ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » جالب‌ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران

جالب‌ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران

توسط EADNA ۱ خرداد ۱۴۰۳
۱ خرداد ۱۴۰۳ 2 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
4,5K

فکر می‌کنید عجیب‌ترین و شاید جالب‌ترین نوع پرسونال برندینگ در ایران مربوط به کدام یک از چهره‌ها و افراد شناخته شده ایرانی باشد؟ احتمالا کمپین‌هایی را به خاطر بیاورید که مربوط  به تبلیغات کنسرت یک پزشک به نام مسعود صابری یا طراح لباسی به نام مسیح زاد یا … است. باور نمی‌کنید که عجیب‌ترین و البته یکی از بهترین نمونه‌های پرسونال برندینگ‌ متعلق به یک تراکت پخش کن باشد .

به گزارش ایدنا اگر از خیابان انقلاب تهران عبور کنید و به دیوارها نگاهی بیاندازید، حتما برگه کاغذی می‌بینید که رویش نوشته: «تراکت پخش کن هستم تلفن…..». صاحب این تراکت تبلیغاتی فردی است که می‌گوید «زمانی که کار ندارم یا وقت آزادم بیشتر است، تبلیغات خودم را هم روی دیوار می‌زنم. آدم‌هایی که به کار من نیاز داشته باشند، شماره را می‌بینند و زنگ می‌زنند. زنگ خورم بد نیست» در ادامه گفت‌وگو ایدنا با این فرد خلاق را از نظر می‌گذرانید.

 

چطور شد به این فکر افتادی که برای خودت تراکت پخش کنی و خودت را تبلیغ کنی؟

خب من کارم همین است. خب اوایل کار روابط کمی داری و نمی‌دانی چطوری با کارفرما ارتباط بگیری! دست هم توی بازار زیاد است. از طرف دیگر کارفرماها هم کسانی که می خواهند تبلیغات کنند، خیلی با بازار کار آشنا نیستند. معمولا فریب می‌خورند، کارشان طوری که می‌خواهند انجام نمی‌شود و… اول کار این را نمی‌دانستم اما خب بعدها فهیمدم که خودم باید برای خودم کاری کنم.

 

پس تصمیم گرفتی که خودت کارفرمای خودت باشی و برای خودت تراکت پخش کنی!

بله! حالا دیگر واسطه ای در کار نیست. شرکت‌هایی که واسطه هستند طبیعتا خودشان هم سهمی از پول را می‌برند و درآمد من پخش کن نصف می‌شود. شما باشید چنین کاری می‌کنید؟ الان زمانی که کار ندارم یا وقت آزادم بیشتر است، تبلیغات خودم را هم روی دیوار می‌زنم. آدم‌هایی که به کار من نیاز داشته باشند، شماره را می‌بینند و زنگ می‌زنند. زنگ خورم بد نیست. پول اضافه از مشتری نمی‌گیرم.

 

چند سال است برای خودت هم تبلیغ می‌کنی؟

یک سال نشده!

می‌دانی این کار شما یک شکل جالب از پرسونال برندینگ است؟ آن هم بدون اشاره مشخص به نام و چهره! یعنی آدم‌ها همه جا تبلیغات شما را می‌بینند و مطمئن می‌شوند که کارت خوب است. کارفرما هم همین را می‌خواهد دیگر! که تبلیغات آنها هم مثل تراکت تبلیغاتی خودت همه جا باشد. یعنی با این کار هم کیفیت کارت را معرفی کرده‌ای و هم شماره و امکان دسترسی به کارفرما داده‌ای.

من سه سال است که پخش کن هستم و تبلیغات باعث شد تا بیشتر از قبل سفارش بگیرم. البته کلا اوضاع خوب نیست. سه سال پیش سفارش کار زیاد بود. خیلی‌ها تراکت پخش کن بودند. اما خب الان اوضاع بدتر شده است. کلا تبلیغات کمتر شده. مردم کمتر تراکت می‌گیرند و مغازه دارها و … هم نمی‌گذارند تراکت‌ها را به دیوار بچسبانیم.

 

روزی چند تا تماس سفارش داری؟

گاهی یکی، گاهی هیچ! گاهی پنج تا!

 

درآمدش خوب است؟

الان روزی 500 هزار تا یک میلیون درآمد دارم. کم و زیاد هم می‌شود اما تقریبا انقدر است.

 

هر ماه چند روز کار می‌کنی؟

هر وقت کار را باشد دیگر! ماهی تقریبا 20 روز، 25 روز!

 

هزینه تبلیغات خودت در ماه چقدر می‌شود؟

خب تبلیغات خودم هم هزینه دارد. کلی پول باید بدهم تا کاغذ چاپ کنند. هر ماه 500 تا 600 هزار تومان می‌گیرد.

 

با این حساب تقریبا هر ماه دو، سه درصد از درآمدت را خرج تبلیغات خودت می‌کنی!

نوشابه نمی‌خورم.یعنی کمتر می‌خورم، چون ضرر دارد. پولش را می‌گذارم برای این تراکت‌های خودم!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • شرایط و مدارک لازم برای شرکت در نمایشگاه الکامپ + راهنمای ساده
  • بهترین آژانس‌های تبلیغاتی کشور / از چه کانونی تبلیغاتی بیلبورد اجاره کنیم؟
  • تغییر در رویکردهای تبلیغاتی برندهای بزرگ/ استارباکس هم CMO را حذف کرد
  • مک‌دونالد؛ برنامه فروش 45 میلیارد دلاری در سال
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
آیفون 16 ؛ لو رفتن رنگ، طرح و ابعاد مدل جدید کمپانی اپل
نوشته بعدی
سوپر اپلیکیشن گلرنگ با دو نام تپسی و سیمرغ + دانلود

نوشته‌های مرتبط

چگونه یک بیلبورد اجاره کنیم؟ / راهنمای گام به گام...

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

X نمی‌میرد؛ رابطه دوستانه و حیاتی تخیل با استراتژی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا مطالبات سنگین مالی /...

۷ شهریور ۱۴۰۳

نامزدهای بخش تبلیغات جشنواره فیلم فجر اعلام شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

تبلیغات شوکه کننده در تهران / از «دنبال بابات نگرد»...

۱۹ اسفند ۱۴۰۳

راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing + دانلود رایگان فایل

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رازگشایی از بزرگترین چالش لینکدین فارسی/ «بوردیم» چگونه برنده رقابت...

۲۱ آبان ۱۴۰۳

تجربه‌های جالب مارکتینگ و تبلیغات؛ تینا شاهین

۹ تیر ۱۴۰۳

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

۲۰ آذر ۱۴۰۲

2 دیدگاه

لینک داخل متن را کلیک کنید – ایدنا 1 خرداد 1403 - 17:40

[…] نحوه استفاده یا دانلود هوش مصنوعی chat GPT-4o + آموزش تصویری […]

پاسخ
راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از آن + لینک دانلود برای اندروید و آیفون – ایدنا 12 خرداد 1403 - 12:14

[…] نحوه استفاده یا دانلود هوش مصنوعی chat GPT-4o + آموزش تصویری […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

مدیر تبلیغات وزارت ارشاد: متولی تبلیغ...

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نزدیک است شاخ در بیاورم! /...

۶ مرداد ۱۴۰۳

5 قدم مهم در تدوین استراتژی...

۲۴ بهمن ۱۴۰۲