ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » واکنش‌ها به تبلیغات بیمه بازار با طرح گلس شیشه شکسته/ خلاقانه یا کپی کاری؟

واکنش‌ها به تبلیغات بیمه بازار با طرح گلس شیشه شکسته/ خلاقانه یا کپی کاری؟

توسط EADNA ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 1 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
1,1K

کمپین تبلیغاتی بیمه بازار با گذاشتن یک ورقه شیشه‌ای شفاف روی شیشه خودروها که تصور شکسته شدن شیشه را القا می‌کند، با استقبال زیادی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) طرح‌های خلاقانه تبلیغات در سال‌ها اخیر رشد چمشگیری در ایران داشته‌ است و حضور تیم‌های جوان و خلاق مارکتینگ و برندینگ در برندها موجب شده است تا استقبال مخاطبان و مشتریان از کمپین‌های تبلیغاتی افزایش یابد.

اخیرا مجموعه بیمه بازار با اجرای کمپینی با عنوان «پیگیری خسارت» توجه بسیاری از فعالان تبلیغات را به خود جلب کرده است. گفته شده این کمپین از ابتدای فروردین سال 1403 در بیش از 100 ناحیه از 18 منطقه تهران اجرا شده است.

این در حالی است که همزمان بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار تبلیغات از کپی بودن این ایده انتقاد کرده‌اند. نمونه‌های مشابهی در سایت آمازو برای فروش وجود دارد. در لینک زیر می‌توانید این نمونه‌ها را ببینید.

فروش گلس‌های شیشه شکسته در آمازون

اما آیا می‌توان از کپی‌کاری سخن گفت؟ موضوع این است که استفاده هوشمندانه بیمه‌بازار از این ایده در تبلیغات خود، نوعی هدایت کردن ایده در جهت کارکرد سازمان یا برند است؛ بهینه سازی ایده برای هدف تبلیغاتی یک شرکت بیمه‌ای است و به همین دلیل هم با استقبال روبرو شده و توانسته واکنش‌های مثبت قابل توجهی دریافت کند.

اما با این حال نباید از نظر دور داشت که این ایده، اساسا متعلق به بیمه بازار نیست.

 

تصویری از تبلیغات فروش گلس‌های تبلیغاتی در آمازون

فروش گلس شیشه شکسته در سایت آمازون

 

واکنش‌های کارشناسان رسانه و تبلیغات ایران

در ادامه واکنش‌های کارشناسان حوزه تبلیغات به کمپین اخیر «بیمه بازار» را مرور می‌کنیم:

 

1. فائزه نظری مدیر ارشد کمپین در گروه مالی فارابی

بیمه‌بازار به ما یاد داد چطور با هزینه کم یک کمپین تاثیرگذار داشته باشیم!

بیمه‌بازار برای بار دوم کمپین چریکی خودش رو اکران کرده. گریلا مارکتینگ (Guerilla Marketing) که بهش بازاریابی پارتیزانی یا چریکی هم می‌گن، یه استراتژی بازاریابیه که توی اون یه شرکت از تعاملات غافلگیرانه یا غیرمتعارف برای تبلیغ استفاده می‌کنه.
تو این کمپین، بیمه‌بازار برگه‌ای شفاف که شکل شیشه شکسته رو تداعی می‌کنه روی ماشین‌های پارک شده قرار می‌ده.
در واقع بیمه‌بازار احساسات مخاطبین هدفش رو نشونه گرفته. شوک اولیه‌ی دیدن شیشه‌ی به ظاهر شکسته، توجه صاحب ماشین رو به طور لحظه‌ای جلب می‌کنه. این تکان عاطفی باعث می‌شه پیام تبلیغاتی خیلی به یاد موندنی‌تر از یه بروشور ساده تبلیغاتی باشه. با تبدیل شدن ترس اولیه مخاطب به تعجب و سرگرمی یه تغییر احساسی مثبت تو مخاطب ایجاد میشه که اون رو برای پیام بیمه‌بازار پذیراتر می‌کنه.

حالا سوالی که اینجا پیش میاد اینه که آیا ایجاد کردن هر حسی توی مخاطب تاثیرگذاره؟ جواب شما به این سوال چیه؟ آیا ترسوندن عصبانی‌ترین مردم جهان کار درستیه؟

به نظر من این مورد خیلی به نوع بیزنس، هدف کمپین و شناخت ما از مخاطب بستگی داره. خیلی از خیریه‌ها تو کمپین‌هاشون حس ترحم یا غم رو به مشتری القا می‌کنن. یا خیلی از کمپانی‌های خودروسازی با القای حس ترس و اندوه مشتری رو وادار می‌کنن تا خودرو ایمن خریداری کنه. به نظر من این ایده برای بیمه‌بازار ایده خیلی خوبی بوده.

توجه کنید که این کمپین مستقیما زده به هدف! بیمه‌بازار با این ایده تونسته دقیقا مخاطبین هدفش که صاحبین خودرو هستن رو تارگت کنه.
درضمن اجرای این ایده مقرون‌به‌صرفه‌ست؛ هزینه اجرای این کمپین (به نسبت استفاده از رسانه‌های دیگه) قیمت مناسبی داره و با خاصیتی که تو وایرال شدن داره می‌تونه به یه کمپین فوق‌العاده (از منظر هزینه) تبدیل بشه!

در مجموع، به نظر من این کمپین بیمه بازار نمونه‌ای برجسته از بازاریابی خلاقانه و مؤثره. این کمپین با استفاده از غافلگیری، شوخ طبعی و هدف‌گیری دقیقِ مخاطب، پیامی به یاد موندنی رو با هزینه کم ارائه می‌ده.

2.  محمدحسین رحیم لو ، سرپرست مارکتینگ گروه صنعتی گلرنگ

تمام المان های تبلیغاتی در این تبلیغ بیمه بازار دیده میشه و دمشون گرم بچه‌های بیمه بازار.
این تبلیغ خیلی وقت هست که اجرا شده و در حال اجرا هم هست تقریبا(البته تا اونجا که میبینم).
اما جدیدا که دارم میبینم خیلی غیر طبیعی شده.
اما در ابتدای اجرای کمپین واقعا طبیعی بود وقتی میدیدی رو شیشه ترس میگرفتیم.ولی الان نه.
۱.شاید چون شیشه تمیز نیست!
۲.شاید برگه تبلیع تمیز نیست.
۳.شاید چون هوا الودس و بعد از گذاشتن برگه خاک نشسته و خراب شده.
۴.شایدم چون جنس برگه تبلیغاتی شفافیت و مرغوبیت لازم رو نداره .
۵.شایدم با تغییر سایز حاشیه تصویر درست میشد.

 

3. علیرضا ابراهیم زاده ، توسعه دهنده نرم افزار

امروز تو اتوبان بی هوا شیشه شور ماشین رو زدم و این تبلیغ از گوشه خیمه زد جلو شیشه و کاملا جلو دیدم رو گرفت چون زیرش کف شیشه شور جمع شده بود.
مجبور شدم تمام مسیر رو از کنج شیشه که دید داشتم رانندگی کنم تا بتونم یجا بزنم کنار و ورش دارم.
آخه … چرا جنسش رو از طلق پلاستیکی گذاشتین با دستم باید ناخن میزدی زیرش که دراد …
واقعا براتون متاسفم ، چی فک کردین با خودتون …

 

4. مینا صاحبی دیجیتال مارکتر ارشد

به عنوان یک مارکتر، فکر می‌کنم استراتژی‌های ایجاد ارتباط با مصرف‌کننده در هر محصول، مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عامل در توسعه محصول در بازاره، یا به طور کلی، استراتژی جذب مشتری جدید اهمیت زیادی در توسعه کسب و کار داره.
وقتی در مورد ایجاد ارتباط صحبت می‌کنیم، یک مسیر و داستانی را شرح میدیم، مسیری که در اون مخاطب در اولین مرحله به محصول توجه می‌کنه.

چند روز گذشته که تبلیغات #بیمه_بازار رو پشت برف پاک‌کن‌ها دیدم، به نظرم ایده جالبی بود که روی جلب توجه از طریق ایجاد احساس نگرانی در مخاطب تمرکز کرده بودن. در واقع، بیمه بازار با ایجاد احساس نگرانی در مخاطب، توجه اونارو جلب کرده و در مرحله بعدی، مخاطب نسبت به برطرف کردن احساس، برند رو به عنوان راه حل معرفی کرده و نشون داده که اگر از خدمات بیمه بازار استفاده کنند، نیازی نیست نگران باشن. و حرکت هوشمندانه‌ای که به نظرم در این نوع تبلیغات بود، کال تو اکشن اشتراک رایگان با اسکن Qr code بود که منو به یاد تجربه مشابهی انداخت.
تجربه مشابهی که تو فضای آفلاین داشتم، بلیت‌های آرزوی سفر #ژین_تور بود که در بسته‌های فروشگاه‌های اینترنتی ارسال شده بودند و بعد از تهیه گزارش کمپین، متوجه شدیم که ۲۳ درصد از دریافت‌کنندگان بسته‌های موردنظر، آرزوی خودشون رو ثبت کرده و کارت مورد نظر برای اونا جالب و جذاب بوده!!

5. یاشار مشیرفر ، کارشناس ارشد تبلیغات

تا کی قراره کپی‌های دست چندم کار کنیم، خدا عالم است! اساتید حداقل از صفحه اول گوگل کپی نکنن، برن صفحات بعد، شاید چیزی بود که کسی ندیده! …  از نظر تخصصی در خلاقیت کلمه الهام گرفتن مساوی با کپی هستش و خوب این عین به عین کپی از یه تبلیغ قدیمی کارواش در آلمانه.

گلس های تبلیغایت فروشی در سایت آمازون

نتیجه

واقعیت آن است که خلاقانه بودن ایده‌های تبلیغاتی همواره از مهمترین شاخص‌‎های ارزنده بودن یک کمپین تبلیغاتی است. بسیاری از برندهای بزرگ جهان با بهره‌گیری از تیم‌های خلاق ایده‌پردازی تلاش دارند تا ایده‌هایی نو، منحصربفرد و اثربخش را در کمپین‌های خود خلق و اجرا کنند. با این حال، بسیاری از ایده‌های خلاقانه پس از اجرای موفق، از سوی دیگر برندها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت‌های متعدد در بازارهای مختلف ملی، منطقه‌ای و جهانی باعث شده است تا امکان استفاده از ایده‌های دیگران، کارامد به نظر بیاید و البته اثربخشی نیز داشته باشد.

اگرچه ایده استفاده از گلس شیشه شکسته، مشخصا از سوی تیم خلاق بیمه بازار طراحی یا خلق نشده اما به نظر می‌رسد نو بودن این ایده در ایران و هماهنگی ایده با کارکرد کمپین توانسته با استقبال قابل توجه کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی و همچنین شهروندان تهرانی روبرو شود.

در واقع تیم بیمه بازار توانسته این ایده را به خوبی بومی سازی و هماهنگ با هدف کمپین خود بازطراحی کند.

ممکن است علاقه مند باشید
  • رنگ سال 2024 از نظر کمپانی‌های بزرگ دیزاین
  • لینک مستقیم هوش مصنوعی درنا / آموزش استفاده از ابزار ایرانی AI
  • جزئیات رفع فیلتر اینستاگرام / پیش‌بینی ایدنا محقق شد؟
  • 2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
چگونه یک کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای بنویسیم ؟
نوشته بعدی
راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از آن + لینک دانلود برای اندروید و آیفون

نوشته‌های مرتبط

جشنواره شیرهای کن Cannes Lions چیست ؟ / رقابت تبلیغاتی...

۲۳ خرداد ۱۴۰۳

پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی و سئو محتوا +...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

مرکز توسعه نوآوری و فناوری تبلیغات کشور راه‌اندازی می‌شود

۱۱ دی ۱۴۰۲

یک چهره برای هزار تبلیغ ؟ / بیلبوردهای تهران در...

۳ شهریور ۱۴۰۳

چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید تابستان

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

پایان پرنده آبی/ توییتر از امروز به صورت رسمی X.com...

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از آن +...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

1 دیدگاه

فاضل 12 خرداد 1403 - 13:02

کاملا تبلیغات مزخری بود ، هم کلی اشغال درست میشه و اعصاب آدم رو میریزه بهم . امیداورم شعور شرکت بیمه بازار رو به رشد بشه

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک...

۲ مرداد ۱۴۰۳

چگونه برای کودکان تبلیغ تجاری طراحی...

۲۷ آبان ۱۴۰۳

صفحات بالای 5 هزار دنبال کننده...

۵ دی ۱۴۰۲