ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » ترندهای بازاریابی محتوا در سال 2024

ترندهای بازاریابی محتوا در سال 2024

توسط EADNA ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
419

با ورود به سال ۲۰۲۴، بازاریابی محتوا Content Marketing با ترکیبی از پیشرفت تکنولوژی، تغییر رفتار مصرف کننده و تاکید بیشتر بر تعامل واقعی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

به گزارش ایدنا این تغییرات به خصوص برای متخصصین بازاریابی B2B که می‌خواهند در رقابت دنیای دیجیتال امروز از رقبا عقب نمانند اهمیت دارد، پس نیاز دارند در مورد ترندهای بازاریابی محتوا بیشتر بدانند.

مروری بر ترندهای بازاریابی محتوا

شناختن و اجرای جدیدترین ترندهای بازاریابی محتوا باعث افزایش اثربخشی تلاش های بازاریابی شما ، برقراری ارتباط موثرتر با مخاطبان و ایجاد تاثیرات ملموس در تجارت شما می‌شود.

۱ – استراتژی محتوای داده-محور Data-Driven Content Strategy

یکی از روند های برتر بازاریابی محتوا Content Marketing در سال ۲۰۲۴ استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها در استراتژی محتوا است. استراتژی های بازاریابی مرتبط با داده علی‌الخصوص در تولید محتوایی که با مخاطبان تجاری در ارتباط است اهمیت دارد. با استفاده از این اطلاعات، بازاریاب‌ ها می‌توانند استراتژی ‌های سئوی خود را در راستای اهداف جستجوی مورد نیازشان مشخص کنند و اطمینان حاصل کنند که محتوای مخاطبان را به شکل موثری تحت تاثیر قرار می دهند.

این روش چیزی فراتر از بهینه ‌سازی کلمات کلیدی به شکل سنتی آن است. تمرکز اصلی این رویه ایجاد محتوایی است که نیازهای کوچک و جزئی اطلاعاتی مشتریان را برآورده کند. درنتیجه نرخ تعامل و تبدیل را در وب سایت بالا می برد.

۲ – اصالت، روند برتر بازاریابی محتوا Authenticity

اصالت به عنوان ترند برتر در رسانه های اجتماعی در سال 2024 معرفی شده است. اصالت به عنوان به عنوان یک ترند برتر بر ایجاد یک محتوای واقعی و شفاف تاکید دارد. امروزه اعتماد و اعتبار از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتریان B2B  به سمت کسب‌ و کارهایی جذب می‌شوند که اصالت و روش های اخلاقی را در ارتباطات خود دنبال می کنند.

محتوای معتبر، که شامل توصیفات واقعی، مطالعات موردی حقیقی، و نظرات مشتریان است، اساس ایجاد یک رابطه قوی و مبتنی بر اعتماد با مشتریان است. برای بازاریابان B2B، اولویت قرار دادن اصالت محتوا برای ایجاد ارتباطات پایدار با مشتریان واجب است.

۳ – محتوای تصویری و صوتی، از مهمترین ترندهای بازاریابی محتوا

محتوای ویدیویی و صوتی به عنوان محتوای برتر در بازاریابی محتوا به سرعت در حال گسترش هستند. پیش از این گزارش سالانه اینترنت سیسکو پیش بینی کرده بود که «تا سال ۲۰۲۲، ۸۲ درصد از کل ترافیک اینترنت ویدیویی خواهد بود» . امروزه درستی این ادعا ثابت شده است. همین موضوع نشان می دهد که استفاده از محتوای ویدیویی در سال 2024 افزایش خواهد یافت. این رشد شامل مجموعه ای از اشکال ویدیو است. از ویدیوهای کوتاه پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram گرفته تا ویدیوهای اجتماعی در فیس بوک و YouTube Shorts. ویدیوهای پخش شده در هر کدام از این پلتفرم ها روش  منحصر به فردی برای جذب مخاطب ارائه می کنند.

یکی دیگر از جدیدترین پلتفرم‌های پخش ویدیو LinkedIn Live است که به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بازاریابان B2B ظاهر شده است. این پلتفرم بستری برای بحث‌های زنده، نمایش محصول و مباحث مربوط به مدیریت فراهم کرده است. علاوه بر اینها ظهور پادکست‌ها و سایر محتواهای صوتی نیز برای مخاطبان تجاری که اغلب به دنبال محتوای با کیفیت هستند، جذاب است. این ترند به نیاز وجود یک رویکرد چندرسانه ای در استراتژی های بازاریابی محتوا مدرن پاسخ می دهد.

۴ – شخصی سازی و کارایی مبتنی بر هوش مصنوعی AI-Powered

هوش مصنوعی (AI) با ایجاد محتوای بسیار شخصی و کارایی بالا، توانسته بازاریابی محتوا را متحول کند. هوش مصنوعی می تواند یک تجربه منحصر به فرد برای هر کاربر ایجاد کرده و محتوایی متناسب با نیازها و اولویت ها تولید کند. این قابلیت برای بازاریابان B2B بسیار ارزشمند است.

نقش هوش مصنوعی فراتر از شخصی سازی است. هوش مصنوعی می تواند فرآیند تولید و توزیع محتوا را ساده کند. با کمک هوش مصنوعی، بازاریابان B2B می‌توانند محتوای مرتبط تر و جذاب‌تری ارائه داده، روند انجام کار خود را بهینه کنند و در زمان و منابع صرفه‌ جویی کنند. در حال حاضر بیش از 30 ابزار برتر هوش مصنوعی مناسب بازاریابان وجود دارد.

۵ – محتوای تعاملی و زودگذر جزو ترندهای بازاریابی محتوا ست

محتوای تعاملی، شامل آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و رویدادهای زنده در رسانه‌های اجتماعی، باعث افزایش مشارکت در بازاریابی محتوا می شود. این نوع محتوا در پلتفرم‌هایی مانند استوری اینستاگرام – که فقط برای زمان محدودی در دسترس مخاطبان است.- یک ابزار قدرتمند برای جلب توجه و تعامل به حساب می آید. رویدادهای زنده در شبکه های اجتماعی، مانند جلسات زنده لینکدین نیز بستری مناسب برای تعامل و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و نمایش محصولات است.

استفاده از این اشکال تولید محتوا در بازاریابی B2B باعث ایجاد ارتباطات قوی تر و فرایندهای تصمیم گیری سریع تر با مشتریان می شود.

 

برندسازی در شبکه اجتماعی ، راهنمای جامع برای کسب و کارها

 

۶ – همکاری‌های سازنده با اینفلوئنسرها Collaborations

رشد سریع اینفلوئنسر مارکتینگ، همانطور که در گزارش های سال ۲۰۲۳ مشخص شده است، امروز به عنوان یکی از ترندهای بازاریابی محتوا شناخته می شود. این گزارش نشان می دهد که میزان تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ از ۳۴ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۸۵ درصد در سال جاری به شکل چشمگیری افزایش یافته است. این افزایش نشان دهنده تأثیر اساسی این همکاری ها در ایجاد محتوای تاثیر گذار، افزایش آگاهی از برند و تقویت اعتبار برندها است.

با مشارکت با اینفلوئنسرها بازاریابان B2B نه تنها دامنه فعالیت خود را گسترش می دهند، بلکه ارتباطات عمیق تری را با مخاطبان خود ایجاد می کنند. این همکاری‌ها، در ایجاد یک برند قوی نقش مهمی دارند.

۷ – اولویت محتوای شبکه‌های اجتماعی Social-First Content

در بازاریابی محتوا Content Marketing یک تغییر روند اساسی به وجود آمده است. محتواها از سایت های سنتی و وبلاگ ها به سمت شبکه ها اجتماعی حرکت کرده اند. این تغییر نشان دهنده عادات جدید مخاطبان در دنیای دیجیتال است، به ویژه در بخش B2B. درحال حاضر شبکه های اجتماعی به منبع اصلی برای شناخت، ارتباط و تعامل با برندها تبدیل شده اند. در این ترند بازاریابی محتوا، محتوا به طور ویژه برای اشتراک ‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی بهینه ‌سازی شده است، اما کماکان حضور مستمر در سایر پلتفرم ها از جمله وب ‌سایت ‌ها و وبلاگ‌های سنتی اهمیت دارد.

این استراتژی نه تنها محتوا را متناسب با پلتفرم های اجتماعی مختلف تنظیم می کند، بلکه تضمین می‌کند که این محتوا با محتواهای موجود در سایر کانال های معمولی مانند وب سایت ها و وبلاگ ها همسو باشد. با حضور قوی در رسانه های اجتماعی برندها می توانند از تعامل با مخاطبان خود در زمان ها مختلف بهره ببرند. این رویکرد اهمیت ارتباط با مخاطبان و حفظ یک داستان ثابت و جامع برای برند در تمام پلتفرم ها را نشان می دهد.

۸ – پایداری و مسئولیت اجتماعی، از ترندهای جدید بازاریابی محتوا

پایداری و مسئولیت اجتماعی به ‌سرعت به‌ یکی از عناصر اصلی در بازاریابی محتوا Content Marketing مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که “۷۳٪ از مصرف کنندگان جهانی عادت های مصرفی خود را در راستای کاهش اثرات زیست محیطی تغییر داده اند.” در حوزه بازاریابی B2B، نیز این روند باعث توسعه محتوای مبتنی بر کاهش اثرات زیست محیطی شده است. محتوا باید نشان دهد که یک برند به شیوه‌های پایدار متعهد است و آن را به پایگاه اجتماعی مشتریان خود نیز منتقل کند.

با ادغام محتواهای مرتبط با پایداری و مسئولیت‌ پذیری اجتماعی ، بازاریابان B2B می‌توانند با ارزش ‌ها و اولویت ‌های مشتریان خود بیشتر هماهنگ شده و در نتیجه ارتباط و اعتماد عمیق‌ تری را ایجاد کنند. این ها شامل برجسته کردن کارهایی ازجمله فعالیت های دوستدار محیط زیست و مشارکت های جمعی است. این محتواها نه تنها تعداد زیادی مشتری آگاه به محیط زیست را جذب می کند، بلکه برند را به عنوان یک برند آینده نگر و مسئول در بین هم صنفان خود معرفی می‌کند. این کار به تدریج جزیی از هویت قوی و معتبر یک برند می‌شود.

۹ – بهینه‌سازی جستجوی صوتی و نقش حیاتی سئو

استفاده از جستجوی صوتی به شکل قابل ملاحظه‌ای استراتژی‌های سئو را تغییر داده است. با فراگیر شدن دستگاه‌ های فعال‌کننده صوتی، بهینه ‌سازی برای جستجوی صوتی، یکی از ترندهای بازاریابی محتوا Content Marketing در سال ۲۰۲۴ است. در این روند بر تغییر از سئو سنتی متمرکز بر کلید واژه به یک سبک پرسش و پاسخ طبیعی‌ تر تاکید می شود. گسترش استفاده از ابزارهایی مانند ChatGPT بازاریابان را ملزم می‌کند تا با تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی و محاوره‌ای محتوایی ایجاد کنند که مستقیماً به سؤالات خاص و اغلب پیچیده پاسخ دهد. علاوه بر این، این روند بر اهمیت دسترسی دیجیتال تأکید می‌کند.

بهینه‌ سازی محتوا بر اساس جستجوی صوتی همچنین به نیاز کاربرانی پاسخ می‌دهد که به هر دلیلی متکی به جستجوی صوتی هستند. این بهینه سازی نه تنها شامل بهینه سازی محتوا است بلکه باعث می‌شود وب سایت ها و پلتفرم های دیجیتال از طریق دستورات صوتی قابل درک و قابل پیمایش هستند. در نتیجه با این بهینه سازی علاوه بر افزایش بازدید در نتایج جستجو باعث می شود محتوا برای تعداد افراد بیشتری قابل دسترسی و فهم باشد.

امروزه این ترندها به یک استراتژی مدرن در بازاریابی محتوا Content Marketing تبدیل شده است.

۱۰ – محتوای بومی و خاص

تولید محتوای اختصاصی یکی از ترندهای تولید محتوا برای افزایش ارتباط و تعامل است. این رویکرد شامل تولید محتوایی است که بتواند به نیازهای ویژه صنایع مختلف و مخاطبان منطقه ای خاص پاسخ دهد. از آنجایی که هر منطقه و بازاری داری چالش ها ، نیازها و تفاوت های فرهنگی و محیطی خاص خود است محتوایی که بتواند این نیازها را در بر بگیرد می تواند به عنوان یک رهبر فکری در حوزه فعالیت خود شناخته شود.

این رویکرد نه تنها باعث ایجاد ارتباطات قوی و موثر با مخاطبان می شود ، بلکه اثربخشی SEO را نیز افزایش می‌دهد. زیرا محتوا متناسب با جستجوی افراد در منطقه‌ای خاص دیده می شود. استفاده از اشکال مختلف محتوا مانند ویدیو ، اینفوگرافیک ، مقالات و مطالعات موردی در یک منطقه خاص می تواند در این رویکرد مورد استفاده قرار بگیرد. این محتوا تعامل را افزایش می دهد و برند را به عنوان یک برند معتبر در منطقه خود معرفی می کند.

جمع بندی

سال ۲۰۲۴ سالی است که در آن می توانید با استفاده از ترندهای بازاریابی محتوا Content Marketing ، محتوایی موثرتر و جذاب تر ایجاد کنید. از تاثیر محتوای ویدیویی و صوتی گرفته تا استفاده استراتژیک از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها. تمام اینها بر اهمیت نوآوری و تمرکز بر ارائه محتوای با ارزش به مخاطبان تجاری تاکید دارد.

با استفاده از این ترندها، کسب و کارهای B2B علاوه بر اینکه می‌توانند تلاش‌های خود را در زمینه بازاریابی محتوا Content Marketing بهبود ببخشند، بلکه می‌توانند تعامل خود را با مشتریان و مخاطبان خود به طور فزاینده ای گسترش دهند

ممکن است علاقه مند باشید
  • از رقابت نمی‌ترسیم اما با کپی‌کاری مبارزه می‌کنیم/ گفت‌وگو با حمیدرضا طهماسبی‌پور مدیر روابط عمومی زمزم
  • تبلیغات زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی شد؟
  • چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید تابستان
  • وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
شروع همکاری یکتانت و دیوار در تبلیغات
نوشته بعدی
شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل

نوشته‌های مرتبط

مراقب تبلیغات درمانی در فضای مجازی باشید/ ساماندهی تبلیغات پزشکان

۵ خرداد ۱۴۰۳

تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

۱ خرداد ۱۴۰۳

بلک فرایدی ایرانی یا بازار سیاه ناهمخوان؟ آیا دیجیکالا قیمت‌ها...

۳ آذر ۱۴۰۳

گرایه‌سواری در لینکدین/ واکنش‌ کاربران به پیشنهاد استفاده از گرایه...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

چرا برندینگ برای استارتاپ‌ها حیاتی است؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین آژانس‌های تبلیغات محیطی ایران / 5 شرکت تبلیغاتی برتر

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

فروشنده بزرگ در سبد خرید همراه اول/ ارزش دیجیکالا چقدر...

۲۱ مرداد ۱۴۰۳

تشکیل کارگروه‌های تحول‌آفرین برای حمایت از فعالان تبلیغاتی

۲۲ آذر ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 59,9K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,7K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (37)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (96)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (32)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت برای سیما چقدر آورده...

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (37)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (96)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (32)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

واکنش‌ها به تبلیغات بیمه بازار با...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

کلیپ تبلیغاتی لیونل مسی برای عربستان

۸ بهمن ۱۴۰۲

ماجرای تغییر موسیقی تبلیغات تلویزیونی بعد...

۸ بهمن ۱۴۰۲