بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و مخاطبان سایتهای خبری و سرگرمی معتقدند که تبلیغات دیجیتالی، بیش از آن که توجه کاربران را به خود جلب کند باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران میشود.
به گزارش ایدنا آمار نشان می دهد که ۳۸ درصد از آمریکاییها تبلیغات هدفمند بر اساس جستجوهای آنلاین و ۳۴ درصد نیز تبلیغات هدفمند بر اساس فعالیتهای رسانههای اجتماعی را آزاردهنده میدانند.
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Statista Consumer Insights، تبلیغات ویدیویی video advertising در وبسایتها به عنوان آزاردهنده ترین نوع تبلیغات آنلاین در ایالات متحده شناخته شدهاند.
پخش خودکار ویدیو با صدا آزاردهنده ترین نوع تبلیغات آنلاین
بر طبق آمار ۴۹ درصد از آمریکاییها معتقدند پخش خودکار ویدیو با صدا آزاردهندهترین شکل از تبلیغات آنلاین است.
پس از آن ویدیوهای پخش خودکار بیصدا در رتبه دوم آزاردهنده ترین تبلیغات آنلاین قرار دارد. آمار نشان می دهد که ۳۸ درصد از آمریکاییها تبلیغات هدفمند بر اساس جستجوهای آنلاین و ۳۴ درصد نیز تبلیغات هدفمند بر اساس فعالیتهای رسانههای اجتماعی را آزاردهنده میدانند.
همچنین ۳۱ درصد از آمریکایی ها معتقدند تبلیغات بنری استاتیک Static banner، که نادیده گرفتن آنها بسیار آسان است، آزاردهنده هستند.
پخش اتوماتیک ویدیو با صدا به خصوص اگر در مکان یا زمان نامناسبی پخش شود، می تواند برای کاربر ایجاد مزاحمت کند.
ویدیوهای پخش خودکار بیصدا نیز میتواند تمرکز کاربر از محتوای اصلی دورر کند.
تبلیغات هدفمند بر اساس فعالیتهای رسانههای اجتماعی، می تواند احساس نقض حریم خصوصی را برای کاربر ایجاد کند.
و در نهایت تبلیغات بنری استاتیک میتوانند فضای زیادی را اشغال کرده و خواندن محتوا را برای کاربر دشوار کند.
برای رفع این مشکلات میتوان تبلیغات ویدیویی را به صورتی در وب سایت قرار داد که کاربر در صورت تمایل آنها را پخش کند. همچنین تبلیغات هدفمند را می توان به میزان مناسب استفاده کرد تا برای کاربران آزاردهنده نباشد.
تبلیغات آنلاین بخش جدایی ناپذیر از دنیای مارکتینگ امروز هستند. اما اگر به شکل آزاردهنده ای پخش شوند، میتوانند برای کاربر تجربه ناخوشایندی به همراه داشته باشند. با استفاده از روشهای تبلیغاتی مناسب، میتوان از آزاردهنده ترین نوع تبلیغات آنلاین دوری کرد و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران رقم زد.