ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند سازی توسط تلویزیون

تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند سازی توسط تلویزیون

توسط EADNA ۲۹ آذر ۱۴۰۲
۲۹ آذر ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
174

تبلیغات تلویزیونی به عنوان یکی از راه‌های اثرگذار برای تبلیغات و برند سازی، در عصر اطلاعات و رقابت شدید بازارها، جایگاه ویژه‌ای دارد. شرکت “واژه گستر”، به عنوان نماینده رسمی صدا و سیما، در زمینه تبلیغات تلویزیونی و ساخت تیزر تلویزیونی فعالیت می‌نماید.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا تبلیغات تلویزیونی به عنوان یکی از راه‌های اثرگذار برای تبلیغات و برند سازی، در عصر اطلاعات و رقابت شدید بازارها، جایگاه ویژه‌ای دارد.

اهمیت تبلیغات در صدا وسیما:

در این مقاله به بررسی اصول و نکات تبلیغات در تلویزیون، انواع تبلیغات تلویزیونی، تأثیر تیزر خوب در برند سازی و انواع تیزر، از جمله تیزر رئال، موشن گرافی، انیمیشن، موزیکال، و صنعتی خواهیم پرداخت.

اصول و نکات تبلیغات در تلویزیون:

 تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتقاء برند و جذب مشتریان شناخته می‌شود و دایره اعتباری خوبی به برند می‌دهد و سریع‌ترین روش برند سازی می‌باشد، در این راستا، اصولی که باید در تبلیغات تلویزیونی رعایت شوند عبارتند از:

۱. شناخت مخاطب:  

شناخت دقیق از مخاطبان هدف، از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل گروه‌های هدف و نیازهای آنها، کلیدی برای انتخاب محتوا و استراتژی تبلیغاتی است.

۲. ارتقاء پیام قوی:

پیام تبلیغاتی باید قوی، خلاقانه و قابل فهم باشد. ارتباط مستقیم با مخاطبان و ایجاد حس ارتباط شخصیتی، از جمله نکات حیاتی است.

۳. انتخاب بهترین زمان پخش:

زمان پخش تبلیغات نیز اهمیت زیادی دارد. انتخاب زمانی که مخاطبان بیشترین توجه را دارند، به افزایش اثربخشی تبلیغات کمک می‌کند. البته زمان خوب بدین معنی نیست که گرونترین تایم های پخش خوب هستند باید به تناسب تیزر و محصول باجد پلن پخش تنظیم شود.

انواع تبلیغات تلویزیونی:

تبلیغات تلویزیونی به صورت متنوعی اجرا می‌شود که شامل:

۱. تبلیغات تصویری:

استفاده از تصاویر قدرتمند و جذاب به منظور جلب توجه مخاطبان. و استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای جهت ضبط تیزر باید به لوکیشن، بازیگر، طراحی لباس و دکور بسیار حساس بود تا پخش تیزر تلویزیونی جذاب شود.

۲. تبلیغات صوتی یا رادیویی:

اجرای تبلیغات با استفاده از صداهای جذاب و اثرگذار. گویندگان تیزر تاثیر بسیار بالای در جذابیت تیزر و جوابگویی آن بر مخاطب دارد که باید به آن توجه کرد و خساست در این مورد باعث می‌شود بوجه تلویزیونی نابود شود، یکسری از صداها برای شنونده نوستالژی می‌باشد.

۳. تبلیغات ترکیبی:

ترکیب عناصر تصویری و صوتی برای ایجاد تبلیغات جذاب و کامل و حتی استفاده از انیمیشن و موشن و ضبط رئال می‌تواند یک ترکیب بسیار حرفه‌ای جهت جذب مخاطب به ما بدهد.

تأثیر تیزر خوب در برند سازی:

تیزرها به عنوان یک ابزار حیاتی در تبلیغات تلویزیونی شناخته می‌شوند تأثیرات آنها بر برند سازی به شرح زیر است:

۱. استقبال مثبت مخاطبان:

تیزرهای جذاب و خلاقانه، استقبال مثبت و احساس خوب در مخاطبان ایجاد می‌کنند. برای این کار باید از نویسندگان با تجربه استفاده کرد که ما تیم واژه گستر را به شما پیشنهاد میکنیم

۲. افزایش به یاد ماندن:

تیزرهای منحصر به فرد، برند را در ذهن مخاطبان ثبت می‌کنند و باعث افزایش به یاد ماندگی می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا مخاطب از تکرار دیدن تیزر خسته نشوند و ذهنیت خوبی از ان داشته باشند.

۳. تحول تصویر برند:

ارائه تصویر متفاوت و مثبت از برند با توجه به اجرای صحیح تیزرها، می‌تواند به تحول در تصویر برند منجر شود.

انواع تیزر:

تیزرها با توجه به شکل و محتوا به چند نوع تقسیم می‌شوند: که در ادامه به آن می‌پردازیم.

۱. تیزر رئال:

اجرای تصاویر و صداهای واقعی و مستند که توسط فیلمبرداری با دوربین‌های حرفه‌ای خلق میشود این نوع تیزر بسیار مرسوم است و جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان دارد و معمولا نسبت به سناریو هزینه های ان تعریف می‌شود.

۲. موشن گرافی:

استفاده از جلوه‌های ویژه و حرکت تصاویر به منظور جلب توجه. تیزر موشن به تنهایی خیلی مناسب پخش در تلویزیون نمی‌باشد و معمولا برای فضای مجازی استفاده می‌شود، ولی اگر با تیزر رئال ترکیب شود جلوه خوبی پیدا می‌کند.

۳. انیمیشن:

اجرای تصاویر متحرک و جذاب توسط نرم افزارهای گرافیکی. این تیزرها مدت زمان بیشتری جهت تولید نیاز دارند و نیاز به خلاقیت قابل توجه ای برای تولید این نوع تیزر می‌باشد.

۴. صنعتی:

استفاده از صحنه‌ها و تصاویر مرتبط با فعالیت‌های صنعتی و خطوط تولید محصول که قدرت آن برند را به نمایش می‌گذارد و حس آرامش به خریدار می‌دهد معمولا هزینه‌های ساخت تیزر صنعتی از مابقی تیزرها کمتر می‌باشد ولی مدت زمان بیشتری دارند.

هزینه تبلیغات تلویزیونی:

هزینه تبلیغات تلویزیونی بستگی به مواردی مانند مدت زمان پخش، تعداد نمایش و ساعت پخش دارد. تحقیق دقیق در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه تبلیغات تلویزیونی می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مؤثر در رشد و توسعه برند محسوب شود.

نتیجه‌گیری جهت تبلیغات در تلویزیون:

تبلیغات تلویزیونی به عنوان یک ابزار کلان برای ترویج برند و جذب مخاطبان، نقش بسیار مهمی در موفقیت شرکت‌ها ایفا می‌کند. همچنین، تحقیق دقیق در زمینه هزینه تبلیغات تلویزیونی، اهمیت استراتژیکی در برنامه‌ریزی تبلیغاتی دارد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و تپسی
  • شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟
  • گزارش تپسل؛ ۱۰ میلیارد نمایش تبلیغات در بلک فرایدی
  • چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت برای سیما چقدر آورده تبلیغاتی داشت؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
آیا حرف‌های ما برای تبلیغات هدفمند شنود می‌شود؟
نوشته بعدی
واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی

نوشته‌های مرتبط

5 قدم مهم در تدوین استراتژی برندینگ برای سال 1403

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

۱۲ خرداد ۱۴۰۴

اهمیت «بازرگانی دیداری» در فروشگاه‌ها+نمونه‌های داخلی و خارجی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

شرایط و مدارک لازم برای شرکت در نمایشگاه الکامپ +...

۱۰ تیر ۱۴۰۳

مقایسه ChatGPT 4 و ChatGPT 4o / پاسخ‌های متفاوت به...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

راهنمای شکار نهنگ در Google Ads / چگونه بهترین نتیجه...

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

اما و اگرهای یک ایده یا یک نظریه؟ / «انسان...

۸ بهمن ۱۴۰۲

رازگشایی از بزرگترین چالش لینکدین فارسی/ «بوردیم» چگونه برنده رقابت...

۲۱ آبان ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای تبلیغ صنایع‌دستی

۹ بهمن ۱۴۰۲

واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور

۱۸ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

نخستین هفته تبلیغات ایران در سال...

۱۲ تیر ۱۴۰۳

انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

تبلیغ فرش روی پخش زنده نشست...

۱۰ بهمن ۱۴۰۲