ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » 5 قدم مهم در تدوین استراتژی برندینگ برای سال 1403

5 قدم مهم در تدوین استراتژی برندینگ برای سال 1403

توسط EADNA ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
181


آغاز سال جدید فرصت مناسبی است تا به دستاوردهای سال گذشته خود فکر کنید و از آنها برای برنامه ریزی پلن استراتژی مارکتینگ Marketing خود در سال جدید استفاده کنید.

ادامه این مطلب را بخوانید تا ببینید چگونه با انجام یک سری کارهای کوچک می‌توان تغییرات بزرگی را در جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطب فعلی ایجاد کرد. با انجام این کارها می‌توانید یک برنامه منسجم ایجاد کنید که با مخاطبان، اهداف و بودجه شما منطبق باشد.

1. پلن استراتژی بازاریابی Marketing سه ماهه خود را مشخص کنید

هر سال جدید فرصت‌ها‌ی تازه‌ای را با خود برای برندها به همراه دارد تا بتوانند سود خود را افزایش داده و مشتریان خود را راضی نگه دارند. آغاز سال نو میلادی نیز زمان مناسبی برای بررسی عملکرد بازاریابی سال گذشته و نحوه عملکرد استراتژی‌ها‌ی مربوط به آن است.

اکنون بهترین زمان است تا برای سال آینده خود برنامه ریزی کنید و برنامه بازاریابی خود را برای سه ماه اول سال تنظیم کنید.

 ۲. سال گذشته را دقیق مرور کنید!

اکنون زمان تجارت معمولی نیست. اهدافی که در پلن استراتژی مارکتینگ خود برای سه ماهه اول سال مشخص کرده‌اید، سرعت فعالیت شما برای باقی سال را تعیین می‌کند. بنابراین اکنون زمان مناسبی است تا اطلاعات خود را درباره برند و مخاطبان خود مجدداً بررسی کنید. اگر می‌خواهید امسال به موفقیت برسید، باید تمام دستاوردهای گذشته را زیر سوال برده و مجدداً مورد بازبینی قرار دهید.

منظور این است که باید دستاوردها و اشتباهات خود را بررسی کنید و شاخص‌های کلیدی عملکرد سال‌ها‌ی گذشته خود را تجزیه و تحلیل کنید. سال گذشته خود را در مقایسه با سال گذشته مورد بررسی قرار دهید. پاسخی که به این سوالات می‌دهید کلید موفقیت و راهنمای شما در سال جدید است.

می‌توانید با جمع آوری این اطلاعات کلیدی شروع کنید: ترافیک وب سایت سالانه، نرخ تعامل، نرخ تبدیل و هزینه‌ها‌ی جذب مشتری. با مطالعه روند تعامل در رسانه‌ها‌ی اجتماعی Social media، رفتار وب سایت و اطلاعات مربوط به فروش، می‌توانید الگوی رفتاری مصرف کنندگان را شناسایی کنید. این الگوهای رفتاری برای برنامه ریزی ایده‌ها‌ی خلاقانه آینده مفید خواهد بود.

۳. حضور آنلاین خود را حسابرسی کرده و بهبود بخشید

امروزه هر کسب‌ و کاری برای حضور قوی در فضای دیجیتال و آنلاین تلاش می‌کند. حتی اگر این تلاش‌ها‌ توسط شما و دیگران دیده نشود. جدای از اینکه چه عملکردی در سال گذشته داشتید، باید عملکرد آنلاین خود را جداگانه بررسی کنید. پلتفرم‌ها‌ی آنلاینی که در آنها حضور دارید را بررسی کنید تا ببینید پیام برند، محتوای اجتماعی، کمپین‌ها‌ی تبلیغاتی و میزان بازدید از وب سایت شما مفید بوده یا باید پلن استراتژی مارکتینگ Marketing خود را تغییر دهید؟

به خاطر داشته باشید که همیشه باید با یک هدف مشخص این اطلاعات را حسابرسی کنید. ابتدا نگاهی به طراحی و محتوای وب سایت خود بیندازید. آیا محتوا و طراحی وب سایت، شمار را ترغیب می‌کند تا در وب سایت بگردید و روی لینک‌ها‌ی آن کلیک؟ آیا ناوبری در وب سایت شما راحت و کابرپسند است؟  آیا نسخه موبایل وب سایت شما طراحی مناسبی دارد؟ اگر نه، طراحی سایت خود را اصلاح کنید.

علاوه بر اینها، به حساب کاربری شبکه‌ها‌ی اجتماعی Social media خود نیز نگاهی بیاندازید. اطلاعات بیوگرافی، بنر و تصویر پروفایل خود را به روز نگه دارید. تصاویر موجود در رسانه‌ها‌ی اجتماعی Social media خود را از لحاظ بصری با برند خود هماهنگ نگه دارید. محتوای ارسال شده در شبکه‌ها‌ی اجتماعی را با استفاده از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

4. محتوای شبکه‌ها‌ی اجتماعی Social media خود را پاکسازی کنید

اگر می‌خواهید در خاطر مخاطبان خود باقی بمانید، نیاز به برنامه‌ای منسجم در پلن استراتژی بازاریابی خود دارید. به طور مرتب در مورد محصولات خود به مخاطبان اطلاعات جدید و ارزشمندی ارائه دهید تا مخاطبان را در صفحه خود نگه دارید. این شامل اطلاعاتی است که به صورت آنلاین ارسال می‌کنید، از جمله وبلاگ‌ها‌، رسانه‌ها‌ی اجتماعی Social media، ایمیل‌ها‌ و گروه‌ها‌ی شبکه‌ها‌ی اجتماعی.

چرا این کار ضرورت دارد؟ جواب آن ساده است: هر سه ماه یکبار، باید تمام پلتفرم‌ها‌یی که برند شما در آن حضور دارد را مرور کرده و در صورت لزوم پاکسازی کنید. پیام‌ها و انواع محتواهایی که در پلتفرم‌ها‌ی مختلف ارسال کرده‌اید را مورد بازبینی قرار داده تا مطمئن شوید که محتوای مناسبی ارائه شده است.

حضور در فضای آنلاین برای هر برندی ضروری است. اما حضور در تعداد زیادی از این پلتفرم‌ها‌ می‌تواند باعث اشتباه در تولید محتوا شود.

یک نکته مهم دیگر در پلن استراتژی مارکتینگ Marketing بازبینی لیست ایمیل‌ها‌ و البته پیامک‌های تبلیغاتی است. به لیست مشترکین خود نگاهی بیندازید. در صورت لزوم لیست را اصلاح کنید زیرا احتمالاً لیست شما در سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. محتوای خود را نیز مجدداً مرور کنید تا مطمئن شوید برای مخاطبان امروز شما نوشته و تهیه شده است.

۵. در پلن استراتژی مارکتینگ ، برنامه تبلیغاتی پولی خود را تنظیم کنید

تبلیغات واقعاً یک هنر است و با هر کمپین جدید نگاه تازه ای در مورد راه‌ها‌ی پیشرفت به دست می‌آید. شروع سال جدید نیز فرصت مناسبی برای نگاه کردن به نحوه عملکرد تبلیغات شما به صورت ماهیانه یا سه ماهه است. بنابراین، برای اصلاح روش‌ها‌ی تبلیغاتی خود و هنگام تجزیه و تحلیل سال گذشته این کارها را باید انجام دهید:

ابتدا کمپین‌ها‌ی تبلیغاتی خود در سال گذشته را به صورت جداگانه مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار دهید. اعداد مربوط به هر کمپین را نگاه کرده داده‌های آن را تجزیه و تحلیل کنید. جزئیاتی مانند هزینه تبلیغات ، میزان تعامل و بازگشت سرمایه، می‌تواند به شما بگوید که در کدام کمپین‌ها خوب عمل کرده‌اید و در کدام‌ها نه. در نتیجه در آینده زمان و منابع خود را برای تبلیغاتی که مفید نبوده تلف نخواهید کرد.

در مرحله بعد، در صورت لزوم تغییراتی را در میزان هزینه تبلیغات خود ایجاد کنید. این می‌تواند به معنای صرف هزینه بیشتر در کمپین‌های موفق تر یا تغییر در هزینه تبلیغات مربوط به مناطق جغرافیایی مختلف باشد.

در نهایت، چیزی که متخصصان مارکتینگ می‌دانند این است که: کمپین‌های تبلیغاتی باید بر اساس روند تغییرات تنظیم شود. همیشه روش‌های جدیدی برای ساخت تبلیغات و محل‌های جدید برای نمایش آنها وجود دارد. بنابراین، همیشه به دنبال فرصت‌های جدید برای تبلیغات باشید.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • همراه اول با چه قیمتی دیجی کالا را می‌خرد؟
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟
  • محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟
  • جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
ورود هوش مصنوعی به تولید تبلیغات گوگل ادز
نوشته بعدی
گلرنگ به دنبال خرید کل سهام تپسی

نوشته‌های مرتبط

افزایش 19 درصدی قیمت در تبلیغات کلیکی گوگل

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پربازدیدترین برندهای ایرانی در شبکه‌های اجتماعی + نمودار

۱۷ مهر ۱۴۰۳

کمپین جدید محیطی در تهران و محورهای مواصلاتی / داستان...

۱۵ آبان ۱۴۰۳

بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران / از تبلیغات محیطی تا...

۲۵ خرداد ۱۴۰۳

مردم چی می‌گن؟ / واکنش‌ها به تبلیغات کاسپین، پرسیل، تپسی...

۲۵ مهر ۱۴۰۳

برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات

۱۱ دی ۱۴۰۲

ماجرای تبلیغات در وسط زمین فوتبال + واکنش کارشناسان

۳۱ تیر ۱۴۰۳

X نمی‌میرد؛ رابطه دوستانه و حیاتی تخیل با استراتژی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رایگان...

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 61,9K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,9K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,2K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های...

۵ دی ۱۴۰۲

راهنمای دانلود chat GPT 4o و...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

تبلیغ بینابینی چیست؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۳