ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » عجیب ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران

عجیب ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران

توسط EADNA ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
368

فگر می‌کنید عجیب‌ترین و شاید جالب‌ترین نوع پرسونال برندینگ در ایران مربوط به کدام یک از چهره‌ها و افراد شناخته شده ایرانی باشد؟ احتمالا کمپین‌هایی را به خاطر بیاورید که مربوط  به تبلیغات کنسرت یک پزشک به نام مسعود صابری یا طراح لباسی به نام مسیح زاد یا … است. باور نمی‌کنید که عجیب‌ترین و البته یکی از بهترین نمونه‌های پرسونال برندینگ‌ متعلق به یک تراکت پخش کن باشد .

به گزارش ایدنا اگر از خیابان انقلاب تهران عبور کنید و به دیوارها نگاهی بیاندازید، حتما برگه کاغذی می‌بینید که رویش نوشته: «تراکت پخش کن هستم تلفن…..». صاحب این تراکت تبلیغاتی فردی است که می‌گوید «زمانی که کار ندارم یا وقت آزادم بیشتر است، تبلیغات خودم را هم روی دیوار می‌زنم. آدم‌هایی که به کار من نیاز داشته باشند، شماره را می‌بینند و زنگ می‌زنند. زنگ خورم بد نیست» در ادامه گفت‌وگو ایدنا با این فرد خلاق را از نظر می‌گذرانید.

 

چطور شد به این فکر افتادی که برای خودت تراکت پخش کنی و خودت را تبلیغ کنی؟

خب من کارم همین است. خب اوایل کار روابط کمی داری و نمی‌دانی چطوری با کارفرما ارتباط بگیری! دست هم توی بازار زیاد است. از طرف دیگر کارفرماها هم کسانی که می خواهند تبلیغات کنند، خیلی با بازار کار آشنا نیستند. معمولا فریب می‌خورند، کارشان طوری که می‌خواهند انجام نمی‌شود و… اول کار این را نمی‌دانستم اما خب بعدها فهیمدم که خودم باید برای خودم کاری کنم.

 

پس تصمیم گرفتی که خودت کارفرمای خودت باشی و برای خودت تراکت پخش کنی!

بله! حالا دیگر واسطه ای در کار نیست. شرکت‌هایی که واسطه هستند طبیعتا خودشان هم سهمی از پول را می‌برند و درآمد من پخش کن نصف می‌شود. شما باشید چنین کاری می‌کنید؟ الان زمانی که کار ندارم یا وقت آزادم بیشتر است، تبلیغات خودم را هم روی دیوار می‌زنم. آدم‌هایی که به کار من نیاز داشته باشند، شماره را می‌بینند و زنگ می‌زنند. زنگ خورم بد نیست. پول اضافه از مشتری نمی‌گیرم.

 

چند سال است برای خودت هم تبلیغ می‌کنی؟

یک سال نشده!

می‌دانی این کار شما یک شکل جالب از پرسونال برندینگ است؟ آن هم بدون اشاره مشخص به نام و چهره! یعنی آدم‌ها همه جا تبلیغات شما را می‌بینند و مطمئن می‌شوند که کارت خوب است. کارفرما هم همین را می‌خواهد دیگر! که تبلیغات آنها هم مثل تراکت تبلیغاتی خودت همه جا باشد. یعنی با این کار هم کیفیت کارت را معرفی کرده‌ای و هم شماره و امکان دسترسی به کارفرما داده‌ای.

من سه سال است که پخش کن هستم و تبلیغات باعث شد تا بیشتر از قبل سفارش بگیرم. البته کلا اوضاع خوب نیست. سه سال پیش سفارش کار زیاد بود. خیلی‌ها تراکت پخش کن بودند. اما خب الان اوضاع بدتر شده است. کلا تبلیغات کمتر شده. مردم کمتر تراکت می‌گیرند و مغازه دارها و … هم نمی‌گذارند تراکت‌ها را به دیوار بچسبانیم.

 

روزی چند تا تماس سفارش داری؟

گاهی یکی، گاهی هیچ! گاهی پنج تا!

 

درآمدش خوب است؟

الان روزی 500 هزار تا یک میلیون درآمد دارم. کم و زیاد هم می‌شود اما تقریبا انقدر است.

 

هر ماه چند روز کار می‌کنی؟

هر وقت کار را باشد دیگر! ماهی تقریبا 20 روز، 25 روز!

 

هزینه تبلیغات خودت در ماه چقدر می‌شود؟

خب تبلیغات خودم هم هزینه دارد. کلی پول باید بدهم تا کاغذ چاپ کنند. هر ماه 500 تا 600 هزار تومان می‌گیرد.

 

با این حساب تقریبا هر ماه دو، سه درصد از درآمدت را خرج تبلیغات خودت می‌کنی!

نوشابه نمی‌خورم.یعنی کمتر می‌خورم، چون ضرر دارد. پولش را می‌گذارم برای این تراکت‌های خودم!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ
  • چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟
  • تبلیغات محیطی به املت رسید / خوراک خودته !
  • راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing + دانلود رایگان فایل
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟
نوشته بعدی
استفاده گسترده از مواد بازیافتی برای تبلیغات محیطی

نوشته‌های مرتبط

راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴

معرفی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2024

۹ دی ۱۴۰۲

۲۷ درصد برندهای ایرانی به تحقیقات بازار تمایل دارند

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

۶ مهر ۱۴۰۴

درآمد تلویزیون از پخش تبلیغات در مسابقات ورزشی سال 1403

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران + فیلم

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی

۲۰ آذر ۱۴۰۲

پایان دوران موفرفری‌ها در تبلیغات ایران؟

۱۲ تیر ۱۴۰۳

چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد تاثیرگذار است؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

زنان محجبه در تبلیغ گوشی همراه گوگل/ پای غزه در...

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,2K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,6K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

    ۶ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing...

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسته‌بندی به عنوان نخستین قدم برندینگ/...

۶ آبان ۱۴۰۳

پایان عصر ناهارهای آنلاین؟ بهترین کباب...

۲۶ آبان ۱۴۰۳