ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی همچنان حلقه مفقوده تئاتر فجر

تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی همچنان حلقه مفقوده تئاتر فجر

توسط EADNA ۹ بهمن ۱۴۰۲
۹ بهمن ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
247

از سوی دبیرخانه جشنواره 42 تئاتر فجر تمهیدات متناسب برای اطلاع رسانی و مطلع کردن شهروندان تهرانی و علاقه مندان به تئاتر صورت نگرفت و همچنان تبلیغات حقله مفقوده چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ارزیابی می شود.

به گزارش ایدنا به نقل از برنا چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به نهمین روز برگزاری اجرا‌های صحنه ایی و هشتمین روز اجرا‌های خیابانی خود رسید.

در نگاهی مختصر در این گزارش به رویکرد ستاد برگزاری این دوره از جشنواره بین المللی در حوزه توجه به شهروندان تهرانی، تماشاگران حرفه ایی و حضور مسئولان کشور در این رویداد خواهیم پرداخت.

در هشت روز نخست چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بر اساس جدول ۷۳ نمایش می‌بایست به روی صحنه می‌رفت که البته در مواردی هم اجرا‌هایی در نبود برنامه ریزی دقیق از سوی دبیرخانه به صحنه نرفتند که البته اطلاع رسانی مناسبی هم در رابطه با آن‌ها صورت نگرفت.

بر اساس گفته روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر به صورت میانگین برای سالن‌های بزرگ ۵۰ درصد و برای سالن‌های کوچک ۲۰ درصد هر اجرا جهت فروش در روی سایت گیشه تئاتر برای علاقه‌مندان به تئاتر قابل دسترس بود. الباقی ظرفیت سالن‌ها نیز میزبان گروه‌های شرکت کننده، مهمانان جشنواره و بلیت‌های ارسالی برای نهاد‌های مختلف است.

لازم به یادآوری نیست که مخاطب رکن اساسی و اصلی برگزاری جشنواره‌هایی همچون تئاتر فجر تلقی می‌شود؛ با وجود برنامه ریزی‌های برای حضور تماشاگران و علاقه‌مندان به هنر نمایش در چهل و دومین فجر انقلاب اعم از ارزیابی و دعوت گروه‌های نمایشی، آماده سازی سالن‌های مختلف نمایشی برای میزبانی و جذب بودجه برگزاری صورت گرفته شده، اما تمهیدات متناسب برای اطلاع رسانی و مطلع کردن شهروندان تهرانی و علاقه‌مندان به تئاتر صورت نگرفت و همچنان تبلیغات حقله مفقوده چهل و دومین جشنواره بین بین المللی تئاتر فجر ارزیابی می‌شود.

امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در نشست خبری این رویداد در خصوص سهم تئاتر فجر از تبلیغات شهری را این طور عنوان کرد: رایزنی‌های لازم با مسئولان شهری صورت گرفته است، اما خودمان هم می‌دانیم که توجه به تبلیغات تئاتر در قیاس با سینما سطح شهر تهران در ایام جشنواره کاملا متفاوت است.

این صحبت‌های دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر نشانگر این است که در پیگیری امورات مربوط به تبلیغات جشنواره تئاتر فجر در سطح کلان شهر تهران، دبیرخانه جشنواره و اداره کل هنر‌های نمایشی در این امر مهم خود را از پیش بازنده تلقی کرده اند.

 یکی از نقاط ضعف در بحث تبلغات شهری این دوره از جشنواره تئاتر فجر عدم نظم در آماده سازی متریال‌های گرافیکی برای تحویل به سازمان زیباسازی شهرداری تهران بوده است، زیرا با وجود اغاز جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر از ۲۷ دی ماه، دبیرخانه در تاخیری عجیب ۳۰ دی ماه به سازمان مربوطه در شهرداری تهران تحویل داده شده است.

به گفته معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران؛ ستاد برگزاری جشنواره تئاتر فجر فایل‌های تبلیغاتی را جمعه ۳۰ دی ماه به سازمان زیباسازی تحویل دادند، اما همکاران بنده سعی کردند تا وقفه‌ای در اکران‌های شهری اسن رویداد صورت نگیرد.

وی در ادامه می‌گوید در حال حاضر حدود ۵۰ بیلبورد و بنر شهری ویژه چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سطح شهر تهران اکران شده است.

تعداد بیلبورد و بنر‌های شهری اختصاص یافته به جشنواره تئاتر فجر انقلاب نیز از سوی شهراری تهران نیز سوال برانگیز است؛ گویی جشنواره تئاتر فجر نه تنها از سوی برگزارکنندگان بلکه از سوی مسئولان شهری نیز کوچک شمرده می‌شود. در اهمیت این جشنواره همین را بس که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمتر از سه روز دو بار از آن بازدید کرد.
البته عدم حضور وزرای دولت و مسئولان نهاد‌های مختلف و اعضای جبهه فرهنگی انقلاب نیز از نکات قابل توجه این دوره به شمار می‌رود. از سوی دیگر اعضای جبهه‌های مختلف فرهنگی کشور که همواره بسیار دغدغه هنر به ویژه هنر نمایش را داشته و دارند و نقد‌های بسیاری را به آن وارد می‌دانند، با وجود بخش غزه و هویت ملی حضور چشمگیری را در تئاتر فجر نداشته اند. بدیهی است که نگاه نقادانه نیاز به حضور و دیدن آثار نمایشی هنرمندان تئاتر سراسر کشور دارد.

در هر صورت چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۱۲ بهمن ماه به پایان می‌رسد، اما نیاز است تا نقاط ضعف این دوره از سوی مسدولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گیرد تا در ادوار بعدی ضمن آسیب شناسی، نقاط ضعف با پیگیری مستمر رفع شود تا این جشنواره بتواند باشکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار شود.

ممکن است علاقه مند باشید
  • برندها چه اینفلوئنسرهایی را استخدام می‌کنند؟
  • چگونه یک بیلبورد اجاره کنیم؟ / راهنمای گام به گام اجرای کمپین‌های تبلیغات محیطی
  • مجوز کانون‌های تبلیغاتی غیرفعال باطل می‌شود
  • اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در روغن فیلترینگ
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟
نوشته بعدی
تبلیغ فرش روی پخش زنده نشست خبری شعر فجر

نوشته‌های مرتبط

گرایه‌سواری در لینکدین/ واکنش‌ کاربران به پیشنهاد استفاده از گرایه...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تیزینگ «از قیمت‌ها غول نساز» در تهران

۲ بهمن ۱۴۰۳

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین داستان‌های برند در جهان

۹ مهر ۱۴۰۳

چند قدم تا هزار میلیارد بازدید/ گزارش داغ تپسل در...

۱۶ مرداد ۱۴۰۳

پایان عصر ناهارهای آنلاین؟ بهترین کباب در پاوه 50 هزار،...

۲۶ آبان ۱۴۰۳

صفحات بالای 5 هزار دنبال کننده باید ثبت رسمی شوند

۵ دی ۱۴۰۲

پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت

۲۹ آذر ۱۴۰۲

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

۴ مرداد ۱۴۰۴

کلیپ تبلیغاتی لیونل مسی برای عربستان

۸ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی...

۲۹ آذر ۱۴۰۲

تبلیغات زرکام برای بچه‌ها قانونی است؟

۲۰ آبان ۱۴۰۳

چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت...

۳۱ فروردین ۱۴۰۴