ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از افزایش اجاره بیلبوردها

انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از افزایش اجاره بیلبوردها

توسط EADNA ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
178

مزایده اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران برای باکس‌های تبلیغات محیطی تهران با افزایش قیمت‌های پایه و بصورت کوتاه‌مدت اجرا شد. این مزایده برای بازه زمانی ۳ الی ۴ ماهه، یعنی فروردین تا خرداد یا تیر برگزار شد در حالیکه طبق روال سنوات گذشته می‌بایست بهمن یا دی برگزار می‌شد که همین موضوع موجب نارضایتی برخی از کانون‌های تبلیغاتی گردید.

نکته دیگر درباره این مزایده افزایش قیمت‌های پایه تعیین‌شده برای باکس‌هاست. نرخ‌های پایه در مقایسه با مزایده قبلی یعنی تیر و مرداد ۱۴۰۲ افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ درصدی داشته است. نکته این که در فصل بهار عموما به دلیل تعطیلات قابل توجهش فصل پرتقاضایی برای بازار تبلیغات نیست.

به گزارش ایدنا این افزایش قیمت واکنش های بسیاری به دنبال داشته است. مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد درباره افزایش تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی: رشد نجومی تعرفه‌ها، سیاست راهبردی رونق‌بخشی اقتصادی را دچار چالش می‌کند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی نقش صنعت تبلیغات در توسعه اقتصادی ایران اظهار داشت: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که رونق اقتصادی و توسعه پایدار، در گرو حمایت از تولید داخلی و تسهیل مسیر فعالیت کسب و کارها خصوصاً در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. در این میان، کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی و ارائه مشوق‌های مستقیم و غیرمستقیم لازم به فعالان این حوزه، می‌تواند به عنوان گامی مؤثر در جهت نیل به این هدف تلقی شود.

عباس محمدیان افزود: متاسفانه در طی هفته‌های اخیر و خصوصاً روزهای پایانی سال شاهد افزایش غیر هوشمند تعرفه‌های تبلیغاتی در عرصه‌های شاخص تبلیغاتی کشور خصوصا رسانه‌ ملی و شهرداری تهران هستیم که این امر می‌تواند به شکل جدی منجر به کاهش توان و بودجه فعالیت‌های تبلیغاتی صنایع تولیدی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات داخلی شود که در پی آن تبعاً پویایی اقتصادی جامعه به شکل جدی ضربه خواهد خورد و سهم بیشتری از بازار کشور به واسطه عدم کلان نگری برخی تصمیم‌گیران در اختیار کالاها و محصولات خارجی که دارای حمایت تبلیغاتی برون مرزی هستند خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد درباره افزایش تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی: رشد نجومی تعرفه‌ها، سیاست راهبردی رونق‌بخشی اقتصادی را دچار چالش می‌کند

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر قصد فهرست کردن برخی از مزایای اصلاح و کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی را داشته باشیم برخی از مهمترین این مزایا را فهرست کرده و گفت: با کاهش هزینه‌های تبلیغات، بنگاه‌های اقتصادی داخلی قادر خواهند بود تا با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه داده و زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را فراهم کنند. به عنوان مثال، شرکت‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از بسترهای تبلیغاتی شاخص مانند رسانه ملی، محصولات خود را به بازارهای جدید معرفی کرده و سهم خود را از بازار افزایش دهند. این امر، به نوبه خود، به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی خواهد انجامید.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد درباره افزایش تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی: رشد نجومی تعرفه‌ها، سیاست راهبردی رونق‌بخشی اقتصادی را دچار چالش می‌کند 1

محمدیان ادامه داد: کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی، فرصتی برابر برای رقابت در اختیار کسبوکارهای کوچک و متوسط خصوصاً بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان قرار می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تا در کنار شرکت‌های بزرگ، به معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان بپردازند. برای مثال، یک کسب‌وکار کوچک دانش‌بنیان در زمینه تولید صنایع دستی می‌تواند با استفاده از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، محصولات خود را به مخاطبان سراسر کشور معرفی کرده و به فروش برساند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد تصریح کرد: با کاهش هزینه‌های تولید و پخش آگهی، شاهد افزایش تولید و به تبع آن افزایش تنوع و خلاقیت در محتوای تبلیغات خواهیم بود و به طوری طبیعی در فضای رقابتی شکل گرفته مخاطبان نیز از مزایای این تنوع بهره‌مند خواهند شد. صنعت تبلیغات، به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مهم اقتصاد، ظرفیت بالایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دارد. کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی، به رونق این صنعت و به تبع آن، افزایش اشتغال در این حوزه کمک خواهد کرد. برای مثال، با افزایش تقاضا برای تولید آگهی، شاهد افزایش استخدام در زمینه‌های مختلفی مانند نویسندگی، کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین خواهیم بود.

وی در پایان افزود: افراد و نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه تعرفه‌های تبلیغاتی با تدبیر و هوشیاری بیشتری در رابطه با تعیین تعرفه‌های تبلیغاتی اقدام نمایند و خدای نکرده صرفاً با نگاه یکسویه و منفعت محور اقدام به افزایش نامعقول تعرفه‌های تبلیغات نکنند، چرا برایند تبعات این نوع سیاست‌گذاری تهدیدات ملی مختلفی را متوجه اقتصاد و امنیت کشور خواهد کرد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • استقبال از تبلیغات محیطی خودرو 45 / خودرو شما فروخته خواهد شد
  • خانومی دیر کرد! / بررسی گزارش جشن 10 سالگی
  • چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد تاثیرگذار است؟
  • بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک در ایران
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟
نوشته بعدی
دیجی‌کالا شعارش را تغییر داد: «لبخند به خانه می‌رسد»

نوشته‌های مرتبط

بتیزینگ و بتازان! شرحی بر موج تازه کمپین‌های انتظاری

۱۷ مهر ۱۴۰۳

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره وزیران پزشکیان / معرفی کابینه دولت چهاردهم؟

۹ مرداد ۱۴۰۳

تپسی رکورد 13 میلیون نصب در کافه بازار را شکست

۲۰ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات محیطی به املت رسید / خوراک خودته !

۳ مهر ۱۴۰۳

جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و...

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز توسعه نوآوری و فناوری تبلیغات کشور راه‌اندازی می‌شود

۱۱ دی ۱۴۰۲

کوئیز آو کینگز 9 ساله شد/ درآمد محبوب‌ترین بازی ایرانی...

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلایه‌ها و راه‌کارهای مبتکرانه برای روشن کردن کولر در اسنپ...

۲۳ تیر ۱۴۰۳

پایان عصر ناهارهای آنلاین؟ بهترین کباب در پاوه 50 هزار،...

۲۶ آبان ۱۴۰۳

نزدیک است شاخ در بیاورم! / گفت‌وگو با یاشار مشیرفر...

۶ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

تبلیغات محیطی به املت رسید /...

۳ مهر ۱۴۰۳

5 قدم مهم در تدوین استراتژی...

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد +...

۲۱ آبان ۱۴۰۳