ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟

تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟

توسط EADNA ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
281

تیم‌های فوتبال یا به بیان دقیق‌تر باشگاه‌های ورزشی فوتبالی در دو دهه گذشته از درآمدهای تبلیغاتی و حق پخش توانسته‌اند ثروت‌های بزرگی به دست بیاورند. به بیان دیگر هرچه تیم‌ها طرفداران بیشتری داشته باشند حق پخش تلویزیونی مسابقاتشان هم گران تر است و البته تبلیغات تجاری در مسابقات آنها هم به مراتب گران تر از دیگر تیم هاست.

به گزارش ایدنا باشگاه رئال مادرید که در 20 سال اخیر سعی کرده بزرگترین فوتبالیست های جهان را به خدمت بگیرد، ثروتمندترین باشگاه جهان به شمار می آید، ثروت این باشگاه در این مدت با استراتژی جذب بازیکنان پولساز حدود 8 برابر شده و از 113 میلیون یورو به بیش از 830 میلیون یورو رسیده است. حق پخش تلویزیونی مسابقات رئال مادرید با وجود از دست دادن بسیاری از بازیکنانش هنوز در شمار گران ترین ها است.

از سال 1997 تا امروز میزان حق پخش تلویزیونی جهانی لیگ انگلیس افزایش چشمگیری در حدود چهار برابر داشته است. از ۳.۱۶ میلیارد دلار برای سال های 2007 تا 2010  به ۱۲.۸۵ میلیارد دلاردر سه سال اخیر رسیده است. این میزان از حق پخش جریان درآمدی قابل توجهی را برای باشگاه‌های لیگ انگلیس فراهم کرده است. باشگاههای لیگ برتر انگلیس از پولدارترین باشگاه های فوتبال جهان هستند. امکان نقل و انتقال و سرمایه گذاری روی بازیکنان و حقوق و دستمزدهای بالا برای بازیکنان این باشگاه‌ها فراهم است.

علاوه بر نقل و انتقالات مالی ناشی از حق پخش رادیویی و تلویزیونی، حضور مالکان میلیاردر نقش کلیدی در تحولات مالی پولدارترین باشگاه های فوتبال ایفا کرده است. افراد ثروتمند از صنایع مختلف این فرصت را به دست آورده‌اند تا با خرید باشگاه ‌های فوتبال یک سرمایه گذاری پرسود با پتانسیل بالا برای رشد را به دست آورند

علاوه بر اینها ظهور باشگاه‌های تحت حمایت دولت نیز، جریان رقابتی بین پولدارترین باشگاه های فوتبال در جهان را تشدید کرده است. بیشترین میزان سهام باشگاه‌هایی مانند منچسترسیتی Manchester City و پاری سن ژرمن Paris Saint-Germain به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه دولت‌های ابوظبی و قطر تعلق دارد.

https://eadna.ir/wp-content/uploads/2024/04/Moneyball_-The-Worlds-_Richest_-Football-Clubs_-Statista-Racing-Bar.mp4

این باشگاه های فوتبال به حدی پولدار و قدرتمندشده‌اند که بیش از رقبای خود قادر به خرج کردن در زمینه هزینه انتقال و دستمزد بازیکنان خود هستند. آنها توانسته‌اند تا تیم‌های پر ستاره را تشکیل داده و در برترین لیگ های داخلی و اروپایی به رقابت بپردازند.

اگرچه افزایش چشمگیر سرمایه و منابع مالی توانسته برای دنیای فوتبال جذابیت دوچندانی ایجاد کند؛ اما نگرانی‌هایی را نیز در مورد اختلافات مالی و افزایش نابرابری میان پولدارترین باشگاه ‌های فوتبال و لیگ‌ها با سایرین ایجاد کرده است.

ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید، نه تنها نشان دهنده افزایش درآمد برای ثروتمندترین باشگاه‌ های فوتبال جهان است، بلکه تغییرات موازنه قدرت مالی بین لیگ‌ها و پولدارترین باشگاه ‌های فوتبال در دو دهه و نیم گذشته را نیز نشان می‌دهد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • پلتفرم‌هایی که تبلیغات‌چی شدند؟ از دیجیکالا و اسنپ تا دیوار و تپسی
  • هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟ دیجیکالا و اسنپ در صدر؟
  • بهترین و خلاقانه‌ترین تبلیغات 2024 با تمرکز بر محیط زیست + عکس
  • گرایه‌سواری در لینکدین/ واکنش‌ کاربران به پیشنهاد استفاده از گرایه به جای ترند
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03
نوشته بعدی
عجیب ترین پرسونال برندینگ ایران در خیابان انقلاب تهران

نوشته‌های مرتبط

شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل

۱ اسفند ۱۴۰۲

ماجرای سازه‌های سه بعدی دیجیتالی در تهران/ تابلوهای سه بعدی...

۱۴ آبان ۱۴۰۳

نزدیک است شاخ در بیاورم! / گفت‌وگو با یاشار مشیرفر...

۶ مرداد ۱۴۰۳

بیلبورد سه بعدی تجریش؛ نسل نوین تبلیغات ایران / گفت‌وگو...

۸ دی ۱۴۰۳

تبلیغات به مسیریاب‌ها رسید

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات در گوگل ادز چقدر بازدهی دارد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین داستان‌های برند در جهان

۹ مهر ۱۴۰۳

بهترین آژانس‌های تبلیغاتی کشور / از چه کانونی تبلیغاتی بیلبورد...

۲۲ مهر ۱۴۰۳

ماجرای لغو پیامک تبلیغاتی با ارسال 11

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

طلاق سلبریتی‌‌ها و تبلیغات تجاری در ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

سومین دوره آمبیانس برگزار می‌شود

۱۶ دی ۱۴۰۲

محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها...

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

اطلاعات نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و برندسازی...

۵ آذر ۱۴۰۳