ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات به مسیریاب‌ها رسید

تبلیغات به مسیریاب‌ها رسید

توسط EADNA ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
199

اخیرا ۳ نوع تبلیغ مکان‌مبنا در نقشه و مسیریاب نشان فعال شده است که ۲ مدل آن برای تمام کسب‌وکارهای فیزیکی قابل استفاده است و یک مدل آن تنها برای برند‌های بزرگ در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایدنا نقشه و مسیریاب نشان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در شهر مشهد شروع کرده و طبق اعلام این مجموعه، اکنون این اپلیکیشن بیش از ۲۰ میلیون نصب فعال دارد.

نشان اخیرا قابلیت تبلیغات مکان‌مبنا را به خود اضافه کرده است. یکی از روش‌های تبلیغات، تبلیغات مکان‌مبنا است که برای کسب‌وکارهای فیزیکی کمک‌کننده است و کسب‌وکار‌ها می‌توانند مشتریان بالقوه خود که در اطراف مجموعه‌شان و یا منطقه مورد نظرشان هستند را هدف بگیرد.

با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی برای تبلیغات گوگل در ایران این امکان تا پیش از این برای کسب‌وکارها وجود نداشت که به‌صورت هدفمند و مبتنی بر مکان‌ تبلیغات کنند. با توجه به این موضوع، نقشه و مسیریاب نشان سرویس تبلیغات مکان‌مبنا خود را راه‌اندازی کرده است. سرویس تبلیغات Location-based advertising (تبلیغات مکان‌مبنا) و یا به‌اخصتار LBA، در دنیا روش تبلیغاتی مرسومی است و تقریبا تمام نقشه‌ها و مسیریاب‌ها این سرویس را دارند، اما تاکنون این قابلیت در ایران وجود نداشته است.

در حال حاضر ۳ نوع تبلیغ مکان‌ مبنا در نقشه و مسیریاب نشان فعال شده است که ۲ مدل آن برای تمام کسب‌وکارهای فیزیکی قابل استفاده است و یک مدل آن تنها برای برند‌های بزرگ در نظر گرفته شده است.

 

۱. تبلیغات در جستجو

تبلیغات در جستجو یکی از مدل‌های تبلیغاتی ارائه‌شده توسط نشان است و این فرصت را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند که تبلیغ کسب‌وکار خود را به کاربرانی که در اطراف ایشان حضور دارند و جستجو می‌کنند، نمایش دهد. طبق آماری که نشان در وب‌سایت خود منتشر کرده است روزانه بیش از ۶میلیون جستجوی روزانه در این اپلیکیشن صورت می‌گیرد.

تبلیغات در جستجو، دو معیار اصلی کلمات کلیدی و فاصله مکانی را در نظر می‌گیرد تا به‌صورت هدفمند کاربران را تارگت کند. به‌طور مثال اگر کاربری در حال جستجوی یک رستوران باشد و در محدوده‌ای که او حضور دارد رستورانی وجود داشته باشد که سرویس تبلیغ در جستجو را فعال کرده باشد، تبلیغ رستوران در بالای لیست جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود.

 

۲. تبلیغات پین اختصاصی

نشان در وب‌سایت خود اعلام داشته است که روزانه بیش از ۳۵ میلیون مسیریابی از طریق این پلتفرم انجام می‌پذیرد و حال در حین مسیریابی کاربران، یک امکان تبیلغاتی فراهم کرده است. در این مدل از تبلیغات، کاربر در حین مسیریابی، درصورتی‌که از محدوده مشخص یک کسب‌و‌کار که این تبلیغ را فعال کرده باشد عبور کند، تبلیغ این کسب‌وکار به‌صورت پین به او نمایش داده می‌شود. در این حالت کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده، متمایز از سایر نقاط نقشه نمایش داده می‌شود. کسب‌وکارها با استفاده از این مدل می‌توانند تبلیغات خود را به‌صورت هدفمند تنها به کاربرانی که در نزدیکی آن‌ها در حال مسیریابی هستند نمایش دهند.

 

۳. نمایش بنر در سرعت صفر

در نمایش بنر در سرعت صفر، تبلیغ به‌صورت یک بنر، به کاربری نمایش داده می‌شود که سرعت حرکت او در حین مسیریابی صفر باشد. این تبلیغ در زمانی به کاربر نمایش داده می‌شود که به‌طور مثال کاربر پشت چراغ قرمز توقف کرده باشد. معمولا کاربران در این زمان به گوشی و مسیریاب خود مراجعه می‌کنند تا ترافیک و مسیر پیش‌رو را مشاهده کنند. این مدل از تبلیغات نیز صرفا به کاربرانی نمایش داده می‌شود که در محدوده انتخابی تبلیغ باشند.

این مدل از تبلیغات شامل فراخوانی کاربر است و به کاربر اجازه می‌دهد تا با این کسب‌وکار تماس بگیرند یا به سمت کسب‌وکار تبلیغ شده مسیریابی کنند یا آن را ذخیره کنند تا بعدا به آن مراجعه کنند. به‌طور مثال اگر رستورانی این تبلیغ را فعال کرده باشد و در بنر برای کاربران تخفیفی در نظر گرفته باشد، کاربر می‌تواند آن را ذخیره کند تا در زمانی دیگر به این مکان مراجعه کند.

ممکن است علاقه مند باشید
  • افتتاح موزه ملی کارآفرینان بزرگ ایرانی با چاشنی حمایت از نخبگان
  • راه‌هایی آسان برای ترمیم و تقویت اعتماد به نفس شغلی
  • خداحافظی لوگوها با دهه شصتی‌ها / موج ری‌برندینگ‌ برای جذب نسل z
  • نزدیک است شاخ در بیاورم! / گفت‌وگو با یاشار مشیرفر درباره تبلیغات ایرانی و بحران فقر خلاقیت
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
چگونه یک ویدیوی جذاب برای کسب و کارمان درست کنیم؟
نوشته بعدی
اهمیت «بازرگانی دیداری» در فروشگاه‌ها+نمونه‌های داخلی و خارجی

نوشته‌های مرتبط

آیا حجم و مدل نمایش تبلیغات بنری در سایت‌های خبری...

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

تغییر در رویکردهای تبلیغاتی برندهای بزرگ/ استارباکس هم CMO را...

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

تبلیغات زرکام برای بچه‌ها قانونی است؟

۲۰ آبان ۱۴۰۳

بسته‌بندی به عنوان نخستین قدم برندینگ/ ماجرای توسعه کالاهای ایرانی...

۶ آبان ۱۴۰۳

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

۲۷ آذر ۱۴۰۲

نقدی بر تبلیغات تلویزیونی مواد آرایشی بهداشتی

۸ بهمن ۱۴۰۲

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

همراه اول با چه قیمتی دیجی کالا را می‌خرد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

رنگ سال 2025 انتخاب شد/ هیاهویی برای هیچ یا نقطه...

۱۷ آذر ۱۴۰۳

خرید آنلاین در ایران؛ بدون روتوش / پرسش‌های جالب رسانه‌ای‌ها...

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,8K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,8K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (280)
  • برندها (129)
  • برندینگ (90)
  • تجربه دیگران (49)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • بازی پلتفرم‌ها با روان مردم در بلک فرایدی؟ واکنش کاربران...

    ۸ آذر ۱۴۰۴
  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (280)
  • برندها (129)
  • برندینگ (90)
  • تجربه دیگران (49)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

شهرداری‌ها تبلیغات محیطی انتخابات را شروع...

۸ بهمن ۱۴۰۲

2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در...

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کره گرفتن صداوسیما از آب تبلیغات...

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳