ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » ری برندهای بزرگ سال 2023؛ از ایکس تا پپسی

ری برندهای بزرگ سال 2023؛ از ایکس تا پپسی

توسط EADNA ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
209

سال ۲۰۲۳ برای بسیاری از برندها در سراسر دنیا، زمان رونمایی از چهره جدید برند بود. حتی برندهایی مانند توییتر که سالیان سال فعالیت کرده بودند و مردم حالا باید با یک چهره و اسم کاملا جدید مواجه می‌شدند.

به گزارش ایدنا به نقل از دی ام بورد در ادامه به ۱۰ نمونه ری‌برند از شرکت‌های بزرگی اشاره کرده‌ایم که در این سال در هویت بصری خود تغییراتی جدی ایجاد کرده‌اند.

پپسی: تمرکز روی نوشیدنی‌های بدون قند

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 1

در سالی که گذشت برند پپسی پس از ۱۴ سال از اخرین ری‌برند خود لوگو و سیستم هویت بصری جدیدی را معرفی کرد که الهام گرفته از تاریخچه ۱۲۵ ساله پپسی بود و درواقع در این ری‌برند جدید تلاش کرد تا به عقب و به طراحی لوگوی خود در سال‌های ۱۹۷۰ بازگردد که نام برند پپسی را با حروف برجسته در میان دایره نمادین یین‌ویانگ قرار داشت.

نکته قابل توجه در این ری‌برند، اضافه شدن یک رنگ جدید مشکی در لوگوی جدید بود که از رنگ مشکی پپسی که نوشابه بدون شکر است، گرفته شده بود. پپسی درواقع تلاش کرده بود تا با اضافه کردن رنگ مشکی در لوگو به تمایل و تمرکز خود برای ارائه نوشیدنی‌های بدون شکر اشاره کند.

توییتر: پرنده کوچ می‌کند

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 2

احتمالا بتوان ری‌برند توییتر را یکی از پرسروصداترین و جنجالی‌ترین ری برندهای انجام شده در یک سال گذشته دانست؛ درواقع این یکی از اولین تصمیماتی بود که ایلان ماسک، پس از خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار برای این شبکه اجتماعی گرفت. گفته می‌شود که تبدیل اسم توییتر به ایکس به دلیل علاقه زیاد خود ایلان ماسک به این حرف است که نشانه آن در سایر کسب‌وکارهای او مانند اسپیس ایکس هم دیده می‌شود.

این ری‌برند که توسط آژانس سویر مریت انجام شد، تنها یک تغییر ظاهری نیست، بلکه به باور بسیاری از افراد، تغییر مسیر این پلتفرم را نشان می‌دهد. مدیران این شرکت هم در مدت پس از ری‌برند در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند توییتر سابق یا ایکس را به سوپراپ تبدیل کنند.

با این حال، تغییر نام توییتر به “ایکس” مانند سایر اقدامات ایلان ماسک، به مذاق همه کاربران خوش نیامد؛ البته ری‌برند تنها تصمیم ایلان ماسک در توییتر نیست که کاربران نسبت به آن انتقاد دارند، برخی نیز براین باورند که اگر ایکس در اثر تصمیمات ایلان ماسک شکست بخورد، این موضوع روی تمام کسب‌وکارهای ایلان ماسک نیز تاثیر خواهد داشت.

یکی از نکاتی که باید آن را در نظر داشت این است که این اقدامات ناگهانی ایلان ماسک تا حدی صدای کاربران را درآورده است که در یک سال گذشته متا و جک‌دورسی (بنیان‌گذار توییتر) تلاش کردند تا رقبایی را برای این شبکه اجتماعی ایجاد کنند و در نهایت تردز و بلواسکای دو شبکه‌ای بودند که توسط متا و جک دورسی به عنوان رقبای توییتر معرفی شدند و هرچند که در ابتدای معرفی با استقبال گسترده‌ای مواجه شدند اما به نظر می‌رسد که نتوانستند این اقبال عمومی را حفظ کنند و تا حدی به شبکه‌های اجتماعی متروکه‌ای تبدیل شدند.

فانتا: سایر طعم‌ها از زیر چتر پرتقال بیرون می‌آیند

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 3

ری‌برند فانتا که توسط شرکت طراحی جونز نولز ریچی انجام شد، یکی دیگر از ری‌برندهای امسال بود که توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. این برند با هدف یاداوری تفریح و خوش‌گذرانی به مردم، در سالی که گذشت تغییراتی جدی در لوگوی خود ایجاد کرد. مهم‌ترین تغییر فانتا در این ری‌برند حذف شدن رنگ نارنجی و برگ بالای نوشته فانتا بود که درواقع نمادی از پرتقال بودند. به نظر می‌رسد فانتا قصد داشته با حذف المان پرتقال به مشتریان خود این پیام را منتقل کند که فانتا دیگر تنها یک نوشیدنی پرتقالی نیست و سایر طعم‌های فانتا دیگر نباید زیر لوگوی پرتقال مخفی شوند.

ردیت: یک مسکات سه بعدی متولد می‌شود

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 4

وب‌سایت‌ ردیت، به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های خبرخوان در دنیا نیز در سال ۲۰۲۳ هویت بصری و مسکات خود را تغییر داد.

این ری‌برند با همکاری آژانس طراحی پنتاگرام انجام شد و پنتاگرام علاوه‌بر اینکه برای ردیت یک فونت سفارشی ایجاد کرد، مسکات ردیت یعنی Snoo را سه بعدی کرد. ردیت نیز این تغییرات را با این هدف انجام داد تا ظاهر برند خود را مثبت‌‌تر و صادقانه‌تر کند.

نوکیا: جراحی پلاستیک برای پیرمرد تکنولوژی

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 5

ری‌برند نوکیا نیز از اتفاقات جالب سال ۲۰۲۳ بود. لوگوی جدیدی که پیش از کنگره بین‌المللی موبایل بارسلونا رونمایی شد. در این ری‌برند که توسط شرکت لیپنکات انجام شد، فونت قدیمی سرمه‌ای رنگ نوکیا که در سال ۱۹۷۹ طراحی شده بود، با فونتی سبک‌ و مینمال‌تر و رنگ‌های روشن جایگزین شدند.

هرچند که لوگوی جدید نوکیا با انتقادات زیادی مواجه شد، اما به نظر می‌رسد هدف این برند قدیمی از این‌کار، تلاشی برای بازگشت به روزهای اوج و جلب توجه بود. این شرکت در زمان ری‌برندینگ خود اعلام کرد که در تلاش است تا نشان بدهد نوکیا در حال به‌روز کردن خود است چرا که هنوز این برند در ذهن بسیاری از مردم یک برند موفق تلفن همراه محسوب می‌شود.

Burberry: با قدرت رو به جلو با بازگشت به سنت‌ها

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 6

برند لوکس Burberry یکی دیگر از برندهایی بود که در سال ۲۰۲۳ هویت بصری خود را نو کرد. اولین لوگوی این برند لوکس و کهنسال که یک شوالیه اسب سوار بود در سال ۱۹۰۱ طراحی شده بود. این برند یک بار در سال ۱۹۹۹ و بار دیگر در سال ۲۰۱۸ لوگوی خود را تغییر داده بود.

به نظر می‌رسد دلیل تغییر لوگوی مجدد بعد از ۵ سال حضور یک مدیر ارشد خلاقیت جدید در این برند باشد چرا که در سالی که گذشت دنیل لی در این سمت جایگزین ریکاردو تیسی شد. حال به نظر می‌رسد دنیل لی تلاش کرده تا لوگوی این برند را با کمی تغییرات در رنگ و فونت استفاده شده به اولین لوگوی طراحی شده برای بربری برگرداند.

به نظر می‌رسد Burberry و دنیل لی معتقدند که این لوگوی قدیمی و شوالیه اسب‌سوار آن نه تنها نمادی از اقتدار چندین و چند ساله بربری است، بلکه نماد تمام تلاش‌های این برند در طول این سالیان است؛ جالب است بدانید که عبارت PRORSUM که روی پرچم این شوالیه قید شده به لاتین به معنای «حرکت روبه جلو» است و اشاره درستی به تاریخچه این برند است.

Jell-O: سرزنده‌تر از همیشه

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 7

برند خوراکی Jell-O نیز در سالی که گذشت با کمک آژانس BrandOpus پس از ۱۰ سال از هویت بصری جدید خودش رونمایی کرد. لوگوی جدید این برند، هرچند تفاوت بسیار چشم‌گیری با لوگوی قدیمی ندارد اما در آن تلاش شده تا نام Jell-O حالت سه بعدی‌تر و سرزنده‌تری پیدا کند.

ارتش ایالات متحده: وقتی ارتش هم ری‌برند می‌کند

همه ری‌برندهای جالب ۲۰۲۳؛ از کوچ پرنده توییتر تا کامبک پپسی 8

این مورد از آن موردهای عجیبی است که احتمالا زیاد با آن مواجه نمی‌شویم. در سالی که گذشت، حتی ارتش ایالات متحده آمریکا هم پس از ۲۰ سال ری‌برند کرد. لوگوی جدید ارتش آمریکا توسط آژانس Siegel+Gale طراحی شد؛ به نظر می‌رسد در این لوگوی جدید تلاش شده تا ستاره‌ای که لوگوی ارتش با آن شناخته می‌شد، ساده‌تر به نظر برسد و باکسی که قبلا دور این ستاره وجود داشت، به کلی حذف شده است.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات برای کودکان اخلاقی و قانونی است؟
  • تپسی رکورد 13 میلیون نصب در کافه بازار را شکست
  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی زنان
  • حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران: 19 هزار میلیارد تومان
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
چرا تبلیغات دیجیتالی در ایران خلاقانه نیست؟
نوشته بعدی
چند و چون جنگ تبلیغاتی در بازار برندهای ایران

نوشته‌های مرتبط

کامران کاتوزیان هنرمند گرافیست و بنیانگذار تبلیغات محیطی در ایران...

۲۶ اسفند ۱۴۰۳

مدیرعامل تپسی ادعای اسنپ را قویا تکذیب کرد / حاشیه...

۳۱ تیر ۱۴۰۳

علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت

۱۰ اسفند ۱۴۰۳

بنبانگذاران تبلیغات مدرن در ایران؛ کارناوال اولین‌ها

۱۹ آذر ۱۴۰۲

واکنش‌ها به کمپین تبلیغاتی دیجیکالا برای نوشت‌افزار / هر چی...

۱۹ شهریور ۱۴۰۳

همراه اول با چه قیمتی دیجی کالا را می‌خرد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند...

۲۹ آذر ۱۴۰۲

لینک مستقیم هوش مصنوعی درنا / آموزش استفاده از ابزار...

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

اینفلوئنسرها در سال 1403 باید مالیات بپردازند

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

کمپین جدید محیطی در تهران و محورهای مواصلاتی / داستان...

۱۵ آبان ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

جزئیات رفع فیلتر اینستاگرام / پیش‌بینی...

۴ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند...

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

تبلیغات خلاقانه برندهای معروف + تصاویر

۲۹ مرداد ۱۴۰۳