ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران: 19 هزار میلیارد تومان

حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران: 19 هزار میلیارد تومان

توسط EADNA ۲۸ آذر ۱۴۰۲
۲۸ آذر ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
207

بابک سهرابی، مدیرعامل جاجیگا (پلتفرم اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران) در رشته توییتی آمار و اطلاعاتی در مورد حجم بازار اقامتگاه در ایران را منتشر کرده است. او حجم کل بازار اقامتگاه در ایران را طی سال جاری ۱۹ هزار میلیارد تومان تخمین زده و سهم پلتفرم‌های آنلاین از این بازار را ۳.۴ همت اعلام کرده است.

مدیرعامل جاجیگا سهم بازار آنلاین اجاره اقامتگاه را ۱۸ درصد محاسبه کرده، در صورتی که پیشتر دیگر فعالان این حوزه آمارهای متفاوتی ارایه داده‌اند. برای مثال، مدیران شب در مصاحبه‌ای اعلام کردند که حجم کل بازار اقامتگاه در دست بازار آفلاین بوده و تنها حدود ۱۰ درصد آن آنلاین است. جاباما نیز در گزارش سال ۱۴۰۱ خود اندازه بازار اقامتگاه‌های ایران را ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که تنها ۷ درصد آن آنلاین شده است​​.

براساس توییت مدیرعامل جاجیگا، بازیگران اول تا چهارم این بازار به ترتیب جاباما، جاجیگا، اتاقک و شب هستند. این آمار نشان می‌دهد جاباما و جاجیگا در رقابت تنگاتنگی هستند و فاصله زیادی با رقبای دیگر خود دارند. پیشتر جاجیگا با انتشار پستی نسبت به رویه ضدرقابتی جاباما اعتراض کرده بود.

سهرابی در توییت خود نوشت: «در سال‌های اخیر آمارهایی از سهم بازار شرکت‌های فعال در بازار اقامتگاه‌های غیر هتلی ویلا، سوییت، کلبه و بوم‌گردی منتشر شده ولی اغلب ناقص و مبهم بوده یا همچون آمار یکی از بازیگران مدعی عمدا غلط بوده. من اینجا قصد دارم تخمین جامعی از سهم بازار در سال ۱۴۰۲ رو ارایه کنم.»

او در خصوص علت انتشار این آمار نوشته است: «شفاف شدن فضای بازار به همه ذی‌نفعان دید بهتری می‌ده و جلوی تصمیمات اشتباه و هدر رفتن سرمایه‌های مادی و انسانی رو می‌گیره. همچنین به رقابت سالم و رشد متوازن بازار کمک می‌کنه. انتشار بعضی خالی‌بندی‌های ناشیانه به غیر از خالی شدن جیب چند سرمایه‌گذار بی‌خبر، موجب بدبینی فرساینده‌ای می‌شه که اثر اون تا مدت‌ها بر ذی‌نفعان مستقیم یا غیر مستقیم بازار از جمله بر سایر پلتفرم‌های فعال در این حوزه باقی می‌مونه.»

این تفاوت در آمارها نشان‌دهنده رقابت شدید و پویایی بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران است. این حوزه، به ویژه در شهرهای شمالی کشور که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارند، با رشد چشمگیری مواجه بوده است. به نظر می‌رسد که با افزایش گرایش مردم به استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای رزرو اقامتگاه، بازار هنوز ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه دارد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • در سال 1404 چه مهارت‌های شغلی اهمیت پیدا می‌کنند؟ چه چیزهایی یاد بگیریم؟
  • آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره وزیران پزشکیان / معرفی کابینه دولت چهاردهم؟
  • انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی
  • کلیپ تبلیغاتی لیونل مسی برای عربستان
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
سرمایه‌گذاری ۳ میلیون دلاری گلرنگ‌‌ ونچرز در استارتاپ شب
نوشته بعدی
تبلیغات نادرست موجب جریمه میلیون دلاری اپل شد

نوشته‌های مرتبط

باارزشترین برند هر کشور در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

اسنپ بیانیه داد/ با هکرها مذاکره می‌کنیم

۱۰ دی ۱۴۰۲

تلگرام: هیچ‌چیزی در روسیه نداریم

۱۶ دی ۱۴۰۲

لوئیس فیگو برای تبلیغ لبنیات وارد تهران شد

۲۷ آذر ۱۴۰۲

بزرگترین کمپین‌های تبلیغات پیامکی

۲۱ آذر ۱۴۰۲

رفع فیلتر اینستاگرام از آبان حقیقت دارد؟ افزایش دو برابری...

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

معرفی کابینه پزشکیان/ وزیران دولت چهاردهم چه کسانی هستند؟

۲۴ تیر ۱۴۰۳

چند و چون جنگ تبلیغاتی در بازار برندهای ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

بتیزینگ و بتازان! شرحی بر موج تازه کمپین‌های انتظاری

۱۷ مهر ۱۴۰۳

راهنمای شکار نهنگ در Google Ads / چگونه بهترین نتیجه...

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی...

۲۹ آذر ۱۴۰۲

سود خالص 10 میلیارد تومانی جاباما...

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

یک چهره برای هزار تبلیغ ؟...

۳ شهریور ۱۴۰۳