ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در میان ریسک‌های بزرگ 2024

محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در میان ریسک‌های بزرگ 2024

زیرعنوان نوشته هوش مصنوعی

توسط EADNA ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
166

مهمترین ریسک های جهانی Top Global Risks که انتظار می‌رود جهان در سال ۲۰۲۴ با آن روبرو شود کدام‌ها هستند؟

به گزارش ایدنا دنیا هرساله با خطرات و ریسک های متفاوتی روبرو است. امسال نیز افزایش دمای بی سابقه در جهان باعث تاثیرات زیانباری در اکوسیستم زمین شده است. علاوه بر این بحران افزایش هزینه زندگی روزمره زندگی را برای مردم سخت‌تر کرده و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پتانسیل تبدیل شدن به یک درگیری گسترده منطقه ای را دارد.

 

نگران‌کننده‌ترین ریسک های جهانی در سال ۲۰۲۴

در همین حال، در سال ۲۰۲۴ مردم در ۶۰ کشور به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. انتظار می‌رود که امسال در مجموع بزرگترین انتخابات در جهان با حضور ۴ میلیارد نفر در این کشورها انجام شود. حال باید دید که انتخاب مردم در کشورهای مختلف چه تاثیری در نظم جهانی خواهد گذاشت؟

مهمترین ریسک های جهانی 2024

مهمترین ریسک های جهانی 2024

نظرسنجی سالانه مجمع جهانی اقتصاد بر اساس پاسخ‌های ۱۴۹۰ تن از رهبران در سراسر جهان ، ۲۰ خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی را برای سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد. در این نظرسنجی از هرکدام از رهبران خواسته شده تا حداکثر ۵ خطری را که فکر می‌کنند در سال ۲۰۲۴ باعث یک بحران مادی در سطح جهانی می‌شود را انتخاب کنند.

 

رتبه بندی ۲۰۲۴ خطر سهم
پاسخگویان
دسته بندی
۱ آب و هوای  نامتعادل ۶۶% محیطی
۲ اطلاعات  غلط  نادرست ۵۳% فن آوری
۳ دو قطبی شدن جامعه ۴۶% اجتماعی
۴ بحران هزینه های زندگی ۴۲% اجتماعی
۵ حملات سایبری ۳۹% فن آوری
۶ رکود اقتصادی ۳۳% اقتصادی
۷ کمبود کالاها و منابع حیاتی ۲۵% اقتصادی
۸ تشدید یا وقوع  درگیری(های) مسلحانه بین ایالتی ۲۵% ژئوپلیتیک
۹ حملات به زیرساخت های حیاتی ۱۹% ژئوپلیتیک
۱۰ اختلال در زنجیره تامین مواد غذایی ۱۸% اقتصادی

 

آب و هوای نامتعادل و افزایش دما بزرگترین ریسک های جهانی است. همچنین از نظر شدت در دو سال آینده در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.

اقتصادهای جهان هنوز برای پیامدهای آب و هوای نامتعادل و شوک‌های وارده به سیستم‌های غذایی و آسیب‌های زیر ساختی آماده نیستند. در واقع، برخی از تحقیقات می‌گویند درصورتیکه روند فعلی افزایش دما ادامه یابد، کره زمین تا سال ۲۰۳۰ ممکن است دچار تغییرات غیر قابل بازگشتی شود.

اطلاعات غلط و نادرست دومین خطر بزرگ در لیست ریسک های جهانی است. اطلاعات نادرست باعث کاهش اعتماد در بین مردم و افزایش شکاف‌های سیاسی می‌شود.  همچنین می‌تواند در انتخابات گسترده ای که قرار است در سراسر ایالات متحده، روسیه، هند، مکزیک و ده‌ها کشور دیگر برگزار می‌شود، تاثیر منفی بگذراد.

تهدید اطلاعات نادرست به ویژه پس از به پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوا بیش از پیش به چشم می‌آید و از نظر شدت خطر در این فهرست رتبه اول را دارد.

یک خطر بزرگ دیگر که در ارتباط با اطلاعات نادرست به وجود می‌آید، خطر دو قطبی شدن و ایجاد شکاف در جامعه است. در دوران پس از همه‌گیری کرونا، مشکلات اقتصادی و کمبود فرصت‌های اقتصادی باعث تشدید افزایش شکاف‌های سیاسی در جامعه شده است.

درگیری گسترده در خاورمیانه نیز یکی دیگر از بزرگترین ریسک های دنیا است که به شدت بر معیشت میلیون‌ها نفر تأثیر گذار است. درگیری‌های مسلحانه به عنوان هشتمین خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ و در لیست خطرناک‌ترین ریسک های جهانی رتبه پنجم را دارد.

 

تغییرات خطرات جهانی در دهه آینده

بر اساس این نظرسنجی رهبران جهان معتقدند تا سال ۲۰۳۴، خطرات زیست‌ محیطی بزرگترین خطر جهانی است. ۵ عدد از ۱۰ مورد اصلی‌ترین ریسک های جهانی مربوط به خطرات زیست محیطی است.

رتبه بندی ۲۰۳۴ خطر دسته بندی
۱ حوادث آب و هوایی شدید محیطی
۲ تغییر حیاتی در سیستم های زمین محیطی
۳ از دست دادن تنوع زیستی و فروپاشی اکوسیستم محیطی
۴ کمبود منابع طبیعی محیطی
۵ اطلاعات  غلط و  نادرست فن آوری
۶ پیامدهای نامطلوب فناوری های هوش مصنوعی فن آوری
۷ مهاجرت غیر ارادی اجتماعی
۸ ناامنی سایبری فن آوری
۹ دو قطبی شدن جامعه اجتماعی
۱۰ آلودگی محیطی

در این فهرست می‌ببینیم که خطرات اطلاعات نادرست و پیامدهای نامطلوب هوش مصنوعی در سال ۲۰۳۴ نیز همچنان به عنوان بزرگترین خطرات جهانی شناخته می‌شوند.

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که در کنار منافعی که دارد، به شدت برای کشورها مشکل ساز باشد. هوش مصنوعی به دلیل قابلیت و توانایی‌هایی که دارد می‌تواند سیستم‌های نظامی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر قابلیت‌های حیاتی کشورها تاثیرگذار باشد.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • روندهای تبلیغات تجاری در سال 2025 / هوش مصنوعی در صدر
  • تبلیغات 2024 در یک نگاه / پیش‌بینی‌ها از رویکردهای تبلیغاتی در 2025
  • خانومی دیر کرد! / بررسی گزارش جشن 10 سالگی
  • گلایه‌ها و راه‌کارهای مبتکرانه برای روشن کردن کولر در اسنپ و تپسی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
«دکتر‌دکتر» اولین کمپین محیطی خود را اجرا کرد
نوشته بعدی
واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران + فیلم

نوشته‌های مرتبط

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟

۱۲ دی ۱۴۰۲

نتیجه یک تحقیق در امریکا: محتوای هوش مصنوعی بهتر از...

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

صفحات بالای 5 هزار دنبال کننده باید ثبت رسمی شوند

۵ دی ۱۴۰۲

تاخت‌وتاز عربستانی‌ها در اسپانسرینگ جام ملت‌های آسیا

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کار می‌کند؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

۲۰ سالگی فیس‌بوک؛ از خوابگاه دانشجویی تا شرکت تریلیون دلاری

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

نقد وبررسی کمپین تبلیغاتی «می‌مونیم باهم» استیل البرز

۲۲ اسفند ۱۴۰۳

واکنش‌ها به اوپنینگ «یه ایران دوستش داره» / تبلیغ تهران...

۱ آبان ۱۴۰۳

نمایش تبلیغات در منو استارت ویندوز ۱۱

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

رقابت داغ شرکت‌‎های تبلیغات دیجیتالی/ خبر...

۱۷ بهمن ۱۴۰۳

درآمد تلویزیون از پخش تبلیغات در...

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

بیلبورد سه بعدی تجریش؛ نسل نوین...

۸ دی ۱۴۰۳