • تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند سازی توسط تلویزیون
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
کمپین تبلیغاتی کالین با شعار «کالین باشه تو هم باشی» و دو مرد جوان حاشیه ساز شد
نوشته بعدی
شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟

نوشته‌های مرتبط

تغییر هویت بصری ۲۳ برند ایرانی در 1402

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

معرفی بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران؛ کانون ایران نوین

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

ری برندهای بزرگ سال 2023؛ از ایکس تا پپسی

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

از رقابت نمی‌ترسیم اما با کپی‌کاری مبارزه می‌کنیم/ گفت‌وگو با...

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات به اپ تپسی رسید/ چگونه در تپسی تبلیغ کنیم؟

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه یک بیلبورد اجاره کنیم؟ / راهنمای گام به گام...

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

عجیب ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید تابستان

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

برندها چه اینفلوئنسرهایی را استخدام می‌کنند؟

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی...

۱۰ بهمن ۱۴۰۳

راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing...

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر در رویکردهای تبلیغاتی برندهای بزرگ/...

۲۵ فروردین ۱۴۰۳