ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟

تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟

توسط EADNA ۹ بهمن ۱۴۰۲
۹ بهمن ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
196

درست در روزهایی که پویش ملی سلامت از سوی وزارت بهداشت در حال برگزاری است، رسانه ملی اقدام به تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت می‌کند!

به گزارش ایدنا به نقل از فارس  فشارخون، بیماری‌های قلبی، گرفتگی عروق و سکته مغزی و سرطان! شاید هرگز فکر نمی‌کردید خوراکی‌های موردعلاقه‌تان می‌تواند شما را در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دهد.آنطور که متخصصان تغذیه عنوان می‌کنند این خوراکی‌ها تقریبا هیچ ترکیب سودمندی ندارند اما متاسفانه چندی است صدا و سیما دوباره اقدام به تبلیغات گسترده آن کرده است.

«چیپس» میزان زیادی نمک و سدیم دارد که به میزان قابل‌توجهی سطح سدیم بدن را نامتعادل می‌کند، همچنین حاوی ماده‌ای شیمیایی به نام آکریلامید است که در غذاهای فرآوری شده وجود دارد و می‌تواند منجر به بروز انواع سرطان‌ها شود.«پفک» هم سرشار از روغن‌های با اسیدچرب ترانس بالاست که برای بدن بسیار زیان آور است. از طرفی با توجه به اینکه روغن موجود در پفک تحت حرارت زیاد قرار می‌گیرد، عملا اکسیده شده و سرطان زاست.نمک بالای پفک و چیپس می‌تواند موجب افزایش فشار خون شود و مشکلات قلبی و کلیوی را به دنبال داشته باشد. رنگ و مواد افزودنی در آنها می‌تواند موجب بروز حساسیت‌های پوستی شود.

اصرار رسانه ملی بر تبلیغات این کالاها درحالی است که طبق دستورالعمل ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت که توسط وزیر بهداشت به دستگاهها ابلاغ شده است، «تبلیغات خوراکی‌هایی همچون چیپس، پفک و نوشابه‌ها ممنوع است.»

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت احمد اسماعیل زاده با اشاره به برگزاری پویش ملی تغذیه سالم می‌گوید ما در این طرح تلاش می‌کنیم مصرف نمک در کشور کاهش یابد از همین رو از رسانه ملی تقاضا داریم تبلیغات این کالاها را متوقف کند و به اجرای این طرح کمک کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت حسین فرشیدی می‌گوید «بیش از ۵۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور دارای اضافه وزن و چاقی هستند.» همچنین «جمعیت مبتلا به پیش پرفشاری خون در کشور بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر» تخمین زده می‌شود.

تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مختص این دو محصول نیست و بارها در رسانه ملی شاهد تبلیغات محصولاتی مانند آدامس، نوشابه انرژی‌زا، روغن و سس مایونز و … هستیم.

درحالی‌ مسؤولان رسانه ملی دلیل پخش حجم زیاد تبلیغات را کسب منابع مالی جهت ساختن برنامه‌های مفید و فاخر اعلام می کنند که مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت معتقد است «سلامت مردم باید بر کسب درآمد ارجحیت داشته باشد.»

کارشناس تغذیه زهرا عبداللهی با تاکید بر مضرر بودن تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت، می‌گوید تبلیغ چنین کالاهایی از رسانه تصویری مردم و مصرف کننده را تشویق به مصرف بیشتر می‌کند و متاسفانه جرایم تبلیغات به حدی کم است که متخلف به راحتی آن را پرداخت می‌کند و کار خود را انجام می‌دهد. قوانین موجود برای نظارت باید به نحوی بروز رسانی شود که بازدارنده باشد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت
  • هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟ دیجیکالا و اسنپ در صدر؟
  • 2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
  • انتشار ویدیوکست جشنواره وب و موبایل
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تبلیغات غلط، مردم را به لبنیات بی‌اعتماد کرد ؟
نوشته بعدی
تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی همچنان حلقه مفقوده تئاتر فجر

نوشته‌های مرتبط

آیا بازار در انحصار گلرنگ است؟ برندهایی که به گلرنگ...

۱۰ آذر ۱۴۰۳

تبلیغات شوکه کننده در تهران / از «دنبال بابات نگرد»...

۱۹ اسفند ۱۴۰۳

ری برندهای بزرگ سال 2023؛ از ایکس تا پپسی

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

نقد و بررسی فضای تبلیغاتی کشور در همایش فناوری و...

۱۹ آذر ۱۴۰۲

هزینه تبلیغات موبایلی به ۴۰۲ میلیارد دلار می‌رسد

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی و استفاده از آن+...

۱۰ بهمن ۱۴۰۳

پایان دوران موفرفری‌ها در تبلیغات ایران؟

۱۲ تیر ۱۴۰۳

آیا رفع فیلتر واتساپ تاثیری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد؟...

۵ دی ۱۴۰۳

برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات

۱۱ دی ۱۴۰۲

شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل

۱ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

بهترین کمپین های بازاریابی سال ۲۰۲۳

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

چرا درگاه‌های پردخت دیجیکالا بسته شد؟...

۱ آبان ۱۴۰۳

هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟

۱۲ دی ۱۴۰۲