ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » گزارش جامع دیتاک 1402 منتشر شد/ اندرونی بازار 130 هزار میلیاردی اینستاگرام و تلگرام

گزارش جامع دیتاک 1402 منتشر شد/ اندرونی بازار 130 هزار میلیاردی اینستاگرام و تلگرام

توسط EADNA ۷ خرداد ۱۴۰۳
۷ خرداد ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
437

گزارش جامع دیتاک 1402 درباره رفتار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و اطلاعات جالبی درباره کاربران ایرانی اینستاگرام، تلگرام و فروشندگان و فعالان اقتصادی این پلتفرم‌ها و … ارائه کرده است؛ از جمله این که گردش مالی مبتنی بر شبکه های اجتماعی در ایران بیش از 130 هزار میلیارد تومان در سال است؛ رقمی که اگرچه در ابعاد ملی چندان بزرگ نیست اما گویا به تامین زندگی بیش از 3.7 میلیون کاربر کمک کرده است.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) طبق آمار ارائه شده از سوی دیتاک، اینستاگرام در سال 1401 فیلتر شد اما به  فاصله یک سال از فیلترینگ، کاربران اینستاگرام به این پلتفرم برگشتند. حالا 46 میلیون ایرانی در اینستاگرام حساب کاربری دارند و 31 میلیون نفر از آنان در این شبکه اجتماعی فعال هستند. جالب آن که هر ایرانی فعال در اینستاگرام هم به طور میانگین روزانه 220 محتوا می‌بیند که احتمالا بخش قابل توجهی از این محتوا تبلیغاتی است.

گزارش جامع جاب ویژن از حقوق و دستمزد در سال 1403

چند درصد محتوای اینستاگرام تبلیغاتی است؟

بنا به گزارش دیتاک، 31 درصد محتوای اینستاگرام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبلیغاتی است. با این حساب، هر کاربر در روز به طور میانگین حدود 70 محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام می‌بیند! به بیان دیگر محتواهای تبلیغاتی اینستاگرام فارسی هر روز نزدیک به دو میلیارد بار دیده می‌شود که رقم قابل توجهی است.

پرکاربردترین هشتگ‌های تبلیغاتی اینستاگرام

اگرچه کاربران اینستاگرام در سال 1402 در مقایسه با سال قبلش 26 درصد کمتر از هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند، اما همچنان هشتگ‌ها در این شبکه اجتماعی پرکاربرد هستند. موضوع هشتگ‌ها هم جالب است، پرکاربردترین هشتگ‌های تبلیغاتی در اینستاگرام را در زیر می‌بینید!

روزانه چند محتوا در شبکه‌های اجتماعی ایران تولید می‌شود؟

هر روز تقریبا 8 میلیون محتوا در رسانه‌های ایران تولید می‌شود؛ یعنی معادل 1600 شاهنامه فردوسی!

از این رقم 88 درصد در اختیار سه پلتفرم اینستاگرام، تلگرام و ایکس است. اینستاگرام 61 درصد، تلگرام، 17 درصد و ایکس یا همان توئیتر سابق هم 11 درصد.

همچنین روزنامه‌ها و سایت‌های خبری با هم کمتر از یک درصد تولید محتوا دارند.

باقی هرچه هست به تولید محتوا در باقی شبکه‌های اجتماعی مانند ایتا، بله، سروش، روبیکا و … مربوط است.

البته گزارش دیتاک اطلاعاتی درباره تولید محتوا در یوتیوب، آپارات و ویسگون و … منتشر نکرده است.

راه‌هایی آسان برای ترمیم و تقویت اعتماد به نفس شغلی

تاریخ مصرف محتوا در ایران

نکته قابل توجه این است که تاریخ مصرف محتوا در ایران کاهش چشمگیری پیدا کرده است. نسبت تولید محتوا در اینستاگرام به نفع استوری است و کاربران 5 برابر بیشتر از پست هایشان، استوری تولید و نشر می‌کنند. استوری‌ها تنها 24 ساعت فعال هستند و از دسترس خارج می‌شود. این یعنی مصرف محتوا تاریخمند و کوتاه مدت شده است.

بازاریابان نتیجه خواهند گرفت که برای تداوم برندینگ و بازاریابی، نیازمند تبلیغات کوتاه مدت و حضور پررنگ تر در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند. این امر، تبلیغات موجی و یادآور را به دنبال خواهد داشت. کمپین‌های کوتاه مدت اما دوره‌ای و تکرار شونده.

محبوب ترین برندهای سال 1402 در شبکه‌های اجتماعی

اپراتورهای تلفن همراه و خودروسازها در صدر قرار دارند. دلیلش هم واضح است. همه یا دارند با سیمکارتشان کار می‌کنند یا به دنبال خرید و فروش خودرو و سود هستند! تنها دو برند هستند که در میان هفت برند محبوب سال 1402 غیرخودرویی و غیرسیمکارتی هستند، اسنپ و فیلمیو است. بقیه به ترتیب ایرانسل، همراه اول، ایرانخودرو، اسنپ، رایتل، سایپا و فیلیمو هستند. محتوای تولیدی این برندها بیشتر از دیگر برندها دیده شده است.

اما اگر تعداد فالوور را در نظر بگیریرم، قضیه کمی متفاوت است. در میان برندهای پرفالوور، افق کوروش با 2 میلیون فالوور در صدر قرار دارد، در ادامه فیلیمو و دیجیکالا به ترتیب با 1.87 و 1.48 میلیون کاربر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • رکود گسترده برندهای برتر جهان در 2023
  • پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت
  • بتیزینگ و بتازان! شرحی بر موج تازه کمپین‌های انتظاری
  • معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
مهمترین سایت‌های اختصاصی اخبار تبلیغات ایران
نوشته بعدی
همه واکنش‌ها به حواشی اخراج کارکنان فلایتیو / بحران Pr-Hr

نوشته‌های مرتبط

تبلیغات چیست؟ تفاوت‌ها و هم‌سویی‌های تبلیغات تجاری، فرهنگی و سیاسی

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی یک سریال با عروسک ترسناک...

۱۷ دی ۱۴۰۳

ماجرای شکایت زودکس از اسنپ‌فود/ بابک هوشمند: اسنپ وندورهای ما...

۱۰ آذر ۱۴۰۳

اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در...

۲۰ مرداد ۱۴۰۳

برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات

۱۱ دی ۱۴۰۲

محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در میان ریسک‌های بزرگ...

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

۱ خرداد ۱۴۰۳

افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی و سئو محتوا +...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

راهنمای آموزش کامل ساختن ریلز اینستاگرام برای تبلیغات محصول و...

۱ اسفند ۱۴۰۲

رنگ سال 2025 انتخاب شد/ هیاهویی برای هیچ یا نقطه...

۱۷ آذر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 61,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,9K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,1K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل و مقایسه دوایده معروف در تبلیغات محیطی

    ۴ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

واکنش قالیباف به بیلوردهای روز مجلس

۱۹ آذر ۱۴۰۲

نتیجه یک تحقیق در امریکا: محتوای...

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

دانلود اپلیکیشن تپسی فود / غذا...

۲۸ مهر ۱۴۰۳