ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

توسط EADNA ۲۰ آذر ۱۴۰۲
۲۰ آذر ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
177

بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری رسانه و تبلیغات جهان از آهنگ کاهشی رشد در بازار تبلیغاتی جهان خبر داده است.

به گزارش ایتنا براساس پیش‌بینی جدید غول رسانه تبلیغاتی GroupM که بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری رسانه و تبلیغات جهان به شمار می‌رود، مخارج تبلیغاتی جهانی در پایان سال ۲۰۲۳، بدون در نظر گرفتن هزینه‌های تبلیغات سیاسی مانند کمپین ریاست‌جمهوری آمریکا، با افزایش ۵٫۸ درصدی به ۸۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۴ کندتر شده و تنها با ۵٫۳ درصد افزایش به ۹۵۱٫۸ میلیارد دلار برسد.

پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات سیاسی در سال ۲۰۲۴ به ۱۵٫۹ میلیارد دلار برسد که در نوع خود رکوردی جدید به شمار می‌رود. همچنین انتظار می‌رود برای بازار رشد درآمد تبلیغات در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ افزایشی ۵٫۷ درصدی داشته باشد، پیش از آنکه در سال آینده، بدون احتساب هزینه‌های تبلیغات سیاسی، رشد آن به ۴٫۱ درصد کاهش پیدا کند.

براساس گزارش جدید GroupM چین در سال جاری شاهد رشد ۶٫۱ درصدی درآمد تبلیغاتی خواهد بود و در سال آینده این درآمد رشدی ۴٫۷ درصدی خواهد داشت، زیرا اقتصاد این کشور به کوچک شدن ادامه خواهد داد و نگرانی‌های بازار دارایی و بیکاری جوانان بر ذهن مصرف‌کنندگان تأثیر خواهد گذاشت.

آخرین پیش‌بینی‌های شرکت مگنا، رقیب GroupM هم حاکی از آن است که صاحبان رسانه‌های جهانی درآمد تبلیغاتی خود را در سال ۲۰۲۳ به ۸۵۳ میلیارد دلار می‌رسانند که ۵٫۵ درصد نسبت به درآمد سال ۲۰۲۲ بیشتر است. همچنین رسانه‌های جهانی در سال ۲۰۲۴ شاهد رشد ۷٫۲ درصدی درآمد تبلیغات خود خواهند بود.

کارشناسان GroupM در آخرین نظرسنجی پایان سال صنعت تبلیغات جهانی خود همچنین شاهد آن بودند که پلتفرم‌های دیجیتالی مانند Google و Meta پخش‌کننده‌های سنتی رسانه مانند کانال‌های تلویزیونی را در حوزه تسلط بر فضای هزینه‌های تبلیغات جهانی به چالش می‌کشند و به نظر می‌رسد برنده این رقابت باشند.

در حال حاضر، نزدیک به ۷۰ درصد از درآمد تبلیغات جهانی به پلتفرم‌های دیجیتال اختصاص می‌یابد، رقمی که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ تا ۷۵٫۵ درصد افزایش یابد. GroupM نشان داد که پنج فروشنده برتر جهانی تبلیغات گوگل، متا، بایتدنس، علی‌بابا و آمازون با استفاده از هوش مصنوعی و هدف‌گیری دقیق مصرف‌کنندگان توانسته‌اند از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ رشد سالانه ۲۵٫۴ درصدی را در درآمد ترکیبی خود ثبت کنند.

در همین دوره، صاحبان رسانه‌های سنتی و بزرگ‌ترین بازاریابان و آژانس‌های تبلیغاتی تنها ۰٫۶ درصد افزایش را در رشد درآمد ترکیبی خود مشاهده کرده‌اند. این غول‌های دیجیتال، ازجمله TikTok و YouTube قهرمانان جدید بازی تبلیغاتی هستند و آمریکا و چین همچنان دو بازار بزرگ جهان ازنظر درآمد تبلیغاتی به شمار می‌روند.

در سطح جهانی، کل درآمد ترکیبی تبلیغات تلویزیونی طی ۵ سال آینده تنها ۱٫۱ درصد رشد سالانه خواهد داشت. این رشد عمدتاً از تلویزیون‌های متصل به اینترنت یا تلویزیون‌های هوشمند حاصل می‌شود و انتظار می‌رود که رشد درآمد تبلیغات این تلویزیون‌ها از درآمد ۲۹٫۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۳ حدود ۹٫۵ درصد رشد کرده و تا سال ۲۰۲۸ به ۴۵٫۸ میلیارد دلار برسد.

برعکس، تلویزیون سنتی تا سال ۲۰۲۸ شاهد کاهش درآمد جهانی تبلیغاتی خواهد بود. با توجه به اینکه کانال‌های تلویزیونی سنتی دقایق تبلیغاتی بیشتری در ساعت نسبت به پلتفرم‌های استریم پشتیبانی می‌کنند، GroupM شاهد کاهش ۱۷ درصدی میانگین تبلیغات تلویزیونی ساعتی در ۴ سال آینده بوده است.

ممکن است علاقه مند باشید
  • آیا رفع فیلتر واتساپ تاثیری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ + واکنش کاربران
  • اما و اگرهای یک ایده یا یک نظریه؟ / «انسان ایرانی و تکرار و توالی تبلیغ» در ترازوی سنجش
  • تبلیغ جذاب یک فیلم سینمایی در پاریس / بیلبورد واژگون Twisters
  • جنگ تبلیغاتی روابط عمومی‌ها بالا گرفت/ حمله آماری اسنپ به گلرنگ
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
واکنش قالیباف به بیلوردهای روز مجلس
نوشته بعدی
انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی

نوشته‌های مرتبط

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

۱۹ آذر ۱۴۰۳

بنبانگذاران تبلیغات مدرن در ایران؛ کارناوال اولین‌ها

۱۹ آذر ۱۴۰۲

جزئیات دقیق بازداشت پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در فرانسه

۵ شهریور ۱۴۰۳

بلک فرایدی ایرانی یا بازار سیاه ناهمخوان؟ آیا دیجیکالا قیمت‌ها...

۳ آذر ۱۴۰۳

تبلیغات نادرست موجب جریمه میلیون دلاری اپل شد

۲۸ آذر ۱۴۰۲

خداحافظی با داروخانه‌ها/ چرا تبلیغ دارو در پلتفرم‌ها ممنوع شد؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

عینک متا ریبن؛ رونق بازار یک محصول 20 میلیونی در...

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

پایان مزاحم‌های بدصدای بی‌موقع / تماس‌های تبلیغاتی ممنوع شد

۱۵ مهر ۱۴۰۳

اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رایگان...

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

کمپین تبلیغاتی کالین با شعار «کالین باشه تو هم باشی»...

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

«قانون تبلیغات» به‌روزرسانی می‌شود

۱۳ دی ۱۴۰۲

کوئیز آو کینگز 9 ساله شد/...

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصویر بیتا فرهی و پروانه معصومی...

۱۱ آذر ۱۴۰۲