ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد تاثیرگذار است؟

چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد تاثیرگذار است؟

توسط EADNA ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ 2 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
303

آمارها نشان می‌دهد که نسل زدی‌ها از تبلیغات بیزارند و ۹۹ درصد از آنها زمانی که به تبلیغات می‌رسند، بدون توجه آن را رد می‌کنند و ۶۳ درصد از آنها به طور کلی تبلیغات را با Ad Blocker ها بلاک می‌کنند. پس برندها باید برای جلب توجه این نسل سرکش استراتژی‌های تبلیغاتی متفاوتی را در نظر بگیرند.

به گزتارش ایدنا به نقل از Adweek، فعالان حوزه تبلیغات براین باوراند که تبلیغات بیزاری نسل زدی‌ها به این دلیل نیست که از ریشه با تبلیغات مخالفند! بلکه احتمالا به این دلیل است که در تبلیغات امروزی نوآوری و خلاقیت خاصی نمی‌بینند. پس مارکترها باید تلاش کنند تا با تغییر استراتژی‌های تبلیغاتی خود نظر این نسل سخت‌گیر را هم جلب کنند و با نسلی که به طور دائم در حال تغییر و توسعه است، همگام شوند. ما در ادامه تلاش کرده‌ایم تا به نکاتی برای جذاب کردن تبلیغات برای نسل زدی‌ها اشاره کنیم.

حاشیه نروید؛ مستقیم حرفتان را بزنید

پیش از هرچیز مصرف‌کنندگان نسل زدی شما دوست دارند بدانند دقیقا چه کالا و خدماتی را می‌فروشید و چرا باید محصول شما را به جای سایر برندها انتخاب کنند.

وقتی تبلیغ با «شما باید این را بخرید!» یا «آیا به دنبال … بعدی هستید؟» شروع می‌شود، یک مخاطب نسل زدی فورا این سیگنال را می‌گیرد که باید تبلیغات شما را رد کند. عبارات این چنینی، این پیام را به بیننده منتقل می‌کنند که با یک وقفه روبرو شده‌اند و باید آن را نادیده بگیرند. نباید این نکته را فراموش کرد که تغییر نحوه صحبت با مخاطبان، یک عنصر کلیدی است.

برخی از بهترین تبلیغات از مونولوگ استفاده نمی‌کنند و به جای آن از خلاقیت بصری استفاده می‌کنند تا توجه مخاطب را جلب کنند اما در عین حال تمرکز  روی محصول یا خدمات را حفظ می کنند.

تجربه مشتری برای اعتبار برند، یک عنصر کلیدی است

مشتریان در اغلب موارد به سختی به تبلیغات برندها اعتماد می‌کنند، چرا که آنها می‌دانند که هدف برندها کسب سود است. در حقیقت در اغلب موارد وقتی یک مشتری قصد خرید محصولی را دارد، موضوعاتی مانند آیا محصول برای او مناسب است؟ آیا مقرون به صرفه است؟ به ذهن او خطور می‌کند و اکثرا چیزی که باعث می‌شود خرید توسط مشتری انجام شود دیدن تجربیات سایر مردم در رابطه با آن کالا یا خدمت است.

در نتیجه برندها باید با تعامل درست با مشتریان خود یک گروه قوی از طرفداران خود را شکل دهند.

نسل زدی‌ها مشتاقند که در مورد جدیدترین محصولات اطلاعات به دست بیاورند و آنها را در محتوای وایرال شده شبکه‌های اجتماعی رصد کنند. این نسل درباره کیفیت محصولات جدید کنجکاو است و دوست دارد که روی این امواج وایرال در شبکه‌های اجتماعی سوار شود و این می‌تواند برای یک برند که شبکه‌های اجتماعی را به خوبی می‌شناسد یک برگ برنده محسوب شود. چرا که اگر موفق شود محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی وایرال کند، نسل زدی نه تنها تبلیغات او را رد نمی‌کند بلکه خودش با تولید محتوا با آن محصول تبدیل به یک مبلغ برای برند می‌شود.

از سوی دیگر این محتواهای وایرال گاهی می‌توانند میلیون‌ها تجربه مشتری موفق ایجاد کرده و اعتبار و کیفیت محصول را تایید کنند.

ارزشمندی برند به اندازه محصول اهمیت دارد

زمانی که قصد وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری (NPS) خود را دارید، هدف برند خود را مدام به خودتان یادآوری کنید. تلاش کنید تا فراتر از محصولات خود باشید و بیشتر از محصولات یا خدمات‌تان، برند خود را تبلیغ کنید. به مشتری نشان بدهید که دقیقا چه کسی هستید چرا که شخصیت یک برند بسیار فراتر از لوگو، رنگ یا شعارهای تبلیغاتی است.

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای نسل زد، فرهنگ است و اگر قصد جلب توجه از این نسل را دارید شاید بد نباشد که با رویدادهای فرهنگی شروع کنید.

به طور مثال، در سال ۱۹۹۵، نایک تبلیغ «If You Let Me Play» را به عنوان بخشی از کمپین «Just Di It» را اجرا کرد که جنسیت‌گرایی و حضور زنان در ورزش را هدف قرار می‌داد. در این تبلیغ نایک تلاش کرد تا از تبلیغ محصول خود فراتر رفته و به یک موضوع مهم اجتماعی در اواخر دهه ۹۰ بپردازد؛ نتیجه این شد که این تبلیغ به یکی از خاطره‌سازترین کمپین‌ها تا به امروز تبدیل شد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • تغییر هویت بصری ۲۳ برند ایرانی در 1402
  • کلیپ تبلیغاتی لیونل مسی برای عربستان
  • ازکی تیزینگ «برات گرون تموم میشه» را مصادره کرد؟
  • تبلیغات زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی شد؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
افزایش هزینه تبلیغات دیجیتال در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷
نوشته بعدی
هزینه تبلیغات موبایلی به ۴۰۲ میلیارد دلار می‌رسد

نوشته‌های مرتبط

واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

۱۸ خرداد ۱۴۰۴

واکنش‌ها به کمپین تبلیغاتی دیجیکالا برای نوشت‌افزار / هر چی...

۱۹ شهریور ۱۴۰۳

کمپین جدید محیطی در تهران و محورهای مواصلاتی / داستان...

۱۵ آبان ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

۱۹ آذر ۱۴۰۳

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده گسترده از مواد بازیافتی برای تبلیغات محیطی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موج تبلیغات کنسرت‌ها در تهران / رقابت عجیب و غیرجذاب...

۲۱ مهر ۱۴۰۳

سوپر اپلیکیشن دیجیکالا در بازار آنلاین‌ها + لینک دانلود

۲۷ بهمن ۱۴۰۳

تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟

۹ بهمن ۱۴۰۲

2 دیدگاه

ابوالفضل احمدیان 26 مهر 1403 - 05:08

مطلب مفیدی بود ممنون از شما

پاسخ
EADNA 29 مهر 1403 - 10:08

سپاسگزاریم از لطف شما جناب احمدیان

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای...

۹ بهمن ۱۴۰۲

واکنش‌ها به تیزینگ «از قیمت‌ها غول...

۲ بهمن ۱۴۰۳

کمپین جدید محیطی در تهران و...

۱۵ آبان ۱۴۰۳