ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو

پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو

توسط EADNA ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 1 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
249

رشد تکنولوژی در سال‌های اخیر مرزهای تازه‌ای را فتح کرده و تصورهای ما را درباره جهان و ابزارهای تاثیرگذاری بر جوامع تغییر داده است.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) با ورود نسلی نو و ناآشنا از ابزارهای تکنولوژیک به جوامع، الگوها و استانداردهای تبلیغات و اقناع نیز دستخوش تحولات بنیادین شده است وبه نظر می‌رسد با رشد روزافزون تکنولوژی در ده سال آینده، مناسبات بازارها به کلی تغییر کند.

بیش از یک دهه است که تفاوت‌های کارکردی میان انواع تکنیک‌ها و رسانه‌های تبلیغاتی کمرنگ شده است. اگرچه تفاوت‌ ماهوی همچنان و با قدرت پابرجاست اما رسانه‌های جدید، باعث شده تا نوعی پیوند میان تبلیغات دیجیتالی و تبلیغات محیطی ایجاد شود. یا میان تبلیغات تلویزیونی و محیطی! این پیوندها شیوه‌ها و ابزارهای جدید تبلیغاتی را به دنبال داشته است.

 

https://eadna.ir/wp-content/uploads/2024/05/Crowds-in-Dublin-Wave-to-NYC-Through-Visual-Portal.mp4

پرتا‌ل‌های بین شهری – آزمون نیویورک و دوبلین

به تازگی انتشار ویدیوهایی از نصب دو سازه بتنی با نمایشگر بزرگ دایره‌ای در دو شهر نیویورک و دوبلین، سر و صدای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی ایجاد کرده است.

این سازه که با حمایت دولت لیتوانی توسعه پیدا کرده، مجهز به یک دوربین و نمایشگر بزرگ است که تصاویر دو شهر را به صورت زنده و 24 ساعته برای همدیگر پخش می‌کند.

سازندگان گفته‌اند این سازه‌ها که با نام پرتال شناخته می‌شوند قادر خواهند بود به صورت دائمی و بدون وقفه تصویر ضبط و پخش کنند و در تمامی شرایط آب و هوایی نیز فعال خواهند بود.

هم اکنون در سراسر جهان بیش از 10 شهر به این سازه مجهز شده‌اند.

گفته می‌شود که با توسعه بیشتر این سازه و گسترش ارتباطا میان شهرها و کشورهای مختلف، فرایندها و مکانیسم تبلیغات و برندینگ نیز تحت تاثیر عمیقی قرار خواهد گرفت.

در ادامه برخی از مهمترین شاخص‌های این تحولات تبلیغاتی را مرور خواهیم کرد:

 

تاکید بیشتر بر تجربه مشتری

تماشای زنده دیگران همیشه برای مردم جذاب است. پیش از این برخی کانال های تلویزیونی اروپایی چنین کاری انجام داده بودند اما تفاوت‌های میان این دو وجود دارد. پرتال‌ها به صورت ثابت در کف‌های خیابان شهرهای مختلف نصب شده‌اند. این امر، اهمیت رسانه‌ای آنها را افزایش خواهد داد. نکته مهم این است که مواجهه با وضعت واقعی مردم در زمان واقعی و زنده، اهمیت تجربه مشتریان را بیش از پیش خواهد کرد. بنابراین برندها بیش از گذشته و در شرایطی کاملا متفاوت تلاش خواهند کرد تا نه فقط بر رفتار مردم در برابر دوربین‌های پرتال بلکه بر رفتار آنان در زندگی عمومی تاثیر بگذارند.

 

پایان بزرگنمایی

تکنیک اغراق در تولید محتواهای تبلیغات چند سالی است که کمرنگ شده اما به نظر می‌رسد با توسعه تکنولوژی از جمله پرتال‌های دیداری میان شهری، درک مخاطبان از مفهوم رئالیسم/ واقع گرایی توسعه پیدا خواهد کرد. محو شدن تفاوت‌های تصوری میان طبقات مختلف و سبک‌های زندگی مختلف، باعث می‌شود تا عموم مردم درک واقع بینانه تری از دیگران پیدا کنند. مواجهه هر روزه با زندگی دیگران، یادآور محدودیت های کرونایی و جلسات آنلاین است. زمانی که کابران با پوشش متفاوتی در بالاتنه و پایین تنه در جلسات حاضر می‌شدند. مواجهه هر روزه امکان باعث می‌شود تا این تفاوت‌ها از میان برود و واقع بینانه شود. واقع بینی در تقابل با مفهوم اغراق است. بنابراین تبلیغات از وجه و تکنیک بزرگنمایی دور و دورتر خواهد شد.

 

بازگشت جمع گرایی؟

رسانه‌های جدید حوزه تکنولوژی یا به بیان دقیق‌تر رسانه‌های موبایلی، منجر به شکل گیری نوعی فردیت با تاکید بر تمایز شده بود. در واقع پس از فوردیسم که تولید انبوه را در دستور کار داشت، پست فوردیسم تولید اختصاصی را بنا نهاد. رسانه‌های عصر ما عمدتا با تاکید بر ارزش تمایز و هویت فردی شکل گرفته بود و صنعت تبلیغات نیز برهمین اساس توسعه پیدا کرد.

ارزش‌های مبتنی بر فردیت و تمایز در قریب به اتفاق محتواهای تبلیغاتی دو، سه دهه اخیر پررنگ است اما به نظر می‌رسد با آغاز دورانی جدید از رسانه‌های جمعی و به بیان دقیق‌تر رسانه‌های بی واسطه جمعی مانند پرتال ها، ارزش های مبتنی بردیت کمرنگ خواهد شد و جمع گرایی دوباره به ارزش های تبلیغاتی بازخواهد گشت. ارزش جمع گرایی در بیان تبلیغی به معنی اهمیت دادن به حضور گروه دوستان، خانواده، هم وطنان و … خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • وضعیت آموزش و پژوهش تبلیغات در ایران / اعظم صوفیانی
  • درآمد یوتیوب چقدر است؟ رونق بازار تبلیغات در بزرگترین پلتفرم اینترنتی ویدیو
  • کمپین جدید محیطی در تهران و محورهای مواصلاتی / داستان مارال در شهر
  • واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
X نمی‌میرد؛ رابطه دوستانه و حیاتی تخیل با استراتژی
نوشته بعدی
خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

نوشته‌های مرتبط

ضرورت تثبیت جایگاه انرژی ایران در نظام جدید جهانی

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

چرا درگاه‌های پردخت دیجیکالا بسته شد؟ / جدال حقوقی با...

۱ آبان ۱۴۰۳

پنجمین دوره نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات

۹ دی ۱۴۰۲

معرفی بهترین شرکت‌های تبلیغاتی ایران؛ آوای صدرا رسانه

۳۰ خرداد ۱۴۰۳

معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

جنگ تبلیغاتی روابط عمومی‌ها بالا گرفت/ حمله آماری اسنپ به...

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل آپ کناره‌گیری کرد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

معرفی بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران؛ کانون ایران نوین

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و...

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

1 دیدگاه

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات – ایدنا 28 اردیبهشت 1403 - 17:22

[…] شده است. اما برآیند آنها نشان می‌دهد که باید منتظر یک انقلاب واقعی در حوزه تبلیغات […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر...

۱۸ تیر ۱۴۰۳

ایلان ماسک به دنبال تبلیغ ایکس...

۲۱ آذر ۱۴۰۲

درآمد یوتیوب چقدر است؟ رونق بازار...

۱۲ آذر ۱۴۰۳