9.6بق برآوردهای انجام شده ارزش بازار جهانی تبلیغات دیجیتال Digital Ads در سال 2024 برابر با 667.6 میلیارد دلار است.
به گزارش ایدنا به نقل از اوبرلو یکی از اجزای اصلی پیشرفت هر کسب و کاری بازاریابی و تبلیغات است. با افزایش سالیانه تعداد کاربران اینترنت، بسیاری از برندها تصمیم گرفتهاند هزینه تبلیغات دیجیتال Digital Ads خود را به منظور دستیابی به مشتریان بیشتر افزایش دهند.
طبق برآوردهای انجام شده ارزش بازار جهانی تبلیغات دیجیتال Digital Ads در سال ۲۰۲۴ برابر با ۶۶۷.۶ میلیارد دلار است. این رقم معادل 9.68 درصد از کل هزینه تبلیغات رسانه ای است.
بودجه تبلیغات دیجیتال شامل هزینه تبلیغ در تمام دستگاه های متصل به اینترنت ازجمله رایانه، گوشی های تلفن همراه و دستگاه های هوشمند میشود. محتوای این تبلیغات نیز طیف گسترده ای از تبلیغات مانند بازاریابی ایمیلی، محتوای ویدیویی و تبلیغات در نتایج جستجو را شامل میشود.
هزینه تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۲۴ : ۶۶۷.۶ میلیارد دلار
هزینه تبلیغات دیجیتال Digital Ads در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ با رقم ۶۰۱.۸ میلیارد دلار ، افزایش ۱۰.۹ درصدی را نشان میدهد. پس از افزایش ۹.۵ درصدی هزینه تبلیغات آنلاین جهانی، سال ۲۰۲۳ اولین سالی بود که هزینه بازاریابی دیجیتال از مرز ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.
بیشترین رشد سالانه هزینه بازاریابی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ نیز در سال ۲۰۲۱ رخ داد. در آن سال مبلغ تبلیغات دیجیتال Digital Ads نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۹.۸ درصدی داشت. در سال بعد از آن، رشد این رقم تقریباً به میزان یک سوم کاهش یافت و به ۸.۵٪ رسید.
به نظر میرسد که رشد تبلیغات دیجیتال قرار نیست متوقف شود. پیشبینیها نشان میدهد که بازار تبلیغات دیجیتال در سال های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد، هرچند با سرعتی کمتر.
فهرست کامل ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابی
در ادامه پیش بینی نرخ رشد سالانه هزینه بازاریابی دیجیتال Digital AD در سال های آینده را مشاهده میکنید:
سال ۲۰۲۵ = ۱۰ درصد رشد
سال ۲۰۲۶ = ۹.۲ درصد رشد
سال ۲۰۲۷ = ۸.۶ درصد رشد
توجه به پیشبینی های انجام شده احتمال میرود که ارزش بازار تبلیغات دیجیتال Digital Ads در سال ۲۰۲۵ به رقم ۷۳۴.۶ میلیارد دلار برسد. این رقم ۷۰.۸ درصد از کل هزینه بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان را تشکیل میدهد. در صورت تحقق پیش بینی های کارشناسان در سال ۲۰۲۶، بودجه تبلیغات دیجیتال جهانی از ۸ میلیارد دلار بیشتر خواهد شد
تا سال ۲۰۲۷، این رقم به ۸۷۰.۹ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نه تنها نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۷۲ درصد افزایش یافته است، بلکه ۷۳.۸ درصد از کل هزینه تبلیغات رسانه ای را نیز تشکیل میدهد. به عبارت دیگر، میتوان گفت در سال ۲۰۲۷، به ازای هر ۴ دلار هزینه شده برای تبلیغات، حدود ۱ دلار از آن برای تبلیغات دیجیتال هزینه خواهد بود. پیشبینی میشود هزینه تبلیغات دیجیتال Digital Ads در سراسر جهان از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ ، با نرخ رشد سالانه ۱۲.۴درصد افزایش یابد.
افزایش بودجه تبلیغات دیجیتال و کاهش تبلیغات چاپی
با افزایش هزینه های تبلیغ دیجیتال Digital Ads، هزینه های تبلیغات رسانه های چاپی کاهش مییابد. یکی از دلایل این افزایش، همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ بود که باعث علاقه مردم به خرید آنلاین و در نتیجه اهمیت تبلیغات دیجیتال شد.
اطلاعات به دست آمده از مصرف کنندگان رسانه در ایالات متحده نشان میدهد که مردم زمان زیادی را در رسانه های دیجیتال صرف میکنند. رسانه های چاپی نیز از این موضوع به شدت متضرر شده اند. تاثیر آن به ویژه در تیراژ و میزان فروش روزنامه ها و مجلات چاپی دیده میشود.