نخستین فروشگاه تجربه محور دیجیکالا روز جمعه در تهران افتتاح شد.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) این فروشگاه به سبک نخستین نسخه از سایت دیجیکالا که تنها کالای دیجیتالی میفروخت، بر سه دسته کالای موبایل، اسپیکر و هدفون و کالاهای ویدئو گیم مانند کنسول تمرکز دارد.
مدیران دیجیکالا در افتتاحیه این فروشگاه اعلام کردند که در صورت استقبال عمومی از این فروشگاه، شعبههای دیگری از آن نیز در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرهای بزرگ کشور گشایش خواهد یافت.
خریداران ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی این فروشگاه میتوانند محصولات مورد نظر خود را پیش از خرید، تست و امتحان کنند، آنها میتوانند محصولات مختلف را در کنار یکدیگر مقایسه کنند و کالایی را خریداری کنند که مناسب تر است.
این اتفاق میتواند وضعیت رقابت دیجیکالا با رقبای دیگرش از جمله ترب، ایمالز، خانومی و … برای این برند قدیمی بهبود ببخشد و بازار آنلاین دیگر فروشگاهها را به چالش بکشد.
تجربه کالا خرید کالا
مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجیکالا گفت: در انتهای سال ۱۴۰۱ با همکاری مرکز افکارسنجی ایسپا مطالعات اجتماعی گسترده انجام دادیم مبنی بر اینکه چرا هنوز مردم ایران چندان به خرید آنلاین تمایل ندارند. نتایج این افکارسنجی به ما نشان داد که مردم دوست دارند کالاها را تجربه کنند تا هنگام خرید براساس این تجربه تصمیمگیری کنند. این فروشگاه هم با محوریت تجربهمحور بودن برای مشتری افتتاح میشود. قصد داریم فاصله فضای آنلاین و آفلاین را کم کنیم؛ این موضوع در دنیا هم در حال رخ دادن است و به تدریج یک تجربه ترکیبی از فضای مجازی و حقیقی برای مردم دنیا ایجاد خواهد شد.
در مراسم افتتاحیه «حمید محمدی»، رئیس هیئت مدیره دیجیکالا به خبرنگار ایدنا گفت: گشایش یک فروشگاه حضوری با امکان مقایسه محصولات برای خریدار و همچنین مواجهه حضوری با دیگران و به اشتراک گذاشتن تجربیات خرید از ایدههایی بود که در ابتدای امر وجود داشت و به نوعی رویای دیجیکالا بود. در همه این سالها به دنبال فرصتی بودیم تا در یک مکان مناسب که دسترسی مناسبی داشته باشد، فروشگاه دیجیکالا را افتتاح کنیم.
او همچنین گفت: راهاندازی چنین فروشگاهی با چنین وسعتی البته بسیار هزینهبر است و چون نخستین تجربه این گونه فروشگاههای تجربه محور در ایران است طبیعتا هزینههای پیش بینی نشده قابل توجهی نیز ممکن است وجود داشته باشد، با این حال تصور ما این است که در صورت استقبال مردم، بتوانیم کار را گسترش بدهیم.
او همچنین ادامه داد: تجربه خرید در فروشگاه حضوری، ادامه تجربه خرید در سایت دیجیکالا است. شما در فضای آنلاین، با مشخصات کالا آشنا میشوید و نظرات خریداران دیگر را بررسی میکنید اما تجربه لمس محصول و کار با آن در فروشگاه حضوری فراهم است.
آدرس فروشگاه حضوری دیجیکالا
فروشگاه حضوری دیجیکالا در تهران در منطقه سعادت آباد، تقاطع بلوار خوردین و دریا، مجتمع تجاری رویال قرار دارد.
حجم و انواع محصولات فروشگاه دیجیکالا
بیش از ۳ هزار نوع کالای دیجیتال در این فروشگاه عرضه شده است و بیش از یک سوم این کالاها در حوزه گیمینگ و بازی های الکترونیکی است. موبایل، اسپیکر و هدفون و کالاهای ویدئو گیم مانند کنسول و همچنین برخی انواع لپتاپ در این فروشگاه عرضه شده است.
ساعت کاری و زمان فعالیت فروشگاه
مرکز خرید رویال به صورت 24 ساعته باز است اما فروشگاه حضوری دیجیکالا از ساعت 10 تا 21 امکان میزبانی از مشتریان را دارد/