ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تغییر هویت بصری ۲۳ برند ایرانی در 1402

تغییر هویت بصری ۲۳ برند ایرانی در 1402

توسط EADNA ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
389

در سالی که گذشت 23 برند ایرانی هویت بصری خود را تغییر داده و اصطلاحا پروژه ری‌برندینگ را کلید زدند. در این مطلب همه این ری‌برندها، بهمراه دلیل بازطراحی هویت بصری‌شان را برای‌تان مرور کرده‌ایم.

به گزارش ایدنا به نقل از دی ام برد کسب‌وکارهای زیادی در سال ۱۴۰۲ ری‌برند کرده‌اند و رنگ و نشانی تازه به هویت بصری خود داده‌اند. در این سال طیف وسیعی از کسب‌وکارها از آفلاین و آنلاین گرفته تا رسانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دست به تغییراتی در هویت بصری خود زده‌اند که عمدتا تغییر در هویت بصری نشان از تغییر در استراتژی‌های خرد و کلان یک مجموعه دارد. در این گزارش به‌صورت کوتاه، به بررسی ری‌برندینگ‌های شاخص سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم.

 

علی‌بابا، نوآفرینی کامل یک برند

علی‌بابا از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به عنوان پلتفرم فروش بلیط آنلاین آغاز کرد. این مجموعه در خرداد ۱۴۰۲ خبر داد که هویت بصری خود را تغییر می‌دهد و ری‌برندینگ انجام می‌دهد. مدیر مارکتینگ علی بابا در مراسم  رونمایی از هویت بصری جدید این مجموعه، چرایی این تصمیم را در گسترش حوزه‌های فعالیت و خدمات علی بابا عنوان کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 1

تپسل، ادغام دو مجموعه در آن و بازطراحی برند

در سال ۱۴۰۲ مجموعه‌های مدیا اد و سنجاق با تپسل ادغام شدند و در همین راستا خردادماه تپسل خبر از نو کردن برند خود پس از ۱۰ سال فعالیت را داد. احمد عطارزاده، مدیر مارکتینگ تپسل دررابطه با هویت بصری جدید این مجموعه، یکی از مهم‌ترین پیام‌های این بازنمایی را، یکپارچکی تمام خدمات در تمامی سطوح ذیل نام تپسل عنوان کرده بود.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 2

سداد

شرکت پرداخت الکترونیک سداد در مراسمی که در خردادماه برگزار شد، از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. آرین مقبلی، مدیر هنری سداد درباره طراحی لوگو جدید و مفاهیم آن گفته بود: «اولین نکته در هویت بصری سداد، پویایی و اولین قدم برای رشد، حرکت است؛ به‌همین دلیل از اِلمان خط استفاده کردیم. همچنین طرح پروانه نماد بلوغ و رشد و رنگ زرد نشان هدف و درخشش پرداخت الکترونیک سداد است.»

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 3

بیت‌پین

بیت پین یکی از صرافی‌های رمز ارزی است که در سال ۱۴۰۲ برند رفرش داشته است. تغییرات در بازآفرینی بیت‌پین شامل و در راستای تغییرات در محصول بوده است. علی داداشیان، مدیر بازاریابی این مجموعه در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به ری‌برند بیت پین گفته بود: «علت اصلی ری‌برند بیت‌پین کمک به یکپارچگی با هدف خلق یک هویت جدید و حرکت سریع‌تر روبه‌جلو است.»

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 3

تلنت‌کوچ به کاردیکس

پلتفرم تلنت‌کوچ که یکی از زیر مجموعه‌های گروه ایران‌تلنت است و در حوزه کاریابی برای افراد تازه فارغ‌التحصیل شده فعالیت داشت به نام کاردیکس ری‌برند کرد. نیما محمدحسنی، مدیر مارکتینگ و توسعه کسب‌وکار کاردیکس در گفت‌وگو با دی‌ام برد در خصوص این ری‌برندینگ گفته بود:«پیش‌تر مخاطبان ما بیشتر داشجویان بودند اما در ادامه مسیر به سمت مشاوره شغلی و جاب‌اگریگیتوری برای جامعه دانشجویان تا مدیران ارشد حرکت کردیم. پس به نام‌ونشان جدید برای پیش‌برد اهداف بازارسازی در حوزه مشاوره شغلی نیاز داشتیم.»

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 5

زرین‌پال

زرین‌پال در بهمن‌ماه در آستانه ۱۴ سالگی فعالیتش، از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. بهار بهبودی، مدیر مارکتینگ این مجموعه در مصاحبه با دی‌ام برد در خصوص ری‌برندینگ زرین‌پال عنوان کرده بود که این تغییر هویت بصری، حامل پیام «شکل دادن به آینده مالی دیجیتال» از سوی زرین‌پال به صنعت است.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 6

سیب‌اپ، تلاشی برای همسو شدن با هویت برند

استور iOS ایرانی سیب‌اپ، تنها استوری بود که در سال ۱۴۰۲ دست به تغییر لوگو و لوگوتایپ خود زد. این مجموعه در بهار ۱۴۰۲ از هویت بصری و لوگو تایپ جدید خود رونمایی کرد. مدیر تجاری سیب‌اپ به دی‌ام برد گفته بود که این تغییر به نحوی انجام شده است که لوگوی سیب‌اپ با آیکون اپلیکیشن‌ها و طراحی خود این سیستم عامل همسو شود.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 7

فیلم‌نت، مینیمال‌تر از قبل

فیلم‌نت که از ابتدای فعالیت خود، یک بار چهار سال گذشته دست به تغییر لوگوی خود زده بود، بار دیگر در سال ۱۴۰۲ برند خود را تازه کرد. لوگوی جدید فیلم‌نت از حالت 3D به حالت Flat درآمده و اندکی ساده‌تر شده است. همچنین رنگ اصلی و رنگ دوم برند به‌روز و تایپوی فارسی و انگلیسی نیز کاملا نو شده است.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 8

 مکث موتور

شرکت مکث موتور که سال ۹۹ جمع خودروسازان کشور وارد شد یکی از زیر مجموعه های گروه ماموت خودرو است. این مجموعه در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در آبان‌ماه برگزار شد، از لوگوتایپ جدید خود رونمایی کرد. مکث موتور چرایی این تغییر را همگام شدن با ترند تولید خودروهای هیبرید و برقی عنوان کرده است.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 9

مگنت

شبکه تبلیغاتی آنلاین مگنت، یکی دیگر از مجموعه‌هایی بود که در سال ۱۴۰۲ ری‌برند کرد. محمد حسین‌پور، مدیرعامل آژانس تبلیغاتی مگنت در رابطه با چرایی این تصمیم به دی‌ام برد گفته بود که گسترش مگنت یکی از اصلی‌ترین دلایل این ری‌برندینگ بوده است.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 10

دید

پلتفرم «دید» که یک پلتفرم جست‌وجوگر تصویر است، در شهریورماه از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 10

رسانه GSM

رسانه GSM، که یک رسانه تخصصی حوزه فناوری و موبایل است و از سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرده است، در سال ۱۴۰۲ ری‌برند کرد. GSM پس از گذشت ۱۵ سال از فعالیت خود، لوگوی قدیمی نارنجی رنگ خود را با یک لوگوی آبی رنگ جایگزین‌ کرده و هویت بصری خود را به کلی تغییر داده است.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 12

ابردراک

شرکت ابردراک که استارتاپی فعال در زمینه زیرساخت سرویس‌های هوشمند ابری است در تیرماه ۱۴۰۲ از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. مدیران این استارتاپ در رویداد رونمایی از هویت بصری جدید این مجموعه بیان داشته بودند که لوگوی تازه این شرکت که ترکیبی از رنگ‌های سبز، آبی است، امنیت و هوشمندی این استارتاپ را نشان می‌دهد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 13

پارس‌هاست

مجموعه سرور پارس در آستانه ۲۰ سالگی خود نوآفرینی برند انجام داد و از هویت جدید خود تحت عنوان پارس‌هاست رونمایی کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 14

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در حاشیه نخستین روز از همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت سال ۱۴۰۲، از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. این مجموعه در لینکدین خود در خصوص این تغییر نوشته است: «لوگوی جدید نشان‌دهنده چابکی، پویایی و آمادگی برای ارائه خدمت در بازار است.»

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 15

دلفین

دلفین اسپادانا که یک مجموعه فعال در حوزه‌ی هوشمندسازی و مدیریت ناوگان خودرویی است در شهریور ۱۴۰۲ برند خود را تازه کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 16

شبکه آموزش

این شبکه که از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده‌‌ است، یک‌بار در سال ۱۳۸۹ لوگو خود را تغییری جزئی‌ داده‌ است. شبکه آموزش در تیرماه ۱۴۰۲ برای بار دوم لوگوی خود را تغییر داد. به گفته روابط‌عمومی شبکه آزمایش، تغییر هویت بصری، در راستای گفتمان تازه‌ و تحولات‌ گسترده‌ی این شبکه انجام گرفته‌است.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 17

باشگاه هوادار تهران

لوگوی باشگاه فوتبال هوادار تهران که یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر خلیج‌ فارس است، در سال ۱۴۰۲ با تغییرات اندک ظاهری و بر پایه همان فرمت پیشین خود بازطراحی شد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 18

کمیته ملی المپیک

سال گذشته کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از ایران خواسته بود تا طرح مشعل لوگوی کمیته ملی المپیک به دلیل شباهت و قرابت با نشان IOC تغییر کند. در خردادماه ۱۴۰۲ از لوگوی جدید کمیته ملی المپیک رونمایی شد که نسبت به لوگوی قبلی آن، جذابیت کمتری دارد. لازم‌ به‌ ذکر است که کمیته ملی المپیک ایران این طرح را برای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال می‌کند و در صورت موافقت، از این پس از این لوگوی جدید استفاده خواهد شد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 19

فرابوم

مجموعه فرابوم که در حوزه ارائه سرویس‌های بانکداری باز فعالیت دارد، در تابستان ۱۴۰۲ از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 20

دیاکو

شرکت دستگیره‌ دیاکو در دی‌ماه ۱۴۰۲ از لوگو، لوگوتایپ و شعار جدید خود رونمایی کرد. وحید سوری، مدیر ارشد بازاریابی دیاکو دراین‌باره گفته بود: «نشانه‌ی قبلی دیاکو در عین حال که فرم گرافیکی و ماهیتی مدرن را یدک می‌کشید اما از نگاه کاربر امروزی کمی ناخوانا به نظر می‌رسید و باعث کُند شدن سرعت ارتباط مخاطب با برند می‌شد.»

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 21

وب متریک

مجموعه وب متریک که در زمینه تحلیل رفتار کاربر فعالیت دارد در زمستان ۱۴۰۲ برند خود را تازه کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 22

ایبنا

رسانه کتاب ایران (ایبنا)، در سال ۱۴۰۲ از هویت بصری جدید این خبرگزاری با هدف نزدیک شدن به زبان تصویری روز دنیا رونمایی کرد.

تغییر هویت بصری و هویت برند ۲۳ برند ایرانی در سالی که گذشت 23

ممکن است علاقه مند باشید
  • پلتفرم‌هایی که تبلیغات‌چی شدند؟ از دیجیکالا و اسنپ تا دیوار و تپسی
  • هزینه تبلیغات موبایلی به ۴۰۲ میلیارد دلار می‌رسد
  • واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران + فیلم
  • یک چهره برای هزار تبلیغ ؟ / بیلبوردهای تهران در تسخیر مهران مدیری
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
۲۷ درصد برندهای ایرانی به تحقیقات بازار تمایل دارند
نوشته بعدی
باارزشترین برند هر کشور در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

نوشته‌های مرتبط

درآمد یوتیوب چقدر است؟ رونق بازار تبلیغات در بزرگترین پلتفرم...

۱۲ آذر ۱۴۰۳

حاشیه‌های آپدیت جدید اپلیکیشن تپسی در کافه‌ بازار + دانلود...

۱ مهر ۱۴۰۳

ماجرای تبلیغات عجیب صداوسیما در زمین فوتبال + عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

۲۰ آذر ۱۴۰۲

اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در...

۲۰ مرداد ۱۴۰۳

چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟

۱۸ تیر ۱۴۰۳

بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران / از تبلیغات محیطی تا...

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

خرید آنلاین در ایران؛ بدون روتوش / پرسش‌های جالب رسانه‌ای‌ها...

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

ماجرای تغییر موسیقی تبلیغات تلویزیونی بعد از ۱۵ سال +...

۸ بهمن ۱۴۰۲

انتشار ویدیوکست جشنواره وب و موبایل

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

گزارش 1402 یکتانت در 1403 /...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

مک‌دونالد؛ برنامه فروش 45 میلیارد دلاری...

۱۹ آذر ۱۴۰۲