تبلیغات خلاقانه مانند اثر هنری، همواره جذابیتهای بسیاری برای تماشا کردن، شنیدن و یا خواندن دارد.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) تبلیغات تجاری سالهای طولانی است که چیزی بیش از اطلاعرسانی است و برندهای معتبر جهان تلاش میکنند تا با خلق ایدههای جذاب، هویت و اعتبار برند خود را بیشتر کنند.
نکته جالب تر این که مخاطبان و مشتریان بازار نیز، به تبلیغات بیش از یک موضوع تجاری صرف نگاه میکنند. گویی هر تبلیغی خلاقانهتر و جذابتر باشد یا به تعبیر دیگر، به یک اثر هنری بیشتر شباهت داشته باشد، در نزد مخاطبان و مشتریان هم اعتبار و علاقه بیشتری را برمیانگیزاند. به همین دلیل مشتریان هم دیگر از تبلیغات تجاری ،انتظاری بیش از یک اطلاعرسانی صرف دارند.
در ادامه برخی از جذابترین تبلیغات تجاری خلاقانه را در سالهای مختلف مرور میکنیم:
شامپو ضد شوره هداندشولدرز
این کمپین حرفه ای با عنوان «تخته گچی» در سپتامبر 2005 در مصر منتشر شد. کمپین برای برند Head & Shoulders و توسط آژانس تبلیغاتی Leo Burnett ایجاد شد. در تصویر بر روی ویژگی ضدشوره بودن شامپو تاکید شده است.
غذای سگ گتی
این کمپین حرفه ای با عنوان «کاسه ها» در سپتامبر 2005 در شیلی منتشر شد. اینکمپین برای برند Gati و توسط آژانس تبلیغاتی McCann طراحی و اجرا شد. روی تصویر نوشته شده: تهیه شده از گوشت ماهی تازه، ماهی خیلی تازه.
آژانس تبلیغاتی: McCann-Erickson ، شیلی
مدیر خلاقیت: خوان پابلو ریسکو
کپی رایتر: کریستین لئون
کارگردانی هنری: ادواردو مولینا
عکاس: پاتریسیو خارا
کوکیهای رویال دنسک
این کمپین با عنوان «با افتخار شیرین» همزمان با روز مادر در ماه می 2024 در اکوادور منتشر شد. کمپین برای نام تجاری Royal Dansk و از سوی یک تیم دانشجویی طراحی شد.
زنگ زدگی قوطی و محتوای آن، استفاده از این مدل کوکی را در سالهای خیلی دور تداعی میکند. اصالت و قدمت در تولید و ارزش برند مورد تاکید قرار گرفته است. روی تصویر نوشته شده: «با افتخار شیرین. مثل چیزهایی که نگه میداریم»
کپی رایترها: رناتو سالوادور، دانیلا کروز
هوش مصنوعی: رناتو سالوادور
کارگردان هنری: دانیل اورسس
میلگرد Siderperú
این کمپین با ایده فوق العاده از آژانس هاواس طراحی و در پرو اجرا شد. نام این کمپین «قویترین شهرها» بود و تداعی گر شهرهای مدرن با آسمانخراشهای بزرگ است که با میلگردهای سیدرپرو نمایش داده شده است.
هماهنگ کننده بازاریابی: لوسرو دوران
آژانس: هاواس پرو
مدیر خلاقیت: Moisés Urrutia
نویسنده: خوان کارلوس گالاردو، کارلوس پورتیلا
کارگردان هنری: لوئیس ریوس
مدیر حساب کاربری: سیلوانا مارسیلیو
مدیر حساب: Alayda Puma
مدیر تولید: آنجلو فرانچسکی
تهیه کننده: Joselyn Lopez
عکاس: Alex Freundt
تولید پست گرافیکی: کارلوس لونا
6 دیدگاه
کاش بعد از گوگل ترنسلیت کردن یه ویرایش هم می کردین. خیلی مطلب گنگه
سلام روز بخیر
هر جای مطلب گنگ بود به ما بگید تا توضیح کامل تری در این باره ارائه کنیم. سپاسگزاریم از نقد شما
[…] نحوه استفاده یا دانلود هوش مصنوعی chat GPT-4o + آموزش تصویری […]
[…] نحوه استفاده یا دانلود هوش مصنوعی chat GPT-4o + آموزش تصویری […]
سئو کاری به این میگن، یه شرکت یه نفر یا یه تیم میاره، میگه ببین ما میخوایم بریم صفحه اول گوگل، طرف میگه خیالت تخت سر ماه اومدی صفحه اول، بعد میشه صفحات خارجی رو میکنه تو ترنسلیت گوگل بعد محتوا رو استفراغ میکنه تو سایتش، نتیجه میشه تخریب برند مالک سایت برای اینکه با محتوای چرت خیر سرشون بیان بالا توی گوگل…
یه همچین افرادی که تولید محتوای چرت میکنن از 10 سال پیش هم بودن، الان بچه هاشون دارن از این کار ها میکنن، لطفا این چرخه رو تولید به مثل نکردنتون، متوقف نمایید.
مرسی که وقتم رو سوزوندید
سلام وقت شما بخیر. متشکریم از نظرتون. عذرخواهیم که نتونستیم رضایت شما را کسب کنیم. جسارتا ممکنه بفرمایید کدوم بخش متن غامض یا غیرقابل فهم بود تا ادیت کنیم؟